18 Reacties
4 maanden geleden
Ze zijn nog zo jong he! Wij geven zelf bewust nog laatste fles voor het slapen. Met gewone halfvolle warme melk. Puur, omdat wij merken dat ons zoontje dat geborgen gevoel dan even zo fijn vindt! Doe wat goed voelt voor jullie en je zoontje!🤗
4 maanden geleden
Ja mijn Uk van 13 maanden ook nog aan de borst. Zelfstandig slapen lukt wel op de opvang maar thuis niet. Ik leg me er bij neer :)
4 maanden geleden
Hier ook precies als Noahsmama. Thuis aan de borst in slaap, op de opvang zelfstandig inslapen. Het feit dat ze t kan stelt me gerust, komt ook ooit thuis wel. Je kindje zal er vanzelf klaar voor zijn.
4 maanden geleden
Ja hoor, tegen de tijd dat ze 18 zijn, willen ze echt niet meer ;). Even zonder gekheid, onze oudste (bijna 4) was op een gegeven moment nog wakker nadat ze de borst had gehad, toen hebben we langzaam het slaapritueel veranderd en de borst naar voren geschoven. Echt, het komt vanzelf. De jongste voed ik nog vrolijk in slaap, ik vind het wel iets moois hebben. Bij anderen kan hij zonder voeden in slaap vallen.
4 maanden geleden
Onze zoon moet een fles in bed, anders is het drama soms moet ik nog bijgeven.. snachts komt hij ook nog steeds hij is nu 14 maanden
Consultatiebureau zei je moet minderen met de fles maar hij heeft het nodig nog anders slaapt die wel door.
Ook met overdagslaapjes krijgt die een fopfles 180 ml en 1 schep anders slaapt die niet
Speentje heeft die al maanden niet meer en wilt die ook niet
4 maanden geleden
Reactie op chanjess
Onze zoon moet een fles in bed, anders is het drama soms moet ik nog bijgev ...
Ik ben benieuwd wat de reden is dat je moet minderen. Wat voor schade zou het geven om ze met de fles of tiet in slaap te laten vallen. De tanden zijn er niet door aangedaan omdat het ver genoeg in de mond ligt en als ze niet veel te zwaar zijn kan ik niets negatiefs bedenken. Ze leren vanzelf weer een andere manier om te slapen. Ik ben wel trots dat mijn uk met de tiet in slaap kan vallen. Mijn eigen slaap ritueel is de tv, lijkt me veel ongezonder haha
4 maanden geleden
Hier ook nog! Nu 13 maanden.
Hij valt niet aan de fles in slaap, maar krijgt gewoon voor elk slaapje een fles.
Ik leng het aan met water, zodat hij niet teveel koemelk binnen krijgt.
4 maanden geleden
Hier ook nog een fles voor elk slaapje, ook als hij gaat spoken in de nacht. Er is gewoon geen andere oplossing, dit werkt en geeft ons geen strijd. Maar maak me soms wel zorgen of het echt schadelijk is voor de tandjes. We poetsen overigens wel gewoon 2x per dag elektrisch