20 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Hoeveel weken ben je nu? Ik weet eerlijk gezegd niet zo veel af van probiotica en mijn darmen werken nou niet heel fantastisch de laatste weken…

2 jaar geleden

Reactie op Cxxmxx

Hi! Hoeveel weken ben je nu? Ik weet eerlijk gezegd niet zo veel af van pro ...
Ik ben nu 21 weken. Je darmen zijn belangrijk, ze worden ook wel de tweede hersenen van je lichaam genoemd.. tijdens een vaginale bevalling geef jij je bacteriën mee aan je kindje. Ik heb toen zoveel drama gehad met krampjes dat ik nu op tijd wil beginnen met probiotica, zodat mijn darmen goed functioneren!

2 jaar geleden

Hi! Ik gebruik hetzelfde als jij! Nu al een paar weken probiotica voor mezelf en vanaf week 32 stap ik ook over. Ook van Vitakruid☺️

2 jaar geleden

Over het algemeen is yoghurt/kwark/kefir net zo goed als dure pillen!

2 jaar geleden

Ik gebruikte deze ook bij m’n dochter en nu weer! 💪🏽

2 jaar geleden

Reactie op RG5991

Ik gebruikte deze ook bij m’n dochter en nu weer! 💪🏽
Heb je toen last gehad van krampjes bij je dochter? Hoor wel vaker dat je ze er makkelijker van af komen

2 jaar geleden

Reactie op iHeidi

Helaas werkt dit bij mij niet genoeg!

2 jaar geleden

Reactie op OMky

Heb je toen last gehad van krampjes bij je dochter? Hoor wel vaker dat je z ...
Ik zal niet zeggen dat ze helemaal geen krampjes had, het hoort er gewoon bij, maar het was geen lange periode! Daarbij moet k wel zeggen dat zij geboren is op de natuurlijke manier en daar heb ik me toen heel erg in verdiept! Ze krijgen dan ook bepaalde bacteriën mee die zorgen voor een goede vertering + het lukte om borstvoeding te geven! Al met al voor haar denk ik een goede start aan bacteriën 😀 Al heb je dat niet allemaal in de hand natuurlijk!

2 jaar geleden

Reactie op iHeidi

Voor mij geldt dit niet want ik krijg juist last van zuivel enzo. Merk echt al dat mijn stoelgang verbetert door de probiotica. Dus wel echt een toevoeging voor mij!

2 jaar geleden

Reactie op RG5991

Ik zal niet zeggen dat ze helemaal geen krampjes had, het hoort er gewoon b ...
Fijn dat jullie er goed doorheen zijn gekomen. Ja ze krijgen idd bij een vaginale bevalling jouw darmflora mee. Een goede darmflora is gewoon superbelangrijk, want het kan ook rol aanhouden voor eczeem waar sommige moeders geen raad mee weten

2 jaar geleden

Is van vitakruid beter dan die van Orthica Orthiflor Start?

2 jaar geleden

Is van vitakruid beter dan die van Orthica Orthiflor Start?
Durf ik niet te zeggen. Heb orthica ook gebruikt, maar niet voor een lange periode. Merkte zelf persoonlijk niet veel verschil, maar vind het ook lastig om te beoordelen omdat ik het niet regelmatig heb gebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op OMky

Fijn dat jullie er goed doorheen zijn gekomen. Ja ze krijgen idd bij een va ...
Precies! Wij gebruiken ook wasmiddel, shampoo enz zonder parfum, eerst alleen voor haar maar inmiddels iedereen! Er valt veel te doen als je je erin verdiept 🙂

2 jaar geleden

Reactie op OMky

Durf ik niet te zeggen. Heb orthica ook gebruikt, maar niet voor een lange ...
Dankjewel, twijfel nu tussen die 2 maar ik kende die van vitakruid nog helemaal niet!

2 jaar geleden

Ik gebruik deze dagelijks: https://www.drogist.nl/golden-naturals-probiotica-30-miljard-60-capsules.htm?channable=004ab66964003133373737308b&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2eKtBhDcARIsAEGTG43_mcCrE9L9m27StqneKQUlv55JRFEA9PdiuGpDQxULVee1HTvPDdIaAroEEALw_wcB De voeding die wij gaan gebruiken voor de baby is Hipp Bio Combitik. Hier zit ook probiotica in. Vorige kindje even borstvoeding gegeven, tijdje combi van borst en Hipp en daarna volledig over op Hipp. Weinig krampjes gehad.. Je weet nooit waar het aan ligt, het kan per kindje natuurlijk ook verschillen. Osteopaat ook geweest met mijn eerste kindje, puur ter controle na de bevalling. Dan kijken ze ook even alles na.

2 jaar geleden

Dankjewel, twijfel nu tussen die 2 maar ik kende die van vitakruid nog hel ...
Je zou het kunnen afwisselen. Ben van plan dat ook te doen eigenlijk. Dus deze maand vitakruid volgende maand orthica

2 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Deze zag ik ook voorbij komen. Ja ik heb ook HiPP gebruikt in combinatie met borstvoeding. Daarvoor eerst geitenmelk. Ging wel iets beter met HiPP, maar geen wauw verschil. Osteopaat toen ook geweest en het waren echt zijn darmpjes en reflux. Bij de tweede weer langs de osteopaat om alles na te laten checken

2 jaar geleden

Ik heb begrepen dat pro biotica op maat/advies is en je niet zomaar met een kan beginnen. Weet iemand hier toevallig meer over?

2 jaar geleden

Reactie op N N

Ik heb begrepen dat pro biotica op maat/advies is en je niet zomaar met een ...
Je moet wel rustig opbouwen. Ik had een week eerst halve zakjes voordat ik overging op hele zakjes. Je darmen kunnen heftig reageren namelijk

2 jaar geleden

Reactie op N N

Ik heb begrepen dat pro biotica op maat/advies is en je niet zomaar met een ...
Hier niet opgebouwd. Toen mn zoontje antibiotica had gekregen met 10 maanden oud heb ik 2 zakjes per dag probiotica gegeven. Dat ging ook goed, maar je zou t eventueel kunnen opbouwen idd