3 Reacties
vorige week
Hier ook paar dagen gehad geen brood en avondeten moeizaam maar gewoon niet dwingen en zelf laten doen. Savonds geven we voor het slapen gewoon nog een fles
6 dagen geleden
Zooo herkenbaar! Hier zitten we al 3 maanden in deze struggle. We zijn idd gestopt alternatief te geven (want potje at ze wel en idd ook goed op opvang maar ook niet bij opa/oma).
CB gaf aan dat dit bij de fase hoort en hoogtepunt is rond 18 maanden zelfs. Dus kan kort duren maar ook even goed aanhouden.
Geen druk met eten helpt, laat haar maar spelen. Soms gaat er dan hier iets in. 3 vakjes bord helpt hier ook met altijd iets lekkers, iets herkenbaars en iets nieuws. (Al is de variatie minimaal, hier alleen vissticks, droge noodles, gekookt ei wit en tomaatjes), maar toch kwam er deze week ook macaroni bij! Wel gaat het eten aan de keuken in de leertoren (terwijl ik kook) er beter in dan aan tafel (alsof daar een vloek heerst). Ik probeer er daardoor dan ook alvast wat in te krijgen. Bij een vriendin van mij helpt in de middag warm eten ipv savonds, maar hier is dat geen verschil.
1 of 2x per week bak ik voor haar pannenkoekjes (met volkoren meel of kikkererwten merk) met groenten er door (doperwten, pompoen, pastinaak, courgette, mais maakt allemaal niet uit). Dat eet ze super goed dus dan heeft ze iig (inclusief de opvang)minimaal 3x per week een goeie portie groenten.
Succes ! Is een frustrerende periode ;) wie weet heb je wat aan deze tips.