63 Reacties

2 maanden geleden

Geen zorgen, mijn dochter heeft nooit gerolt of getijgerd of gekropen. Ze wilde neergezet worden en is gaan schuiven op haar billen. Ondertussen is ze 1,5 en kan ze lopen, rennen en ook rollen馃槈

2 maanden geleden

Hier ons ventje ook 18 weken, rolt niet. Maar maak mij geen zorgen. Dochter is maar aan 6 maandnalf beginnen rollen, zitten ging dan wel vlot 馃槄馃槉

2 maanden geleden

Ons kindje is 20 weken en doet ook geen enkele moeite. Hij ligt wel veel op zijn buik, omdat het een buikslaper in bed. Hij kan zich daarom wel goed opdrukken. Maar spelen doet hij liever op zijn rug. Ik vind het wel prima. Ik zie dat hij zich nu vooral mentaal razendsnel ontwikkeld.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde

茅茅n maand geleden

Rolt jullie kindje al om? Mijn dochter rolde vorige week echt bijna om. Enkel haar hoofd optillen en nu probeert ze het niet meer.

茅茅n maand geleden

Reactie op larissave22

Rolt jullie kindje al om? Mijn dochter rolde vorige week echt bijna om. Enk ...
Ja sinds vorig weekend kan hij hier via 1 kant omrollen naar de buik. Hij probeert nu ook via de andere kant maar dan raakt hij in de knoop

茅茅n maand geleden

Mijn dochter 20 weken rolt ook niet hoor!

茅茅n maand geleden

22 weken en nog geen enkele poging of moeite om om te rollen!

茅茅n maand geleden

Twee weken verder en nog steeds geen tekenen van rollen of draaien. 5 maanden oud nu. Collega haar dochter is net 3 maanden en rolt al van rug naar buik en andersom 馃槄.

茅茅n maand geleden

Mijn oudste dochter rolde pas om met 7 maanden. Niks mis met haar, ze rent inmiddels als 6-jarige als een gek rond op de atletiekbaan 馃槈

茅茅n maand geleden

Reactie op Valleryvvu

Twee weken verder en nog steeds geen tekenen van rollen of draaien. 5 maand ...
Hier kindje 19 weken en ook nog niet rollen! Maak mij echter geen zorgen. Hij is nu vooral z鈥檔 stem aan het ontdekken, slaapt super goed, is hapjes aan het ontdekken dus alles op z鈥檔 tijd. Niet alles ontwikkeld zich in 1 keer of in dezelfde volgorde. Komt goed mama!

茅茅n maand geleden

Reactie op E.92

Hier kindje 19 weken en ook nog niet rollen! Maak mij echter geen zorgen. H ...
Is hier in de familie niks vreemds haha. Bijna alle kinderen zijn wat later dan gemiddeld met bewegen. Heeft blijkbaar ook geen invloed op de verdere lichamelijke ontwikkeling want we hebben heel veeel topsporters in de familie en onze oudste twee scoren ook heel hoog op hun QM scan. Dus maak mij ook zeker geen zorgen 馃槄.

茅茅n maand geleden

Reactie op manonn1996

22 weken en nog geen enkele poging of moeite om om te rollen!
Bij mij t zelfde! 22 weken en er wordt nog niet gerold. Zodra ze gaat rollen ga ik wrs missen dat ze het nog niet deed haha馃槀馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op Valleryvvu

Is hier in de familie niks vreemds haha. Bijna alle kinderen zijn wat later ...
Dat is fijn om te lezen. Mijn mannetje is net 5 maanden en rolt met hulp op buik en eventjes op zijn buik begint hij te huilen omdat hij niet weet hoe hij op zijn rug moet. Ik begon me wel zorgen te maken want met alle andere dingen was hij zelfs 2 weken eerder zoals interactie met anderen het volgen van speelgoed etc. Goed om te lezen dat dit geen belemmering betekent voor de toekomst

茅茅n maand geleden

Van rug naar buikrollen is tussen 4-6 maanden, met 18 weken hoeft het dus echt nog niet. 馃榾

茅茅n maand geleden

Hier inmiddels nog steeds geen zin in t rollen. Ik merk wel als ik hem op zn rug op de bank leg en zn handje pak dat t wel een stuk makkelijker gaat. Het terugrollen probeert hij maar lukt niet alleen. Ik duw dan op een zacht stuk bank waardoor hij automatisch terug rolt en dan is hij trots en denkt hij dattie t zelf gedaan heeft 馃ぃ super schattig. Ik merk wel dat hij heeeel graag wil zitten. In wippertje wil hij ook allemaal voorover hangen. Herkenbaar??

茅茅n maand geleden

Onze zoon is nu 20weken en lijkt ook echt nog absoluut niet met rollen bezig te zijn. Op zijn rug trappelen hij hooguit wat met zijn benen, maar dat is het ook echt. Tummy time is niet favoriet maar wordt wel meerdere keren per dag even gedaan. Hij wil dan wel eens van zijn buik naar rug rollen, maar dat is vaker meer de zwaarte kracht met opzij kijken dan wat hij zelf wilt. Ik maak me nog geen zorgen, probeer wel zoveel mogelijk tummy time te geven en af en toe op rug ligging de houding van rollen met hem te oefenen. Dit laatste vind hij dan vooral hilarisch.

茅茅n maand geleden

Ik volg even. 馃榾

茅茅n maand geleden

In de baby+ app staat rollen tussen de 13 en 23 weken, dus volgens mij zit je nog goed. Mijn baby vond tummy time echt vreselijk. Ik deed het dan ook maar een paar keer per week voor een paar minuutjes. Ze is nu 19 weken en rolt om, maar nog niet terug. Het is uiteindelijk dus vanzelf gekomen.

茅茅n maand geleden

Consultatiebureau zei met 9 maanden moeten ze beide kanten op kunnen rollen.. leek me wat laat, gezien mijn eerste al liep toen.. maar die was weer veel te snel.. of te wel.. ieder zn tempo.. blij dat deze rustig aan doet 馃榾