10 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op Anna1312xxx
Slaapregressie?
Ja maar al 8 weken? Ben beetje wel gewend maar dit is echt bizar gewoon.
3 dagen geleden
Ons zoontje 6,5 maand slaapt ook ontzettend slecht.
Van de week een pedagogisch coach vanuit het ziekenhuis bij ons thuis gehad.
Vertelde dat het in slaap wiegen er voor zorgt dat ze niet in een diepe slaap komen: en dus gelijk bij neerleggen of vaak binnen 20/30minuten weer wakker worden.
Hier moeten we nu proberen hem zelf in slaap te laten vallen.
Neerleggen, tutje knuffel en weg. En dit blijven herhalen als hij gaat huilen.
Niet praten, heel saai houden.
Alleen als hij extreem overstuur raakt mogen we hem uitgebreider troosten.
Tot nu toe krijst hij het niet uit, ene keer zijn we 10min. Kwijt de andere dag 1 uur. Maar hij valt dan zelf in een diepe slaap en slaapt dan langer door.
Elk kindje is anders, maar voor ons helpt dit momenteel al wel.
3 dagen geleden
Reactie op Mila90
Ons zoontje 6,5 maand slaapt ook ontzettend slecht.
Van de week een pedago ...
Ja. Ik geloof helemaal dat dit zo is. Zo proberen we het ook echt, soms wel een uur maar met nog een peuter in de kamer naast hem, blijft dat lastig. Wil niet dat ze non-stop wakker wordt. Goede eye opener weer jouw tip. Zo gaan we het weer extra proberen. Succes jullie ook! Hopelijk gaat het snel beter.
3 dagen geleden
zelfde probleem met
mn zoontje van 6 maanden,
heb een slaapcoach ingeschakeld vanaf
volgende week want ik
ben op.... paar honder euros lichter
en hopen dat
t helpt.
3 dagen geleden
Werkt naast je in slaap laten vallen op je eigen bed (bijv aan de borst als je bv geeft of lekker bij je leggen). En dan na 20 -25 minuten overleggen? Dan ligt hij al een tijdje zonder wiegen en na 20 minuten komen ze in de diepe slaap. Bedje evt voorverwarmen zodat de overgang niet te groot is. Lekkere warme slaapzak helpt ook voor de overgang is mijn gevoel. Sterkte, alles is een fase, het gaat over!
2 dagen geleden
Reactie op Mila90
Ja heb ook een peuter van 2,5 die er naast slaapt dus ik herken je gevoel � ...
Ja! Ik vind het voor mezelf niet eens zo erg maar zit hele tijd ‘in spanning’ of onze peuter wakker wordt.. die slaapt nooit zo snel meer in.