6 Reacties

vorige week

Wat een vervelende situatie is dit. Ik kan me heel goed voorstellen dat juist het liegen erover heel naar voelt, want vertrouwen is een van de belangrijkste dingen in een relatie natuurlijk. Ik ben zelf chronisch ziek en kan niet werken en ben daarom ook volledig afhankelijk van mijn partner voor inkomen, dus snap heel goed hoe onzeker dat kan voelen, vooral omdat de keus er helaas niet is om voor jezelf te kunnen verdienen. Ik denk dat de beste stap is contact te zoeken met de gemeente om te kijken wat voor hulp er geboden kan worden. Vaak kan je hulp krijgen met schulden en afhankelijk van het inkomen kan je soms nog gebruik maken van bepaalde potjes. Wij hebben met ons gezinnetje ook meerdere periodes gehad met zeer weinig of geen geld, op het moment ook helaas. Het is heel pittig maar meestal is er wel een uitweg. Ik denk dat het vooral belangrijk is er over te praten (desnoods met professionele hulp) en hulp te zoeken wat betreft de schulden en evt andere hulp waar nodig. Wees er niet bang voor en maak er vooral gebruik van, hulp mogelijkheden zijn er niet voor niks. Heel veel sterkte in ieder geval ❤️ (en sorry voor het hele verhaal haha)

Reactie op Nathaliiieee

Wat een vervelende situatie is dit. Ik kan me heel goed voorstellen dat jui ...
Dankjewel voor je berichtje ☺️ Contact met de gemeente is idd opgenomen. Het is nu echt een terugblik op de afgelopen maanden hoe hij niet de leukste is geweest met dit als resultaat.. Gaat hij het volhouden met hulp of wat is het volgende waar over gelogen wordt. Het blijft een lastige kwestie..

6 dagen geleden

Reactie op GedreveneMarmer432138

Dankjewel voor je berichtje ☺️ Contact met de gemeente is idd opgenomen. He ...
Misschien kan het helpen iemand te zoeken waarmee je dit kan bespreken? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar je kan bijvoorbeeld kijken naar praktijkondersteuner ggz bij de huisarts (als het goed heb), die kan dan de mentale problemen en aspecten met je bekijken en gewoon even je ei kwijt, en evt kijken voor passende doorverwijzing naar andere hulp als jij dat zou willen en evt samen met je partner. Als je echt denkt ik wil/kan dit niet meer en je denkt dat er niks aan gedaan kan worden ben je misschien toch beter af als je uit elkaar gaat ookal is dat natuurlijk de laatste optie. Wat ik zo hoor is het nog niet zo ver en ik hoop voor jullie dat het niet zo ver hoeft te komen. Maar ga in ieder geval niet bij elkaar blijven puur vanwege kinderen, weet uit ervaring met mijn eigen ouders dat dat vaak meer negatief uitpakt dan positief 😅

6 dagen geleden

Wat een rotsituatie. Mocht je kiezen voor samen blijven of ooit een nieuwe relatie aangaan, dan zou ik ervoor zorgen dat je allebei Inzicht hebt in de financiën. Zodat je dot samen kan oplossen of dat dit niet meer gebeurd. Ik zou er niet op durven vertrouwen dat jouw partner dit alleen wel oplost.

6 dagen geleden

Ik heb niet alle reacties gelezen.. maar ik snap dat je je heel klote en rot voelt. Toch zou ik, als jullie relatie verder goed is, vooral met elkaar in gesprek gaan over waarom iemand heeft gelogen. Je hebt veel meegemaakt de afgelopen tijd. Mogelijk durfde hij het echt niet te zeggen en is hij in de knel gekomen. Ik kan hard en lelijk over hem doen, maar we zijn mensen die fouten maken. Ik ken m verder niet hoor (misschien zijn er meer rode vlaggen), maar anders zou ik het zeker met elkaar bespreken/doorzoeken en met iemand erbij praten om dit goed te krijgen. Maar goed dat is mijn mening. Sterkte in ieder geval!

6 dagen geleden

Hi, allereerst sterkte. Ik heb wel wat ervaring ohgv schulden. Het kan ook gepaard gaan met zaken als een laag zelfbeeld, groot schaamtegevoel en bij jouw partner (want vaak bij mannen) wellicht ook het gevoel niet te willen falen als kostwinnaar en (ook redelijk typisch voor mannen) om niet eerlijk durven te zijn en vermijdend gedrag te vertonen door maar te denken dat ze het wel kunnen oplossen of dat de problemen wel meevallen (want we hebben toch nog een dak boven ons hoofd?). Heb je echt helder hoe dit zo ver heeft kunnen komen? Zo ja, kun je daar mee leven en van hieruit afspraken maken over eerlijkheid, financiën etcetera? Dan zou ik je aanraden om hem wel echt veel verantwoordelijkheid hierin te nemen. Dus zelf initiatief nemen om de gesprekken te voeren met instanties. Achter betalingsregelingen aan te gaan. Zo ziet hij hopelijk ook in wat de situatie nu daadwerkelijk is geworden en dat hij ook echt moet werken om jullie hier weer uit te halen. Veel sterkte!