24 Reacties

één dag geleden

Hier hetzelfde , dit was mat Sinterklaas ook even druk en toen had ze erg veel last van al die mensen die aan haar plukte.. Nu heb ik gewoon duidelijk gezegd dat we even langskomen ( eventueel op een ander tijdstip dat het niet druk is) En ik geef haar niet weg als ik dat niet wil, ik zeg dan ook gewoon liever even niet Ik ben best hard geworden daarin nu 😂

één dag geleden

Zooo herkenbaar, bij mijn eigen familie heb ik dat niet, maar mn schoonfamilie vreselijk! Ik durf er alleen niets van te zeggen tegenover mijn man. Vind dat niet eerlijk omdat ik dat met mijn fam wel prima vind

één dag geleden

Ja! Zoooo geen zin in, bang dat ze helemaal uit haar ritme gaat zijn.

één dag geleden

De enige die het kind kan beschermen ben jijzelf en neem daarin ook je taak serieus. Mijn kinderen zien 1 kant van de familie niet meer. Die kiezen hun eigen egoïsme over de kwetsbaarheid van kleinkinderen. Dat is voor mij een no go! Het interesseerrde hun niet dat mn kind ziek was en opnieuw kon worden door t vasthouden. Ze kwam net van de kinderafdeling af.

één dag geleden

Ja hier. Zullen we normaliseren dat mensen met een baby gewoon niet naar zo’n gelegenheden hoeven aub. Ik ben wss continu bezig met haar en mag van geluk spreken als ik iets van eten binnen krijg uberhaupt. Klinkt super gezellig ja

één dag geleden

We blijven eerste en derde Kerstdag max 2 tot 3 uren en als het te druk wordt gaan we eerder weg. Tweede Kerstdag zijn we thuis. Mijn schoonouders doen niet aan Kerst vieren.

één dag geleden

Reactie op sop11_9

Ja! Zoooo geen zin in, bang dat ze helemaal uit haar ritme gaat zijn.
Dit vind ik ook spannend...

één dag geleden

Wij blijven thuis. Alleen mijn ouders komen eventjes dineren op 1e kerstdag. heerlijk.

één dag geleden

Ons zoontje is super makkelijk, hij gaat eigenlijk overal mee heen. Hij slaapt overal is altijd vrolijk en lacht met iedereen. We zorgen er wel altijd voor dat we voor de laatste fles thuis zijn. (20:00 krijgt hij die)

één dag geleden

Wij hebben afgesproken dit jaar niet naar schoonouders te gaan, met hele drukke schoonzus, 2 neefjes die geen opvoeding krijgen, 2 nichtjes en onze eigen 2 kleuters en baby zag ik er ook veel te veel tegenop. Onze baby drinkt en slaapt slecht bij drukte. Dus dit jaar blijven we lekker thuis. Dat geeft me zoveel rust! Je mag voor jezelf kiezen he?!

één dag geleden

Reactie op Sterrenmama21

Zooo herkenbaar, bij mijn eigen familie heb ik dat niet, maar mn schoonfami ...
Nou dus dat! Ik heb al eens een keer een opmerking gemaakt dat ze niet zo moeten trekken dat het geen pop is die zo maar alle kanten op kan! Maar toen keek mijn man mij met een geïrriteerde blik aan dat ik me niet zo moet aanstellen.. En mijn schoonfamilie is best wel aanwezig en zeker niet op hun mondjes gevallen, waar ik dan ook zeker moeite mee heb om tegen in te gaan… dus zwijg vaak en als het me niet zint probeer ik te seinen naar mijn man.. maar goed dat pakt niet altijd goed uit

één dag geleden

Vind het ook heel dubbel, hier ook druk met gescheiden ouders en veel schoon familie. Gelukkig 2 dagen thuis bij ons ook.. 1 dag wel heel druk met meer dan 20 mensen bij schoon familie, moet eerlijk zeggen dat ik ook harder ben geworden en stiekem heel erg, maar m’n zoontje vind een paar van de schoonfamilie gewoon niet leuk en weet nu al als ze vragen om hem vast te houden dat die binnen 2 m gaat huilen bij hun, dus dan hebben ze pech en neem ik m lekker bij me. Vind t ook irritant dat ze m’n zoontje altijd maar vast willen houden op drukke familie verjaardagen etc.. maar langs komen doen ze niet, dus heb er maling aan als m’n zoontje zich niet fijn voelt bij je dan heb je pech! Moet je maar vaker interesse tonen en langs komen doei.. gewoon lekker je kleine meid bij je houden en doen wat goed voelt en maling aan ze hebben. Het is een baby en geen speelgoed!

één dag geleden

Reactie op Anna1312xxx

Ons zoontje is super makkelijk, hij gaat eigenlijk overal mee heen. Hij sla ...
Ja bij ons het zelfde, onze dochter is echt super makkelijk en vind alles goed en iedereen leuk hihi

één dag geleden

Reactie op LoraineG1991

Ja bij ons het zelfde, onze dochter is echt super makkelijk en vind alles ...
Ons meisje vind ook alles en iedereen leuk, allen ze vind haar rust dan niet, en ze komt nu beetje in een verlatingsangst fase, dat ze begint te huilen bij het na bed brengen, laat staan dat ze nog een overprikkeld is🥲 maar goed, als ze niet wil slapen daar in bed, ga ik gewoon lekker met haar na huis als dat zo is

één dag geleden

Reactie op LoraineG1991

Ja bij ons het zelfde, onze dochter is echt super makkelijk en vind alles ...
Die van ons ook. Maar om te voorkomen dat ze van arm naar arm gaat, neem ik haar speelkleed mee naar familie. Ik wil niet dat ze de hele tijd bij iedereen op schoot zit. Laat haar maar lekker spelen.

één dag geleden

Onze dochter slaapt ook overal! Ik houd het ritme ook gewoon aan. Dus ze gaat gewoon rond half 7/7 uur naar bed. En dan halen we haar er weer uit als we naar huis gaan. Thuis slaapt ze dan weer binnen 20 min Beide ouders weten duidelijk onze grenzen en vragen dingen voor ze het doen. Gelukkig zien ze onze dochter wekelijks dus kent ze der opa’s en oma’s goed.

21 uur geleden

Reactie op IrisBB94

Nou dus dat! Ik heb al eens een keer een opmerking gemaakt dat ze niet zo m ...
Vind trouwens dat je man wel een beetje achter je moet staan bij zijn familie, k herken dit zelf heel erg me vriend vond ook dat ik me aanstelde met dat ik er moeite mee had dat ons zoontje van hot naar her ging op verjaardagen, heb hier ook bijv een schoon moeder die zegt dat ze niet lekker is en dan 20’m later aan m’n zoontje z’n handen zit te sabbelen, of net een sigaret heb gerookt en dan niet eens ff de handen wast voordat ze hem oppakt en hem dan allemaal kusjes geeft en zelfs op zn mond. Vond het ook heel lastig maar ik ben ook niet op me mondje gevallen n heb hier wat van gezegd, en ik ga nu soms niet mee als m’n vriend naar familie gaat zodat ik me niet erger eraan.. en vind wel grappig want nu komt me vriend dan thuis en dan ergert hij zich dus aan de dingen waar ik me ook aan erger 🤣 sorry lang verhaal maar bedoel eigenlijk gewoon, praat hier goed over met je man dat je bepaalde grenzen heb en dat hun die overschrijden soms en dat jij nu zijn gezin bent met je dochtertje en hij achter je moet staan.. ookal is die het niet met je eens, en anders gewoon je dochter oppakken als er iets gebeurt wat je niet fijn vind en dr bij je houden

20 uur geleden

Nou inderdaad hier ook. Wij gaan tweede kerstdag met schoonfamilie in een restaurant steengrillen. Baby blijft bij mijn ouders omdat het te heet is, te lang en het eten spettert. Kortom, voor hem is het daar niet leuk. Schoonfamilie is niet happy dat ze hem dan niet zien. Ik irriteer me dan aan hun reactie. Zo puur eigenbelang. Ze mogen hem wel een andere keer komen bewonderen :) en blijf bij mijn/ons standpunt en ga voor rust voor het kind. Maar wel lastig zo'n reactie 🙈

17 uur geleden

Reactie op r1986

Die van ons ook. Maar om te voorkomen dat ze van arm naar arm gaat, neem ik ...
Jaa mijn familie is gelukkig zo respectvol te wachten tot ik ze aangeef... en te accepteren als ik ze vast heb of wanneer ze ergens ligt :) maar neem indd ook een speelkleed mee voor d'r!

11 uur geleden

Reactie op LoraineG1991

Jaa mijn familie is gelukkig zo respectvol te wachten tot ik ze aangeef... ...
Zou voor ons ook een goede optie zijn, maar mijn schoonouders hebben een grote hond (is geen kindjes gewend) en die veel haren verliest dus dat doe ik ook niet graag. We nemen wel haar stoeltje mee. Wordt gek van dat gepluk aan haar vanuit mijn schoonfamilie, vooral mn schoonzus die we nooit zien.