5 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet niet over welke waarden je het precies hebt, maar ik had laatst wat pijn in mijn blaas en er kwam uit dat er eiwitten, leukocyten, hyalinecilinders en bacteriën waren gevonden. Na een tijdje op de kweek is er verder geen ontsteking gevonden. Waar maak je je precies zorgen om?

2 jaar geleden

Kan veel verschillende oorzaken hebben, waarschijnlijk gaat het om witte bloedcellen die in de urine zitten. De typische blaasontstekingbacterie is het gelukkig niet. Ze zetten het op kweek om te kijken of het misschien nog door een andere bacterie kan komen. Advies blijft: voldoende drinken zodat je veel plast, als je ziek wordt (koorts of rillingen) of de klachten worden erger dan neem je eerder contact op (in het weekend met de huisartsenpost). Vaak zien we dat het vanzelf weer overgaat zonder dat er een duidelijke verklaring is waarom dat zo is! Nog geen reden voor zorgen nu, succes!

2 jaar geleden

Ik had hetzelfde bleek uiteindelijk van schimmelinfectie te zijn. Ik had vrij weinig last van die infectie, waardoor ik het niet doorhad. Maar daar kwam de ontsteking van in de urine, omdat je wat afscheiding meeplast.

2 jaar geleden

Reactie op willie2024

Ik had hetzelfde bleek uiteindelijk van schimmelinfectie te zijn. Ik had vr ...
Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook! Klachten leken wel wat op een beginnende blaasontsteking toen, en was zo verholpen met een capsule en wat zalf van canesten! (Krijg je vergoed als je t via de huisarts krijgt trouwens)

2 jaar geleden

Ja, had ik 2 weken geleden. Is het op kweek gezet? Dat kan er alsnog een bacterie uitkomen. Ik had wel veel harde buiken en pijn, die verdwenen met antibiotica dus er heeft bij mij toch wat geprutteld ondanks dat er geen bacterie gevonden werd.