11 Reacties

11 maanden geleden

Mijn oudste is rand prematuur geboren waarbij we een week in het ziekenhuis hebben gelegen. Toen we 1 dag thuis waren kreeg ze ineens een extreem grote blaar op haar armpje. Van de huisarts eerst antibioticazalf gekregen, al wist deze niet zeker wat het was. Dag later de blaar nog 3x zo groot geworden. Ze was er verder niet ziek van oid maar omdat niemand wist wat het was en aangezien ze zo jong was opgenomen in het ziekenhuis. Na meerdere artsen en dermatologen gezien te hebben bleek het impetigo bullosa. Ook een vorm van krentenbaard, waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis. Ze moest hiervoor dus wel behandeld worden met antibiotica. Gelukkig lukte oraal, anders moest via infuus. Normale krentenbaard is niet gevaarlijk, maar je moet wel opletten dat het niet gaat ontsteken oid. En mogelijk dus behandelen met antibiotica zalf (fucidine zalf)!

11 maanden geleden

Onze oudste dochter heeft dus ook een blaar!! Ik hoop zo dat dit het niet is, want onze 2de dochter is nog maar 5 dagen oud.

11 maanden geleden

Zo ziet het er uit, met 1 blaar aan de achterkant van haar been

11 maanden geleden

Dit is de blaar

11 maanden geleden

Reactie op annemiek29

Zo ziet het er uit, met 1 blaar aan de achterkant van haar been
Hier is ze gevallen en heeft pleisters op gehad, waardoor irritatie is onstaan. Nu twijfelen we of het ook krentenbaard is.

11 maanden geleden

Reactie op annemiek29

Hier is ze gevallen en heeft pleisters op gehad, waardoor irritatie is onst ...
Mijn zoon heeft krentenbaard gehad en zag er ook zo uit

11 maanden geleden

Reactie op annemiek29

Onze oudste dochter heeft dus ook een blaar!! Ik hoop zo dat dit het niet i ...
Mijn dochter was dus 7 dagen toen ze het kreeg. Ik zal zo even een foto sturen. Belangrijkste is goede hygiëne, maar wat je zegt het is heel besmettelijk. Hoe eerder je erbij bent hoe makkelijker je ervan af komt, zoals ik zeg kan fucidine zalf erbij helpen, maar het beste kan je gewoon even overleggen met een arts.

11 maanden geleden

Zo zag het er bij mijn dochter uit

11 maanden geleden

Reactie op Dany

Zo zag het er bij mijn dochter uit
Och gatsie. Is ze er heel ziek van geweest? Bij onze dochter was het een doorzichtige blaas, niet geel gelukkig.

11 maanden geleden

Reactie op annemiek29

Och gatsie. Is ze er heel ziek van geweest? Bij onze dochter was het een do ...
Nee ze had er dus helemaal geen last van! Het moest alleen wel behandeld worden ivm dat het anders zou uitbreiden/naar binnen kon slaan.

11 maanden geleden

Toevallig heb ik dit van de week ook uitgezocht, voor de baby is het volgens mij niet gevaarlijk máár voor de kraamvrouw wel..