5 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dit ook maar telkens maar een beetje 1+. Wordt bij mij niks mee gedaan. Heb je al duidelijkheid?

2 jaar geleden

Reactie op ManonNewmomtobe

Ik heb dit ook maar telkens maar een beetje 1+. Wordt bij mij niks mee geda ...
Bij de nefroloog geweest en er zijn verder geen klachten als alleen teveel eiwit dus nier en/of lever werken goed op moment moet nu weer 24 uur urine opvangen en bloedprikken voor nu dus nog geen zorgen ze wilde 8 weken na de bevalling nog een keer kijken hoe het dan gaat of mij eiwit zo ie zo altijd te hoog is of dat dit met de zwangerschap te maken heeft verder goed onder controle blijven

2 jaar geleden

Reactie op ManonNewmomtobe

Ik heb dit ook maar telkens maar een beetje 1+. Wordt bij mij niks mee geda ...
Schijnt dus dat in de afscheiding die je daarbeneden hebt (hetgeen toeneemt tijdens de zwangerschap) ook eiwitten zitten die je vervolgens in de urine kunt detecteren. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze, nadat ik thuis +1 en paniek had ivm medische voorgeschiedenis, gecontroleerd door me de instructie te geven om eerst beneden met een washandje te wassen en niet de eerste druppels op te vangen. Het kan dus zijn dat uit de test die je gehad hebt een vertekent beeld gemaakt wordt Mocht je het nog niet geprobeerd hebben zoals ze dat bij mij in het ziekenhuis gedaan hebben.

2 jaar geleden

Ik loop sowieso al bij de nefroloog maar nu tijdens de zwangerschap wordt ik extra gevolgd. Wat is precies je vraag? Er zijn gewoon op bol.com dipsticks te koop (zoek op combur 3 of 7) en daarmee kun je zelf checken of je eiwit in je urine hebt en hoeveel. Ik moet die van de nefroloog om de paar dagen doen. De bedoeling is dat er geen of weinig (sporen van is okee) eiwit in zit. In ieder geval geen 2+ of 3++馃檲. Ik heb dat gehad en dan is het beetje lastig te bepalen heb je iets met je nieren of is het preeclampsia? In mijn geval waren het gelukkig mn nieren en was met prednison ook zo over. Succes in ieder geval!!

2 jaar geleden

Ik loop sowieso al bij de nefroloog maar nu tijdens de zwangerschap wordt i ...
Gisteren urine ingeleverd en was 1.1 niet goed maar nog stabiel ze doen er nu verder niks mee als alleen in de gaten houden omdat verder alles goed is qua bloeddruk enz moet volgende week 24 uur urine opvangen en bloedprikken en kijken of dan alles goed is Het kan ook zo zijn dat ik dit al voor me zwangerschap heb gehad teveel eiwit maar nooit geen klachten dus moet 8 weken na de bevalling nog een keer op controle bij de nefroloog om te kijken of er dan nog veel eiwit in de urine zit of dan niet meer zo niet dan heeft het met de zwangerschap te maken en kan de kleine op de nieren liggen drukken waardoor het hoger uitvalt