22 Reacties
2 jaar geleden
Vorige zwangerschap tot miskraam gedaan. Ik vond het een kleine moeite, en een fijn idee dat ik op deze manier andere vrouwen helpen kan.
De urine werd zeer discreet opgehaald, en je wordt goed geïnformeerd.
Ik kreeg een zacht dekentje als dank, en toen het een miskraam werd kreeg ik ook een lieve attentie.
Ik heb me net weer aangemeld ❤️
2 jaar geleden
https://www.volkskrant.nl/cs-be86a0bf
Ik zag vorige week ook een item op npo over dit onderwerp. Ik heb in m’n eerste zwangerschap ook meegedaan en doe het nu niet.
2 jaar geleden
Reactie op Xx83
https://www.volkskrant.nl/cs-be86a0bf
Ik zag vorige week ook een item op n ...
Check ook deze reactie, want er staat dat Keuringsdienst van waarde geen gelijk had. Ieder moet zelf de afweging maken natuurlijk! Het is ook heus wel voor sommigen van waarde geweest, begrijp me niet verkeerd.
https://www.moedersvoormoeders.nl/nieuws-en-verhalen/actuele-nieuwsberichten/keuringsdienst-van-waarde/#:~:text=Wij%20willen%20benadrukken%20dat%20de,medicijnen%20voor%20stellen%20met%20vruchtbaarheidsproblemen.
2 jaar geleden
Ik heb het bij de eerste zwangerschap gedaan en nu ook weer aangemeld. Voor mij een kleine moeite en als een ander daarmee geholpen kan zijn graag. Of ik het nu wegspoel of in een pot doe die opgehaald wordt. Dan heb ik liever dat iemand er nog wat aan heeft en hopelijk ook zwanger mag raken. Lijkt me al lastig zat als het niet wil lukken. Helaas in dichte kring al mee gemaakt hoe heftig het kan zijn. Dus nog meer gemotiveerd om mee te doen.
Heel vervelend voor ze dat ze zo onterecht negatief in het nieuws zijn geweest. Kreeg kort na het stuk op tv een mail met uitleg van moeders voor moeders dat het dus niet klopt en hoe de vork in de steel zit.
2 jaar geleden
Ik heb mijn eerste zwangerschap mee gedaan en doe het nu niet. Zie onderstaand nieuwsartikel…
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/urine-doneren-moeders-voor-moeders-niet-essentieel/
2 jaar geleden
Reactie op Blondie91
Helaas hebben wij zulke wisselende werktijden dat we niet thuis kunnen zijn ...
Daar hoef je niet voor thuis te blijven. Ik had met de chauffeur een ophaalplek afgesproken
2 jaar geleden
Eerste zwangerschap gedaan, toen zaten we in een lockdown dus alle flessen zaten iedere week vol 😅. Dat zal nu wel anders zijn denk ik, Maarja alle beetje helpen! Vandaag toevallig de flessen binnen gekregen voor m’n tweede zwangerschap.
Het is een kleine moeite maar ik zeg eerlijk dat ik er best de pest in had toen. Die vieze lucht in de potten, kreeg net bij het opdraaien direct flashbacks naar 2,5 jaar geleden 😂. Maar ik denk steeds: als dit alles is wat ik kan doen, dan doe ik het met liefde! En dan is het zeker een kleine moeite vergeleken met hele zwangerschapstrajecten!
2 jaar geleden
Ik wilde me zojuist hiervoor gaan aanmelden. Nu blijkt dat er naast zwanger zijn, nog andere vereisten zijn om mee te mogen doen bij moeders voor moeders. Schijnbaar als je ooit een bloedtransfusie hebt gehad, mag je niet meedoen. Ik begrijp de reden ervan niet helemaal, maar jammer vind ik het wel. Ik had het een mooi gebaar gevonden. Goed dat jullie het wel doen!
2 jaar geleden
Reactie op m-115
Ik wilde me zojuist hiervoor gaan aanmelden. Nu blijkt dat er naast zwanger ...
Oh is dat zo? Ik heb toen ik 17 was een bloedtransfusie gehad. Ik heb er sowieso over nagedacht maar ben ook continu zo gammel en misselijk van alle geurtjes (vooral op de wc) dat het me helaas te veel moeite kost. Gelukkig zijn er genoeg die het wel kunnen en willen ❤️
2 jaar geleden
Bij de eerste zwangerschap deed ik er wel aan mee. Vond het minder prettig dat de volle flessen bij de voordeur neergezet moesten zodat Jan, Piet en Gerda allemaal al door hadden dat ik zwanger was terwijl ik het nog niet wilde vertellen. Zowel mijn man als ik werkten op kantoor de dag dat ze het ophaalden en de nieuwe flessen brachten, dus snel neerzetten en weer weg halen was er niet bij. Schuiven qua dag kon niet vanwege de planning. Op het einde had ik niet altijd meer zin om in het kannetje te plassen 🙈
2 jaar geleden
Heb het bij mijn 1e zwangerschap gedaan. Vond het zo stinken werd er elke keer misselijk van. Dus bij mijn 2e lekker niet gedaan. Er gaan ook te veel raare verhalen de ronde en vertrouw het toch niet helemaal. Bij mijn 3e doe ik het dus ook niet.
2 jaar geleden
Zelf werk ik ook 4 dagen en ben ik ook nog al eens weg. Maar ik dacht meer alles wat ik wel kan opvangen is mooi meegenomen. Die vrouw gaf dat ook aan dat het helemaal niet hoeft dat de kannen elke dag vol zitten 😉
Je hoeft niet thuis te zijn voor het ophaal moment.
Bij ons vertelde ze dat het ook discreet gebeurd. Chauffeur komt zonder reclame tekst van moeders voor moeders. En de kannen worden gewoon buiten gezet bij mij in mijn zij tuin bijvoorbeeld dus niemand ziet het dan. Ze vroeg zelf naar een plaats wat ik zelf het fijnste vond.
2 jaar geleden
Ik heb me aangemeld! Vooral gedaan voor de omgeving om mij heen waarbij het niet vanzelfsprekend is. Ben heel benieuwd en blij dat ik iets kan doen.
2 jaar geleden
Ga me hier gelijk voor aanmelden! Dankzij tabletjes in het zkh ben ik nu na de 2e x slikken eindelijk zwanger geraakt na 2 jaar proberen!