17 Reacties

6 dagen geleden

Heb je koemelkallergie al uitgesloten? Veel raakvlakken!

6 dagen geleden

At hij voor het eerst banaan en Appel? Komen er geen tandjes door? Daar kunnen kindjes ook enorm ziek van worden. Het is lastig, je zoekt het in alle hoeken bij die kleintjes..

6 dagen geleden

Reactie op MelGab

Heb je koemelkallergie al uitgesloten? Veel raakvlakken!
Nee hoe sluit ik dat uit? Was een belangrijk symptoom ook vergeten, hij heeft soms hele donkergroene chemisch-ruikende ontlasting. Ruikt echt niet gezond.

6 dagen geleden

Reactie op Kamomila

At hij voor het eerst banaan en Appel? Komen er geen tandjes door? Daar kun ...
Nee wel eens eerder gehad, apart van elkaar, maar nooit deze vlekjes gezien…

6 dagen geleden

Zijn zn oren door de huisarts gecheckt? Het krijsend wakker worden is herkenbaar voor mij bij een oorontsteking.

6 dagen geleden

Schrale wangen hier ook maar komt meer door het weer. bepanthen helpt goed. Overgeven door hoesten hebben wij ook gehad de reflexen zitten bij babys docht bij elkaar. Bij ons gingen er hele flessen de bank over😅.

6 dagen geleden

Reactie op nautic

Zijn zn oren door de huisarts gecheckt? Het krijsend wakker worden is herke ...
Nee, stom eigenlijk😒 maar het lijkt me echt darmpjes met dat overstrekken en scheetjes laten ‘s nachts. Overdag laat die uit het niets boertjes, deed die nooit!

6 dagen geleden

Reactie op eza1988

Nee, stom eigenlijk😒 maar het lijkt me echt darmpjes met dat overstrekken ...
Het kan toeval zijn natuurlijk. Ga anders weer terug naar nutrilon 1. En als je twijfelt toch oren laten checken, of eens een zetpil proberen.

6 dagen geleden

Reactie op eza1988

Nee hoe sluit ik dat uit? Was een belangrijk symptoom ook vergeten, hij hee ...
Dit is niet heel ongewoon hoor, en komt veel voor bij baby's vooral kindjes die kunstvoeding drinken. Xx

6 dagen geleden

Het klinkt mij vooral dat t allemaal vanslag is vanwege de wissel van voeding. 2 keer rgewisselt op een korte periode is veel! Daarbij ook het beginnen van introduceren verschillende soorten fruit/groente. De opkomende tandjes, de luchtwegklachten, en sprongetje 5 die eraan zit te komen ... ik zou me ook niet fijn voelen. Probeer te kijken naar hoe je de kleine t beste kunt ontlasten nu en geef vaker een warm badje voor te ontspannen ik zou terug gaan naar je oude voeding. En verder even niet te veel poespas. Schrale plekken rondom mondje is met dit weer ook bijna onmogelijk te verkomen het is koud en winderig buiten. Weer en wind Balsem van welleda is heel fijn. Dagelijks smeren.

6 dagen geleden

Mijn zoontje(s) hebben beide eczeem, de kinderatrs in het ziekenhuis zegt dat ze inderdaad sneller allergisch kunnen zijn voor voeding als de huis kapot is. Dit heeft te maken met het eerste contact van de voeding. Via de huid of via de mond. Bij ons gaven ze ook het advies om het gezichtje in te smeren met vette zalf voor alle voedingen, hierdoor prikkelt dit niet op het gezichtje. En gaven ook aan als het een allergie is dat je het niet alleen in het gezicht ziet maar over het hele lichaam.

6 dagen geleden

Ik denk dat je misschien even terug moet naar hoe het was. Dus vooral nummer 1 flesvoeding. Dat voornamelijk gaan geven en niet te grote porties vast voedsel. Of misschien zelfs een paar dagen even geen vast voedsel? Puur om alles even uit te sluiten. En ook met t vaste voedsel paar dagen achter elkaar alsmaar hetzelfde aanbieden zodat de oorzaak snel gevonden wordt.

6 dagen geleden

Reactie op Valleryvvu

Ik denk dat je misschien even terug moet naar hoe het was. Dus vooral numme ...
Ja daar neig ik ook naar! Is er geen test die ze kunnen doen om allerlei allergien op te sporen? Zal wel weer te duur zijn, vandaar dat ze aanraden een dagboek bij te houden….

6 dagen geleden

Reactie op eza1988

Ja daar neig ik ook naar! Is er geen test die ze kunnen doen om allerlei al ...
Als de kleine allergie had voor koemelk dan had t bij numrtje 1 ook al raak geweest! Enige wat bij numr 2 meer is zijn de kolidraten verder zijn de melkvette en eiwitten vaak zelfs wat minder in 2

6 dagen geleden

Reactie op eza1988

Ja daar neig ik ook naar! Is er geen test die ze kunnen doen om allerlei al ...
Er zijn zeker wel testen die ze kunnen uitvoeren. Maar ik denk dat het net zo makkelijk is en misschien zelfs fijner om het zelf te doen. Gelukkig is hetgeen wat ze nu eten vrij beperkt en dus makkelijk en snel te vinden. Als ze eenmaal volledig mee eten met de pot, wordt het moeilijker. Hopelijk vind je snel de oorzaak 😊🤞🏽

5 dagen geleden

Bij mijn oudste zoontje kwam eczeem op zijn wangen vanaf het moment dat zijn eerste tandje doorkwam. Eerder had hij dit niet en het leek steeds opnieuw bij iedere tand of bij weinig weerstand terug te komen.

4 dagen geleden

Het krijsend wakker worden en hele rode droge en schrale wangentjes zijn herkenbaar! Op de wangen smeer ik bepanthen baby. Lijkt het iets milder te maken.