63 Reacties
2 maanden geleden
Goedemorgen, ik volg even..ons ventje van bijna 5 maanden rolt ook nog niet uit zichzelf. Heel af en toe maakt hij aanstalten om te rollen, maar ik heb het idee dat hij er gewoon geen zin in heeft😅😂 zitten doet hij wel steeds vaker, ieder kindje doet het op zijn eigen tempo..zou me er niet teveel zorgen om maken😘
2 maanden geleden
Onze kleine is morgen ook 18 week. Rolt ook nog niet om en tummy time mag eventjes maar niet te lang.
Hij vindt brabbelen veel leuker dus op dat gebied is hij zich nu aan het ontwikkelen. Rollen zal vast vanzelf nog wel komen 😊
Hij gaat al een tijdje naar een manueel therapeut en fysio komt hier aan huis maar zelfs met die oefeningen doet hij het zelf nog niet
2 maanden geleden
Hier zoon nummer drie en ook hij heeft er helemaal nog geen behoefte aan. Ik heb tot nu toe kinderen die het rustig aan willen doen haha. Uiteindelijk komen ze er wel heb ik al twee keer ervaren. Beide scoren altijd ruim boven gemiddeld als het gaat om de MQ score dus maak mij nu ook echt geen zorgen 😅.
Het is natuurlijk wel goed om je baby zo af en toe eens op z'n buikje te leggen en m de ruimte geven om te kunnen rollen enzo. Maar zeker niet gaan pushen hoor. Moet wel leuk blijven 😁
2 maanden geleden
Is toch helemaal prima dat ze nog niet rollen met deze leeftijd!
Mijn zoontje van 18 weken maakt wel aanstalten om te rollen. Is hem 1x gelukt.
2 maanden geleden
Mijn dochter heeft zich vorige week 1x omgedraaid van buik naar rug maar daarna ook niet meer hihi, tummytime vind ze steeds leuker maar ook nog niet fantastisch en ook alleen als ze niet moe is haha bijna 19 weken nu
2 maanden geleden
Ah fijn om al deze reacties te lezen! Ik maak me er ook niet echt zorgen over maar onze zoon heeft een heel plat achterhoofd. Hij heeft geen voorkeurshouding, behalve in de nacht dan slaat hij vaak met zn hoofd recht vooruit. Omdat hij overdag ook nog steeds veel op zn rug ligt (kort tummy time en dus niet omrollen nog) ben ik bang dat het niet meer weg gaat ook... Maar heb nu een speciaal kussen gevonden die ga ik eens introduceren hier :) zal t vreselijk vinden als zn hoofd zo blijft .. zodra ze beweeglijker worden kan het gelukkig overgaan dus hopelijk snel interesse in draaien en rollen haha
2 maanden geleden
Als je het opzoekt, lees je dat de meeste baby’s zich pas na de 5.5e maand leren omrollen. Of zelfs pas na zes maanden. En sommige baby’s zullen er nog even later dan dat mee beginnen. Als je baby nu omrolt, is dat vroeg. Stelt dat al iets gerust?
Geen zorgen maken hoor en ieder die er iets van vindt de deur wijzen. Of je zegt dat het geen wedstrijd is. Vind het sowieso irritant als anderen met de baby bemoeien… 😅
2 maanden geleden
Reactie op ikwordmoederx
Als je het opzoekt, lees je dat de meeste baby’s zich pas na de 5.5e maand ...
Hahaha ja dat klopt! Vooral die verbaasde gezichten, oh doet hij dat nog niet 😨 alsof je hebt gefaald ofzo ... Hij kan al wel nephuilen en aandacht trekken dus misschien is hij op emotioneel vlak wat sneller als fysiek haha
2 maanden geleden
Onze zoon van 4,5 maand heeft hier ook absoluut nog geen interesse in en wordt boos van tummy time. Daarintegen staat hij graag op zijn beentjes als je hem vasthoudt, wat dan weer niet bevorderlijk is voor zijn voetjes. Ieder kindje ontwikkelt zich anders inderdaad, gewoon lekker he eigen kindje volgen en die anderen die opmerkingen maken: gewoon negeren ;)
2 maanden geleden
Reactie op Fromauntietomummy
Ah fijn om al deze reacties te lezen! Ik maak me er ook niet echt zorgen ov ...
Chiropractor zei dat ze nog tot 1 jaar de tijd hebben om het hoofd weer boller te krijgen. Als het lukt veel het hoofd naar de zijkant te laten liggen. Dus niet hele tijd baby gym. Maar dingen aan de zijkant van het hoofd plaatsen zodat ze draaien
2 maanden geleden
Mijn zoontje is ook 18 weken. Hij rolt wel van rug naar zij, maar verder niet en lijkt het ook niet te proberen.
Tummy time vindt hij ook niks, ik moet hem echt afleiden met speeltjes en dan blijft hij wel langer dan 30 seconden liggen zonder boos te worden :’)
Hij vindt het veel leuker om zich op te trekken aan mijn handen naar zithouding. Het rollen komt vast vanzelf.
Scheelt dat ik ook geen opmerkingen vanuit de omgeving krijg, dat lijkt me behoorlijk frustrerend!
2 maanden geleden
Same! Eerste kindje was met alles veel te snek, dus ik geniet dat ze lekker baby wil zijn haha!
2 maanden geleden
Mijn dochter vond het ook niks. De Chiropractor gaf mij tips om het rollen aan te moedigen dat doe je door de beentjes te "helpen" en dan over het schouderbladje wrijven/drukken dan rollen ze om. Dit doe ik af en toe en tummy time doe in sowieso voor het eten en soms met een rolletje onder haar