6 Reacties
11 dagen geleden
Ik gebruik de app solid starts, het is betaald maar je krijgt gewoon per dag te zien wat je moet maken incl tips en variaties. Echt een aanrader , want je hoeft zelf niet echt na te denken. Dit is de Instagram pagina : https://www.instagram.com/solidstarts?igsh=MWFmbWFucHlkMTZpOA==
11 dagen geleden
Ik doe het een beetje 50/50.
Komkommer snijd ik bijvoorbeeld in reepjes, banaan houd ik samen met haar vast, tomaat nog niet geprobeerd, maar dan zou ik partjes doen.
De rest doe ik gewoon gepureerd.
Owja blauwe bessen duw ik plat (en snijd ze een beetje) en voer ik met m'n vingers haha.
Het duurt sowieso 14x proberen voor ze aan een smaak gewend zijn, dus gewoon blijven proberen.
Ik probeer het zo'n 30 min en dan heeft ze meestal tot 2 theelepels naar binnen
11 dagen geleden
Mijne eet zowat alles behalve broccoli en kijkt ook heel gierig naar het eten en drinken van iedereen. Ik geef hem nu elke dag soms 2x op de dag iets wat niet gepureerd is. Ik laat ook grotere stukken in zijn eten waardoor hij moet kauwen( mijne was al aan het projectiel kauwen dus voelde ik wel dat het kon) ik heb nu pancakes, aardappel tots, wentelteefjes, cupcakes gemaakt vooral voor hem, hij snapt het nu een beetje
11 dagen geleden
Beide kids met 4 maanden begonnen met puree en met 6 maanden langzamerhand ook stukken eten. De oudste had met 8 maanden geen purees meer omdat dat haar voorkeur was. Ik gebruik de solid starts app om te kijken wat een veilige manier is om het eten te serveren. Bij mij is hij gewoon gratis te gebruiken maar bij anderen lijkt dat niet altijd het geval (misschien verschil Android/apple?). Om dit te omzeilen als je niet wilt betalen kan je ook naar hun site gaan in incognito. Je kan 5 keer wat opzoeken voor je moet betalen, maar als je dan tabblad sluit en nieuwe incognito tabblad opent wordt het gereset 😉
11 dagen geleden
Reactie op princesslulupopp
Mijne eet zowat alles behalve broccoli en kijkt ook heel gierig naar het et ...
In het begin wilde hij ook geen papjes, maar ik bleef het iedere dag doen en dan wat spelen met smaken die hij lekker vond en later snapte hij het en ging ik smaken mengen
11 dagen geleden
Ik ben nog niet begonnen maar heb wel twee apps:
Solid starts - de bibliotheek met voedselsoorten is recentelijk betaald geworden, maar er is aangekondigd dat dit terug gedraaid gaat worden
- BLW meals - is eigenlijk hetzelfde, maar de voedselbibliotheek is nu al gratis.
En zoek even info op YouTube over het verschil tussen kokhalzen (gagging) en stikken (choking), heel belangrijk bij rapley