6 Reacties
gisteren
Dit heb ik al maanden, wat ik doe is rond 7 luier verschonen slaapzakje aan (ik heb emma&noah) dus met aparte beentjes dan kan die gewoon lopen
Lekker tandjes poetsen en dan licht uit in de woonkamer en een filmpje op tv dan zit die naast me op de bank en als die in slaap valt leg ik hem over
Het is echt een fase en moet overgaan. Maar soms is het echt onhandig want je zit te wachten tot die inslaap valt
Die van ons slaapt ook niet door dus dat is helemaal klote
Maargoed dat gaat wel een x over
Geef hem wel altijd een flesje mee hoor, beetje hv melk en met heet water hij heeft die associatie nog maar speen wilt die al niet meer sinds die 8 maanden is
gisteren
Goedemorgen. Waarschijnlijk is ze het al zo gewend, dat het anders niet heel goed voelt voor haar. Maar je kan eens proberen even bij haar te blijven op haar kamertje. Misschien der handje vasthouden. Of op haar kamertje in slaap brengen en steeds meer afstand nemen?
Ze wilt gewoon graag bij mama zijn 🥰
gisteren
Hier vergelijkbaar, hij valt bij ons in de armen in de schommelstoel in slaap.
We hebben al een traject met slaapcoach achter de rug waarbij we moesten proberen erbij te blijven en troosten, of juist op de gang nog wat rommelen. Maar mijn zoontje ging dan echt direct staan en in paniek huilen, troosten hielp dan niet meer tot hij weer opgepakt werd. We hebben er vooral 2 maanden stress van gehad en toen gestopt.
Ik twijfel nu om het nog eens te proberen omdat hij nu meer snapt van wat we zeggen, misschien kunnen we dan uitleggen wat er gebeurd.
Geen tips dus, maar wel herkenning!
gisteren
Reactie op Irisgjansen
Hier vergelijkbaar, hij valt bij ons in de armen in de schommelstoel in sla ...
Heb ik bij mn dochter ook zodra ik haar erin leg gelijk staan en hysterisch 😔 maar dan weet ik dat dan hou ik haar gewoon lekker op de arm 🙈
13 uur geleden
Hier is het verschonen op de slaapkamer. Pyjama aantrekken, tanden poetsen, slaapzak aan, vitamine d druppels. Dan met haar zitten en bidden. Knuffels en kusjes. In bed leggen haar spenen en beer geven. Het licht gaat uit en dan zingen we nog een lied in het donker en dan zeg ik: ‘ slaap lekker. Mama en papa houden van jou. Tot morgen.’ En dan loop ik weg en gaat ze slapen. Dit ritueel doen wij vanaf week 10. De meeste avonden gaat ze gewoon slapen. Er zijn een aantal avonden geweest dat ze meer nabijheid nodig had en bij mij in bed in slaap viel. Maar de meeste avonden is het dit
12 uur geleden
Hier ook geen hoppa-in-bed verhaal!
Wij gaan rond 8u richting bed. Uitkleden, luier, tandenpoetsen, boekjes lezen. Aan de borst en dan rond half 9 doe ik het licht uit.
Meestal dan nog 20 minuten aan de borst, veel wisselen, en dan uiteindelijk valt hij in slaap en kan ik hem wegleggen.
Hij slaapt in een cosleep ledikant naast ons grote bed.
Dutjes kunnen ook in de wagen en de auto.
Voor nu is het okay zo, ik wil geen slaaptraining doen. Ik hoop dat het vanzelf ooit verandert :)