17 Reacties
2 jaar geleden
Bij mij allebei de opa's en oma's vast 1 dag. Mijn schoonmoeder heeft wel de tante van mijn man als back up als het medisch niet gaat. Is nog wel even een gedoe geweest want mijn schoonmoeder rookte in huis en wij hadden toen gezegd van dan willen wij graag dat je hier thuis komt oppassen maar ineens na haar vakantie in maart had ze het licht gezien en heeft ze alles laten reinigen en rookt ze buiten!
2 jaar geleden
Nu ik zelfs met verlof ben, houden we ons vaste rooster aan met de opa's en oma's. Dit om het voor de oudere kinderen overzichtelijk te houden en ik voor mijn rust. Na de geboorte en ook in de vakantie (voor 3 weken) wordt dit rooster gewoon aangehouden. Ze zijn elke week 2 dagen bij de opa's en oma's.
Ik ben m'n ouders en schoonouders erg dankbaar hiervoor.
Het is altijd prettig om extra handen te hebben ook al werk je niet. Ook als je niet werkt heb je even tijd nodig om dingen in orde te hebben. Hopelijk lukt het je dat ze zo af en toe, misschien om de week, eens willen oppassen voor een paar uurtjes 😊.
2 jaar geleden
Ik werk niet omdat ik chronisch ziek ben. Mijn dochter gaat 2 dagen naar de opvang en mijn moeder past af en toe op, maar niet bepaalde dagen of frequentie ofzo. Maar zij is ook chronisch ziek en werkt onregelmatig dus is ook wel logisch 😅
2 jaar geleden
Mijn ouders passen om de week 1 dag op op de maandag. De andere maandag heeft mijn man een papadag. Onze dochter (en straks de baby ook) gaat 3 dagen per week naar het KDV toe. Ik werk normaliter zelf 4 dagen in de week en heb op woensdag mijn mamadag. Nu ik niet meer de puf heb om de hele dag achter mn peuter aan te rennen passen mijn ouders gewoon nog op hun maandag op en springen soms ook voor een paar uurtjes bij op woensdag. Als de maandag-oppasdag van mijn ouders op een feestdag ofzo valt overleggen we altijd even of ze oppassen of niet, afhankelijk van iedereens plannen. Daar proberen we zo flexibel mogelijk in te blijven naar elkaar. Als de baby straks is geboren zal het zo ook wel gaan verwacht ik.
2 jaar geleden
Ik werk wel maar zit al hele tijd thuis ivm zwangerschap. Ouders passen normaal vrijdags op maar nu meestal niet alleen als ik afspraken heb. Die plan ik zoveel mogelijk ook vrijdags. Maar dan passen ze wel hele dag op dat is wel fijn.
Sm komt hier oppassen als het voor even is 2 uurtjes ofzo. Of bv op avond. Vind het niet zo fijn als ze bij mij thuis oppast. Ze ruimt ook niks op.
2 jaar geleden
Ik werk wel maar zit al hele tijd thuis ivm zwangerschap. Ouders passen nor ...
Dus in principe passen ze alleen op ivm werk.
2 jaar geleden
In mijn verlof wil ik oudste dochter wel gewoon naar oppasoma laten gaan. Oma vind het ook prima & voor dochter is het ook een (leuke) gewoonte geworden
2 jaar geleden
Sinds mijn contract niet verlengd is blijft mijn dochter gewoon bij mij. Ik vind het onnodig om haar dan nog naar mijn ouders te brengen. Zie ze vaak genoeg en als het een keer nodig is kan ze er altijd heen. Als ik weer ga werken zullen ze wel weer gaan oppassen.
2 jaar geleden
Ik heb het idd overlegd met de opa’s en oma’s wat ze willen. Ook om scheve gezichten te voorkomen. Maar ze vinden het super gezellig als mijn zoontje komt spelen en dan houden we ook voor hem wat ritme in de week. Het is dan alleen niet meer vroeg tot laat, maar iets kortere tijden. Dat is helemaal prima.
2 jaar geleden
Mijn moeder past nu, in m’n verlof, nog steeds op. Ik breng m’n dochter wel wat later en kom d’r eerder ophalen. Maar dan heb ik ook even tijd voor mezelf en houdt m’n dochter gewoon d’r ritme. Dit wil ik ook straks na de bevalling blijven doen… kan me voorstellen dat dit de eerste weken even anders zal gaan en het allemaal even wennen is maar dat zien we dan wel weer.
2 jaar geleden
Onze zoon van net 2 jaar gaat 1x per week naar de gastouder en 1x naar opa en oma. hij geniet echt die dagen. Als opa en oma op vakantie zijn 4 weken lang, gaat bij 2x per week naar de gastouder.
Hij is er super blij , en voor mij ook wel even fijn qtijd met de baby en wat meer rust in huis