Hoelang zijn jullie kindjes nu van anderhalf?
Voor me gevoel leek me kind echt gegroeid maar vandaag toch even gemeten en is die rond 81 cm... Volgens het internet is die klein en kindjes van ander half horen rond 86 cm te zijn momenteel..
Ons zoontje is 76cm. Maar hij was ook maar 46cm bij de geboorte, dus prima ...
Ik zou me ook niet druk maken over wat er op internet staat. Als een kindje zoals mijn zoontje geboren is met een lengte van 46cm is het logisch dat hij nu geen 86cm is, sommige kindjes worden geboren met een lengte van 56cm en 10cm op een baby is enorm veel. Gewoon je eigen gevoel volgen zou ik zeggen.
1,5 en is 82,4cm en bijna 11 kilo. Hij zit precies op de 0 lijn van de groeicurve. Zit in de truien in 92 en in de broeken 86. Elk kindje is anders, zolang hij maar goed groeit volgens zijn eigen lijn ;)
Wij hebben hier een kleiner meisje. Met ruim 1,5 jaar is ze net 75 cm lang en 10 kilo. Hierdoor zit ze tussen de -1 en -2 lijn maar blijft goed haar eigen lijn volgen.
Ze is met 38 weken geboren 2510 gram en 43 cm.
Mijn zoontje is gister gemeten op 83 cm. (Ruim 17mnd nu). Maar hij was zo beweeglijk tijdens het meten dat er ongetwijfeld een meetfout in zit, dus 81 of 82 cm zou ook prima kunnen.