9 Reacties
vorig jaar
Reactie op Loutjeee
Ik heb het toevallig aan onze kinderarts gevraagd en die zei dat t geen kwa ...
Gelukkig! Jaa vind het zo lastig. Ik denk altijd ze drinken wel wat ze nodig hebben. Maar op consultatiebureau vonden ze het wel veel. Maar mocht eigenlijk niet ophogen. Ben blij dat ik dat wel heb gedaan. Want hij drinkt nu wel minder. Wel nog steeds boven de liter. Maar niet zo (extreem) veel meer.
vorig jaar
De 1 litergrens is achterhaald. Zie website van richtlijnen jeugdgezondheid: https://www.jgzrichtlijnen.nl/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=4&rlpag=526
Ik ben begonnen met borstvoeding, langzaam afgebouwd en nu volledig kunstvoeding. Ik voed nog steeds op verzoek en heb niet een een idee van hoeveel ze drinkt. Soms 5 flessen van 180, soms 7. Zolang ze happy is en af en toe wat melk laat staan (wat mij zegt dat ze voelt wanneer ze genoeg heeft) vind ik het prima. Uiteraard met een langzame speen en meestal probeer ik therapeutisch te voeden.

vorig jaar
Mijn eerste zoontje dronk ook boven de liter en tienzei het cb ook dat het re veel was en niet goed zou zijn voor de nieren of dat hij meer kans op obesitas zou hebben. Destijds geloofde ik dat maar ben er nu ook achter dat het achterhaald is.
Ik durfde toen ook niet op te hogen met flessen en probeerde ervoor te zorgen dat hij niet zoveel drong. Uiteindelijk ging hij in de lengte groeien en bewegen en ja hoor zijn groei nam af en toen zei het cb dat hij meer moest eten (hapjes dan wel, maar toch).
Ik zou hem dus lekker geven waar hij behoefte aan heeft en wat het cb zegt met een korrel zout nemen 🥲
vorig jaar
Reactie op Elskiew
De onze van 18 weken drinkt 6 flessen van 180+6 schepjes. Dus 6x 200 ml. Is ...
Dit heb ik ook precies. Ook 6 flessen. Ik accepteer het maar. Hij zal het dan ook wel nodig hebben denk ik dan maar. En hij komt niet extreem hard aan. Dus maak me niet super veel zorgen