48 Reacties
3 maanden geleden
Hier een redelijk dramatisch verhaal: 10 weken geleden een grote knip gekregen en vacuümpomp. Bij de knip is ook een zenuw doorgeknipt die giga pijn deed eerste week.
Ook zijn de hechtingen voor de helft weer opengegaan en de wond is flink gaan wijken.
Bij de controle bleek dat er een granuloom in de wond groeit, dat is weggehaald en gehecht in de wond, en toen deed die zenuw weer erg zeer. Dolle pret.
Nu was ik vanmiddag weer in het ziekenhuis, het ziet er allemaal ‘keurig’ uit en de wond moet vanzelf verder dicht groeien. Er ‘puilt nog weefsel van de vagina naar buiten’, onder andere door borstvoeding geven.
Mijn bekkenbodem is ook naar de getver en het deed erg pijn toen ze aanraakte / duwde, dus ze had het al over van die dingen om je vagina op te rekken die steeds groter zijn. En oestrogeenzalf voor de doorbloeding.
Ik kan wel janken elke keer, het is zo’n slagveld daar beneden 😩
3 maanden geleden
11 weken geleden bevallen en een knip gehad. Is opzich goed geheeld maar ik voel de hechting nog steeds zitten 😅 seks doet nog te veel pijn, dus dat nog even afwachten.
3 maanden geleden
Ik ben 9 weken geleden bevallen en heb hierbij ook een flinke knip gehad en ook de vacuümpomp. Het heeft ook echt wel even geduurd voordat alles goed genezen was. Aan de andere kant van de wond kwam er een 2e wond. Geen idee waar die ineens vandaan kwam maar het duurde erg lang voor die eindelijk dicht was. Alles is nu genezen maar nog wel stug en hard van het littekenweefsel. Op seksueel gebied gaat het gelukkig redelijk. Het begin voelt wat onprettig (zit denk ook nog een beetje spanning bij) maar daarna gaat het gelukkig goed. Ik hoop dat het voor jullie ook snel beter wordt en het voorspoedig mag genezen!
3 maanden geleden
Blij met deze club! 9 weken geleden bevallen. Bij mij ook flinke knip en vacuümpomp. Deel van de hechtingen heeft niet gepakt en staat dus open en gaat niet meer aan elkaar groeien. Net voor het eerst gefietst, dat deed al veel pijn. Ondergoed blijft er soms ook in hangen. Deel verkeerd gehecht, waardoor een soort gevoelige fliebel aan de onderkant zit. Morgen eindelijk nacontrole in het ziekenhuis, ga om herstel vragen en ben heel erg gespannen. Ben bang dat ze het niet erg genoeg vinden of me niet serieus zullen nemen.
3 maanden geleden
Reactie op Evla89
Blij met deze club! 9 weken geleden bevallen. Bij mij ook flinke knip en ...
Hoe was het in het ziekenhuis? Bij mij waren ze erg terughoudend, het moest allemaal eerst genezen en ze vonden het wel prima.
Bij mij zit ook een heel stuk niet aan elkaar, mijn linkerschaamlip is doorgeknipt en dan zit er onder m’n vagina nog een restje. Daar zit zeker twee cm tussen, dat gaat nooit meer aan elkaar.
Ze zeiden wel dat het gat dat bij mij wijkt / open staat van binnenuit dicht moet groeien.
3 maanden geleden
Reactie op iHeidi
Hoe was het in het ziekenhuis? Bij mij waren ze erg terughoudend, het moest ...
Dat klinkt ook zo naar allemaal, sterkte! Het is voor hen allemaal zo normaal om te zien, maar voor jezelf verschrikkelijk. Vind dat ook moeilijk te verkroppen.
In het ziekenhuis ging het gelukkig goed. De gyn heeft uitgelegd dat je niet te snel in littekenweefsel mag snijden, want dan herstelt het daarna niet goed. Ik krijg een Vervolgafspraak over 3 maanden en dan gaan we mogelijke hersteloperatie bespreken. Ze zei wel dat het 'normaal' genoeg is, maar het vooral belangrijk is dat ik klachten heb. Als je niet goed herstelt, zou ik dus vooral die klachten benadrukken.
3 maanden geleden
Hi! Hier ook een totaal ruptuur. Had te weinig kracht om zelf te pushen door bevalling van 30 uur, dus hij is eruit getrokken :). Bij mij zijn de hechtingen losgekomen toen ik naar de wc ging en dat was echt drama. Zoontje lag ook te krijsen wat voor meer stress zorgde en was ook nog is alleen. Durfde daarna al helemaal niet meer te zitten en is toen erg opgezwollen wat echt heel kut was. 12 weken geleden bevallen en is best goed gekomen daar beneden alleen soms nog een beetje bloed na seks.
3 maanden geleden
9 weken geleden bevallen, geknipt en vacuümpomp nodig gehad en toen ook nog naar voren gescheurd. Weinig gevoel gehad in het hele gebied door zenuwschade van de ruggenprikken (die het tijdens de bevalling niet deden) maar ogenschijnlijk goed hersteld. Zie erg op tegen seks, littekens zijn erg gevoelig. Over twee weken laat ik weer een spiraal plaatsen en daar zie ik ook tegenop. Kom amper toe aan littekenmassage. Zijn er hier mensen die dat wel doen en daar ook baat bij hebben (gehad)? Of wordt het ook vanzelf wel soepeler/minder gevoelig?
3 maanden geleden
14 weken geleden bevallen en ook geknipt/iets wat gescheurd. Na een bevalling van bijna dertig uur had ik de kracht niet meer en zakte de kleine ook steeds terug waardoor hij gehaald is middels een vacuümpomp.
Het herstel ging voor mij gevoel best goed. Ik kreeg juist later klachten…. Met name regelmatig (spier)pijn rond mijn bekken (zo rond de schaamstreek dat uitstraalt naar de binnenkant van m’n bovenbenen). Ik ben bijvoorbeeld enorm stijf als ik een rondje heb gelopen of een simpele work-out heb gedaan thuis. Vooral ‘s avonds als ik in bed lig voel ik een vervelend soort (spier)pijn. Zijn er meer die dit herkennen?
3 maanden geleden
Hoi allemaal, wat herkenbaar dit en soort van fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ook ik ben geknipt na een bevalling van 25u. Door mijn schaamlip heen geknipt, hechtingen hebben niet goed gepakt waardoor ik nu zeg maar 5 schaamlippen heb ipv 4🙃 Binnenkort ga ik langs voor consult over hersteloperatie, ben er nog niet over uit of ik t ga doen. Het litteken doet met vlagen nog erg pijn en op dit moment heb ik geen zin dat er weer een wond gemaakt wordt zeg maar. Met seks heb ik weinig last gelukkig, maar na de seks voel ik wel een soort beurse pijn. Masseren van het litteken kom ik niet aan toe, ik smeer het welke 2 x per dag in met Alhydran. Dat maakt de huid wel wat zachter heb ik het idee. Ik begin wel een klein beetje te wennen aan hoe het eruit ziet nu en voelt, maar de eerste weken vond ik dat naast de fysieke enorme pijn, mentaal erg zwaar. Voelde me verminkt. Ik was ook zo strak gehecht, wat deed dat pijn zeg.. het was een rollade, echt vreselijk. Hopelijk wordt het met de tijd allemaal beter, zowel fysiek als dat ik er helemaal vrede mee heb dat mn vagina er zo uit ziet nu.
3 maanden geleden
Reactie op MamavanAbel24
14 weken geleden bevallen en ook geknipt/iets wat gescheurd. Na een bevalli ...
Wat vervelend allemaal zeg.. het klinkt wel alsof je wel baat zou hebben van een bezoek aan bekkenbodemfysio. Ik vond t iig heel prettig daar langs te gaan en dat ze alles ff checken. Mijn spierkracht is afgenomen en ik moet nu elke dag oefeningen doen om dat weer op te bouwen. Miss kan zoiets jou ook helpen
3 maanden geleden
Reactie op MamavanAbel24
14 weken geleden bevallen en ook geknipt/iets wat gescheurd. Na een bevalli ...
Klinkt mij erg bekend.... hier een bevalling die 44u geduurd heeft, en ik kreeg haar na 2.5 u persen er nogsteeds niet uit ... toen is ze met de vacuümpomp gehaald en ben ik 3e graads uitgescheurd... dat is allemaal keurig genezen... maar heb inderdaad ook een soort van spierpijn in m'n bekken/heupen... en voel dat vooral savonds en in bed... wordt ik stram en stijf van de soort spierpijn... heb ook het idee dat mijn heupen/bekken niet het zelfde staan als voor de bevalling
3 maanden geleden
Reactie op LoraineG1991
Klinkt mij erg bekend.... hier een bevalling die 44u geduurd heeft, en ik k ...
12 weken geleden bevallen
3 maanden geleden
Tijdens de bevalling ben ik 2e graads uitgescheurt. Ik ben ingeleid bij 39+1 vanwege macrosomie (grote baby). Was maar goed ook. Ze is geboren met 4000g en 53cm. De scheur komt een beetje door mezelf en een beetje door m'n dochter. Nadat haar hoofd eruit was kostte me het 1 perswee om haar eruit te krijgen en ze kwam toen met 2 schouders tegelijk 😂 ik was er klaar mee en wilde haar bij me hebben.
Ze hebben mij toen inwendig en onderhuids gehecht, voelde er niet veel van. Paar dagen daarna kwam ik wel weer in het zh te liggen ivm kraamvrouwenkoorts. Weet niet waar ik ben besmet, maar pfff ben nog nooit zo ziek geweest.
De 1e keer seks was rond de 7 weken, mijn man heeft mij laten leiden. Wat ik erg op prijs stel. Het littekenweefsel is erg gevoelig nog! Nu nog bij 13 weken pp. Het is echt even wennen in het begin, zodra ik gewend ben kunnen we wat meer "gas geven" 😂
Ik heb wel soms het idee dat mijn vagina nog open staat? Raar is dat
3 maanden geleden
Reactie op Mattio
Wat vervelend allemaal zeg.. het klinkt wel alsof je wel baat zou hebben va ...
Joh wat een verhaal! Ik snap dat je het hier mentaal moeilijk mee hebt gehad. Ik hoop voor je dat het beetje bij beetje weer een beetje in de buurt mag gaan komen van hoe het was. Lijkt mij een enorm proces om doorheen te gaan.
Ga ik zeker doen! Ik ben inmiddels opties aan het bekijken voor fysio bij mij in de buurt, dus hopen dat dat wat oplevert.
3 maanden geleden
Reactie op LoraineG1991
Jeetje meid! 44 uur… Respect! En precies wat jij zegt: alsof je heupen/bekkken niet hetzelfde staan. Ik dacht dat ik de enige was die dat gevoel had hahaha
3 maanden geleden
Reactie op MamavanAbel24
Jeetje meid! 44 uur… Respect! En precies wat jij zegt: alsof je heupen/bekk ...
Haha ja kreeg d'r niet cadeau haha mja ze maakt het nu helemaal goed hahah heerlijk lief en makkelijk meisje is het ♡
Jaa raar is dat hé... voelt echt alsof het anders staat... merk ook echt dat het niet is zoals voorheen :] misschien indd ook de fysio eens inschakelen:)
3 maanden geleden
11 weken geleden bevallen scheur en een flinke knip!
Deze ook los geraakt week ma de bevalling..
3 ontstekingen gekregen en antibiotica
En erachter gekomen dat ik nu in totaal 6 lippen heb vanplaats 4 !!
Dus ze hebben goed hun best gedaan om me dametje van 2800 gram eruit te krijgen
Om te janken
Seks geen idee nog teveel pijn
3 maanden geleden
Reactie op LoraineG1991
Heftig meid!! Maar ook herkenbaar