6 Reacties

19 dagen geleden

Ons schema is, 07:30 wakker 09:30weer naar bed. 11:30 wakker 13:30 slapen 16:30 wakker 18:30 slapen De tijden kunnen met ongeveer een half uur anders lopen. Als het een onrustige dag is geweest, dan maak ik m nog wel eens wakker voordat ik ga slapen voor een extra voeding.

19 dagen geleden

Hier ook. Hadden een super goed ritme maar nu opeens omzeep. Afgelopen 3 dagen, laatste dutje tot 16u, dus daarna wakker tot 19u is veel te lang, en wil haar niet na 17u30 nog laten slapen. Moeilijke periode dit

19 dagen geleden

Hier maak ik m altijd 07:30 wakker, dan 09:40 slapen tot 10:20 en dan weer slapen rond 12:30-14:30. Dan slapen van 16:45-17:05 ongeveer. Soms lukt deze wel soms lukt ie niet. Maak hem wel altijd wakker als hij nog slaapt om die tijden. En dan rond 19:30 naar boven

19 dagen geleden

Mijn zoontje (6 maand) slaat het namiddagdutje sinds 4/4,5 maand bijna altijd over. Hij slaapt overdag wel voldoende (ochtend vaak 1-1,5 uur en middagdutje is vaak ook 2 uur of langer) maar daardoor vaak oververmoeid als hij naar bed gaat. Hij komt dan opzich wel makkelijk in slaap.. ik heb het maar geaccepteerd met de gedachte dat hij een avondmens is net zoals zijn moeder en vader haha:)

19 dagen geleden

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij (voor baby begrippen) ‘s ochtends vrij laat wakker is en zijn ochtenddutje is de langste van de dag. De meeste slaapschemas gaan uit van 7 uur opstaan, dutje rond 9 uur/kwart over 9 en die duurt dan 45 minuten tot een nu uur maximaal. Het middagdutje is dan tussen 12 en half 1 en is het langste dutje van de dag, tot wel 2 uur. Maar dan zijn ze alsnog wel tussen 2 en half 3 wakker en hebben ze nog genoeg tijd om moe te worden voor een klein namiddagdutje én daarna weer voor het slapen ‘s avonds. Met onze tweeling (gecorrigeerd 6 maanden) zitten we redelijk strak in dit schema en dat gaat prima. Nu is het vakantie en zijn ze ‘s ochtends vaak later wakker, dan zijn de dutjes op de dag wat korter maar nog wel altijd drie. Onze oudste was ook een uitslaper (en die kon dat ook elke dag wat zij had geen oudere broer of zus die naar school gebracht moest 😄) en die had ook al veel sneller 2 (langere) dutjes, zoals iemand hierboven schrijft. Het is ook een beetje wat bij je kind/gezin/etc past.

18 dagen geleden

Wij hebben geen vast ritme. Denk dat dat ook komt doordat ik nog niet werk (pas vanaf februari). Maar elke dag is verschillend. De ene dag heeft hij 3 dutjes en de andere dag 2. Mocht hij rond 5/6 uur moe worden, laat ik hem lekker slapen en dan slaapt hij max 1 uurtje en dan gaat hij met de voeding van rond de 9 uur slapen.