Lieve mommies,
Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken, dus probeer ik het hier. Ik zoek herkenning, maar vooral tips! Dit is de situatie opgesomd:
- Onze zoon van 6,5 maand (geboren op 1 juni) is al een weekje ofzo aan het kwakkelen.
- Eerst werd hij ineens ‘s nachts krijsend wakker en wilde niet meer slapen, de dag erna overgeven en koorts.
- Toen verkouden en blaffen als een zeehondje.
- Gedurende de gehele periode ‘s nachts vaak hoesten, zo hard dat hij soms zelfs moest overgeven of het leek alsof hij moest overgeven.
- Vanochtend na het eten van banaan en appel kreeg die ineens rode vlekken in zijn gezicht.
- Hij heeft al weken last van hele schrale wangen.
- Afgelopen nacht en nu vanavond ook al, om het uur krijsend en overstrekkend wakker. Laat soms scheetjes of probeert dat.
Vandaag langs de huisarts geweest en die hoorde niks vreemd aan zijn longen of buikje, maar gaf aan dat de schrale plekken op zijn wangen eczeem waren. Dar gaat vaak gepaard met een allergie. Ikzelf denk ook dat het een allergie is, maar de enige tip die ze gaf was: trial & error. Eten geven en kijken hoe hij er op reageert….
De klachten ontstonden, al kan dit ook toeval zijn, toen we begonnen met de Nutrilon opvolgmelk. Daarna overgestapt op Nutrilon 2 Omneo, maar klachten blijven hetzelfde. Zou hij hier allergisch voor kunnen zijn?
Of is het gewoon onderdeel van de “rode fase” van sprong 5 waar hij vanaf morgen/overmorgen in zou moeten zitten?
Help!