11 Reacties

vorige week

Yes, hier precies hetzelfde 😊. Onze zoon is van 2 juni. We zien hem nu sinds een paar dagen af en toe iets minder vertrouwen op z'n loopwagen en meer op z'n eigen balans (handjes los, iets pakken dat verder weg ligt), maar hij durft t nog niet aan om echt los te staan. Terwijl hij inmiddels echt rent door de kamer met z'n wagen dus volgens mij kan ie t wel. Nu nog het durven haha. Ik zou het voor hem ook leuker vinden idd, gisteren kropen we door de speeltuin. Lopen zou toch handiger zijn 😅.

vorige week

Mijn kindje loopt al een tijd (26 juni), maar ik ken ook een kindje van half mei en die loopt ook nog niet. Wel staan of op de knieen kruipen. Ieder z'n eigen tempo

vorige week

Bij ons ook precies hetzelfde. Onze zoon is van 24 juni. Hij wil alleen lopen met een loopwagen of aan de hand. Probeer het los te laten, elk kind heeft z'n eigen tempo.

vorige week

Ow niks aan het handje hoor. Ze doen t lekker op hun gemakje 😁. Jongens lopen gemiddeld pas rond de 16 maanden. Dus als het wat langer duurt is dat niet erg. Hier dus hetzelfde verhaal. Zn broers liepen beide met 15,5 maand. Maar ons derde mannetje vind het nog niet boeiend genoeg 😅. Ook niet lopen achter een karretje. Wel langs de tafels, kasten, banken etc. Of aan de hand. Kruipen doet die ook nog maar sinds een maand ofzo 🤣. Hij is van 6 juni.

6 dagen geleden

Het komt vanzelf. Onze zoon was juist heel vroeg met staan en langs randjes lopen, dus ik dacht die loopt voor zn 1e wel. Nou nee, hij heeft meer dan een half jaar gecruist en vond het wel best zo. Tot ie ineens van het een of het andere moment bedacht los te gaan lopen. En daarna is ie ook blijven lopen. Belangrijkste is dat je wel ontwikkeling blijft zien, maar dat kan in heel veel vormen (motorisch, sociaal, taalkundig..). Elk kind daarin z'n eigen tempo.

5 dagen geleden

Het kan helpend zijn om de loopwagen juist weg te halen. Onze dochter loopt ook nog niet. Dit heeft vooral met kracht te maken. Wij hebben bewust geen loopkar gedaan omdat ze dan zelf moest gaan staan en lopen. Door te kruipen en te klimmen bouwen ze meer kracht op die ze weer nodig hebben om te kunnen lopen. Ze is nu ook bijna 1,5. Ze kan kleine stukjes los lopen. Maar de kracht moet nog echt verder ontwikkelt worden.

5 dagen geleden

Onze dochter van 22-6 loopt ook nog niet. Op advies van de jeugdarts hebben we een kinderfysio ingeschakeld om mee te kijken naar de grove motoriek. Ze is een billenschuiver en staat ook nog niet dus we wilden vooral laten nakijken dat er niks 'mis' is. Het zit vooral in de heupstabiliteit en ze moet kracht opbouwen door veel te klimmen en oefeningen doen dat ze leert gewicht op haar voetjes/beentjes te zetten. Aan de ene kant kan ik niet wachten totdat ze loopt en alles gaat ontdekken maar aan de andere kant zal dat ook een stuk intensiever worden 🤭

5 dagen geleden

Reactie op MamaElisa

Onze dochter van 22-6 loopt ook nog niet. Op advies van de jeugdarts hebben ...
Hoeft niet intensiever te worden hoor, hier is het zelfs gemakkelijker. Ik kan de kleine man roepen en komt zelf maar mij toe gelopen. Tot nu toe valt alles wat ze zeggen, echt wel mee haha

4 dagen geleden

Onze dochter begint er nu ook pas net mee. 17,5 mnd. Ik maak me geen zorgen. Komt echt vanzelf goed. Het komt gelukkig niet op je cv. Daarentegen is ze echt een kwebbelkous.

gisteren

Hier ook nog niet van 21 juni. Komt nog wel! Mijn oudste liep met 15 maanden. Ieder zijn eigen tempo. Vind het ook wel schattig kruipen. Dus ik geniet daar nog maar lekker van.

gisteren

Ons zoontje van 3 juni loopt nu sinds 1,5 maand geleden. Kruipen duurde ook wel eventjes. Dit kon hij pas 1 week voordat hij 1 jaar werd. Het zonder ondersteuning lopen begon hier met zonder ondersteuning opstaan. Opnieuw en opnieuw (net squatten). En elke keer leerde hij beter zijn balans te bewaren. En toen hij dat onder de knie had, begon het stappen. In nog geen week tijd liep hij vrolijk de hele kamer rond. Dus het kan opeens heel snel gaan!