6 Reacties
13 dagen geleden
Ik zou het gesprek blijven aangaan. Ik had dit ook met mijn man in de zomer. Ik heb nog nooit gereisd met onze oudste omdat hij in de wintermaanden veel ziekenhuisopnames heeft vanwege een chronische longaandoening door zijn vroeggeboorte. Mijn man wilde bij visites naar zijn vriendenkring langer blijven. Ik heb aangegeven dat hij dan beter alleen kan gaan. Een overprikkeld kind is niet fijn en slaaptijden en vaste voedingsmomenten zijn sindsdien heilig. Veel succes.
13 dagen geleden
Dit zijn lastige dingen, want je wilt beiden het beste voor je kindje en van mening verschillen is dan lastig.
Dat je je kindje in wilt smeren, ook in de schaduw, en hij wilt dat niet; ik zou je baby insmeren en daar verder geen punt van maken dat je partner daar anders over denkt. Ik zou dat niet als een te belangrijk ding zien, want je kunt daar zelf makkelijk iets aan doen.
Wat betreft de andere dingen… kan het zijn dat jij misschien té strak bent in bijv het ritme? Ik begrijp je heel goed hoor, zelf vind ik ritme ook héél belangrijk voor m’n zoontje, maar toen wij op vakantie waren in oktober (toen was m’n kindje ook rond die aantal maanden oud) heb ik het wel wat losgelaten. Mijn zoontje staat bekend met snel overprikkeld zijn, maar zijn fysiotherapeut zei mij: het maakt echt niet uit of je met hem in een vreemde omgeving gaat zijn, want jullie (de ouders) zijn dichtbij hem en dat maakt hem comfortabel waar dan ook. Wij gingen op z’n normale dutjes tijden op pad en we keken dan naar activiteiten waarbij er kans was dat hij in slaap zou vallen (bijv wandelen in de draagzak). Soms sloeg hij een dutje over, dat haalde hij dan wel weer in hoor.
Maak je je snel druk dat je man dat zegt bij plekjes? Waarom maakt dat hij zo reageert?
Vooral veel blijven praten met je partner. Vraag hem waarom hij het ziet zoals hij het ziet. Leg jouw kant uit. Sta open voor feedback ook, want misschien is hij té flexibel, misschien ben jij té strikt. Leer van elkaar tot je die middenweg hebt gevonden! ❤️
12 dagen geleden
Snap je hoor zeker als ze lekker doorslaapt zou ik niet te veel gaan schuiven. Denk dat je het misschien wel kan proberen het ritme een beetje los te laten. Bijvoorbeeld bij 1 slaapmoment proberen iets te doen en als het niet lukt en je merkt dat je dochtertje daar niet goed op reageert kan je dat ook meteen aan je partner laten zien?
12 dagen geleden
Ik herken je situatie. Mijn zus heeft twee kindjes, een van 3 en een van 8 maanden. Ze is ontzettend ‘makkelijk’ met ze.
Onze kleine Maeve van 6 maanden gaat erg goed op ritme, regelmaat en ja die dutjes. We houden ook eea bij in zo’n app - mijn moeder en zus vinden het maar raar. Dat voelt vervelend.
Tegelijkertijd zijn ze een soort van verbaasd over hoe goed Maeve het doet. Lief, makkelijk, snel in slaap en altijd vrolijk. Mijn zus heeft in 3 jaar nog geen nacht doorgeslapen, wij kunnen sinds vorige maand al doorslapen. 🙏 Voor ons werkt het.
Er zijn ook dagen dat we het ritme wat meer loslaten, in het weekend en laatst op vakantie ook. Ik mik in elk geval op 1 van de 3 dutjes in haar eigen bedje. De rest in de auto, wandelwagen of draagzak. Slaapt jouw kleine daar ook in? Ze slaapt daar korter in san in haar eigen bedje, en daardoor eind van de dag soms wat huilerig, maar met knuffels van ons komt het snel goed hoor en valt ze alsnog in slaap. Ze pikt het ritme ook snel weer op de dag daarna.
In mijn familie voel ik me idd ook buitenbeentje hierdoor, maar m’n partner steunt me wel hierin omdat hij ook ziet dat het werkt.
En anders zoals andere mama’s hier ook zeggen; gewoon maar eens een dagje proberen. Als je kleine het moeilijk krijgt, eens kijken wat papa dan doet. Zij overleeft zo’n dagje wel 😉😘