9 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad in mijn vorige zwangerschap. Verdoven is een probleem tijdens de zwangerschap. Gelukkig was er nog een andere optie. Hij spoot het schoon. Geen idee waarmee en daarna knapte het direct op en geen last meer gehad ondanks de fikse ontsteking eerst. Niet te lang wachten denk ik:)
2 jaar geleden
Bij mij zeiden ze in het zh dat ze hem niet trekken in het eerste trimester. Tandarts zei dat het geen probleem was. Uiteindelijk ging de ontsteking over door met waterstofperoxide te spoelen (meegekregen in het ziekenhuis) en heb ik mijn verstandskies laten trekken na de zwangerschap.... i
2 jaar geleden
Hi! Is je verstandskies al helemaal door gebroken of zit hij nog deels onder het tandvlees? Als er nog iets tandvlees overheen ligt zou ik je adviseren om H2O2 te halen en steriele gaasjes. De H2O2 1 op 1 verdunnen met lauw water. Het gaasje hier in doen en even flink een minuut lang op het gaasje kauwen. Dit een aantal keer per dag herhalen. De h2o2 bruist de bacteriën dood.
Dit adviseren wij onze patiënten in een tandartspraktijk.
2 jaar geleden
Reactie op JilleO8
Hi! Is je verstandskies al helemaal door gebroken of zit hij nog deels onde ...
Sorry lees nu je berichtje nog eens en zie dat het om een kies gaat.. dan zou ik zeker je tandarts bellen. Als je kies zelf ontstoken, zit de ontsteking binnen in. Spoelen heeft dan helaas geen zin. Verdoven tijdens een zwangerschap kan overigens wel gewoon.