Hi mommy’s,
Alvast excuus voor mijn lange verhaal, maar ik hoop op iemand met herkenning of tips!
Mijn partner en ik zijn dood op!
Op 19-05 ben ik bevallen van een tweeling (zoon en dochter). Ze zijn nu ruim een half jaar oud en betekent daarmee dat wij dus ook al ruim een half jaar niet tot nauwelijks kunnen slapen in de nacht.
Het begon vanaf de geboorte al met veel onrust van mijn zoontje. Inmiddels slaapt hij nu wel zeker 3/4 weken door tot 5.30, dan is het een kwestie van een speentje geven en slaapt hij door tot 6.45. Helemaal top dus.
Maar alsof zuslief het aanvoelt… sinds 3 weken slaapt zij dus gewoon niet meer in de nacht, of misschien twee uurtjes. Het naar bed brengen verloopt soepel, maar zodra wijzelf naar bed gaan begint haar onrust. Dit uit zich in huilen, krijsen, trappen, slaan, overstrekken, scheten laten. Wat wij ook doen om haar proberen te troosten, het lukt NIET.
Wat wij tot nu toe allemaal hebben geprobeerd: in bed of op de kamer troosten, op ons bed, wiegen, speen geven (3x zuigen en tuft ze hem uit), op de bank liggen/zitten, in de keuken bij de afzuigkap, autorijden, extra flesje melk, schone luier, extra deken, andere slaapzak, wel/geen pyjama etc etc… Wij kunnen het niet meer bedenken. Momenteel zijn wij even gestopt met fruit en groente hapjes voor haar. Ben hier 5 dagen mee gestopt maar lijkt helaas niks te helpen. Ze is van de week twee nachtjes wezen logeren op advies van baby slaapcoach. Daar heeft ze ook hetzelfde gedrag vertoont, al klonk het wel iets beter.
Dit is nu weer de tweede nacht thuis en het is echt een drama. Ze ligt nu ook alweer een half uur te huilen bij mij. Ze laat zich echt voor geen mogelijkheid troosten door zowel mij, als mijn partner niet.
Kinderarts is al in beeld voor andere problematiek van de twins, maakt van dit gedrag niet zo veel. Zij ziet er niks medisch achter omdat ze het anders volgens haar ook overdag moet hebben, dit is niet het geval. Overdag slaapt zij prima in haar eigen bed van 9 tot 9.45, 12 tot 14 en 16 tot 16.30/16.45.
Is dit voor meer mommy’s bekend? Wij zitten er echt helemaal doorheen! We trekken het niet meer!
Liefs, Lisanne.