48 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Mattio

Hoi allemaal, wat herkenbaar dit en soort van fijn om te lezen dat ik niet ...
Hier ook t geval hoe dommmm

3 maanden geleden

Reactie op Lintimmermans95

11 weken geleden bevallen scheur en een flinke knip! Deze ook los geraakt ...
Heftig ook zeg! Ga jij voor een herstelingreep denk je? Of ga je proberen te wennen aan de extra lippen😵😵

3 maanden geleden

Reactie op Mattio

Heftig ook zeg! Ga jij voor een herstelingreep denk je? Of ga je proberen t ...
Voor nu zeg ik nee, eerst dit maar eens laten herstellen ! Ik heb ook geen gevoel ofja een dof gevoel van onder alsof het verdoofd is dus ik geniet nu nog zoiezo niet van me onderste. Het is nu afwachten wanneer het herstel goed is.

3 maanden geleden

Ik heb een knip gehad. Is er iemand die het litteken masseert met een olie of iets dergelijks?

3 maanden geleden

Reactie op mil7

Ik heb een knip gehad. Is er iemand die het litteken masseert met een olie ...
Ik gebruik de litteken crème Alhydran. Daar wordt de huid echt soepeler van. Ik merk echt verschil na een paar weken gebruik

3 maanden geleden

Reactie op mil7

Jaa ik doe er na het douchen wat jojoba olie op :)

3 maanden geleden

Reactie op mil7

Het schijnt niet uit te maken wat je gebruikt, kan ook gewoon vaseline! Gaat vooral om de beweging. Je kunt ook iets kiezen wat lekker ruikt :)

3 maanden geleden

Misschien een tip! Na onze eerste was ik gescheurd (sterrenkijker) en ik heb toen een aantal keer vaginaal gestoomd! Dit werkt voor het ‘trekkende gevoel’. Degene die mij de eerste behandeling gaf was zelf geknipt en gescheurd en zij had na 2 jaar alsnog iets voelen ‘knappen’ op de plek waar haar oude hechtingen normaal een trekkend gevoel gaven. Wellicht het proberen waard 😊

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu met jullie? Denken jullie nog aan een hersteloperatie? Ik twijfel zo erg. Nog steeds vaak pijn, het idee er opnieuw aan te beginnen 😭

2 maanden geleden

Reactie op Evla89

Hoe gaat het nu met jullie? Denken jullie nog aan een hersteloperatie? Ik ...
Heyhey Ik heb ook nog veel pijn maar dat komt vooral omdat ik een voorwand verzakking heb en een blaasberzakking. Mijn baarmoeder is nu ook nog 4 centimeter lager !. Dat maakt dat seks enz nog niet fijn is. Ik merk vooral met veel lopen en lang staan enorm steken in mijn vagina!. Alsof er uit t niets een mes in gestoken word. Uit t niets Ik laat voor nu vooral me lichaam herstellen en zie t volgend jaar

2 maanden geleden

Reactie op Lintimmermans95

Heyhey Ik heb ook nog veel pijn maar dat komt vooral omdat ik een voorwan ...
Wat ontzettend vervelend voor je. Hoop dat je herstel goed doorzet!

2 maanden geleden

Reactie op Evla89

Hoe gaat het nu met jullie? Denken jullie nog aan een hersteloperatie? Ik ...
Hier ook nog steeds twijfels.. ik heb een afspraak staan voor herstel maar nu alles genezen is zeg maar heb ik eigenlijk geen zin om weer n wond te maken maar ik heb wel last van mn " 5e schaamlip" . Kga sws eerst met de arts goed bespreken hoe die herstel ingreep aangepakt gaat worden. Ik vind t erg lastig allemaal

2 maanden geleden

Reactie op Mattio

Hier ook nog steeds twijfels.. ik heb een afspraak staan voor herstel maar ...
Echt moeilijk! Heb er ook zoo geen zin in. Maar toch bang dat ik op langere termijn spijt krijg..

2 maanden geleden

Ik was anderhalve week geleden bij de gynaecoloog en na 13 weken was bij mij de wond eindelijk dicht. Zo ziet het er niet uit, het is nogal een ravage. De vulvalippen die doormidden zijn, ik ben een stukje gescheurd naar achter en het staat allemaal wagenwijd open. De gynaecoloog zei ook dat er wat vaginaal weefsel naar buiten stulpt. Ze vertelde ook nog dat het herstel langer duurt door de borstvoeding…. En dat ze hersteloperaties afraadt omdat het vaak meer ongemak oplevert dan als je het zo laat. En als ik dat zou willen om dat sowieso pas te doen als het gezin compleet is. Ondertussen ben ik bij de bekkenfysio begonnen met twee behandelingen: voor bekkenbodem en eentje voor het litteken van dr knip. Ze heeft een apparaat met geluidsgolven waar het beter van zou worden. Ik merk dat het gigantisch veel met me doet allemaal. Ik beb mezelf gedwongen me weer aan te raken daar beneden want ik vind het doodeng. Elke keer als de fysio in de buurt komt moet ik huilen. en ook toen ik vandaag voorzichtig voelde waar de wond zat moest ik huilen van mezelf. Ik denk dat ik toch een trauma-reactie heb, maar dat is wel gek want de bevalling was helemaal niet zo traumatisch. Wel heftig maar geen trauma denk ik. Zou het kunnen komen door de pijn erna? Er was een zenuw doorgeknipt die voor veel ellende heeft gezorgd.

2 maanden geleden

Reactie op iHeidi

Ik was anderhalve week geleden bij de gynaecoloog en na 13 weken was bij mi ...
Jeetje, dat klinkt heel heftig. Ik vind het wel op een trauma lijken. Kan ook komen door de wond en de fysieke gevolgen voor jou. En volgens mij hebben de artsen je ook niet altijd de bevestiging en steun gegeven die je nodig had, als ik het zo lees. Ik heb zelf net EMDR behandelingen achter de rug. Ik dacht ook niet getraumatiseerd te zijn, maar dit heeft me zo ontzettend geholpen. Is een enorme opluchting, ik kan nu veel neutraler terugdenken aan de bevalling en kijken naar mijn wond. Hoop dat dat er voor jou ook in zit 🙏

2 maanden geleden

Hoe geneest het bij jullie? Hebben jullie nog last van het litteken? Bij mij trekt of prikt het af en toe een klein beetje. Op die plek in het litteken heb ik een klein bobbeltje. Ik moet zeggen dat het er verder wel goed uitziet in vergelijking met een paar maanden terug. Maar waar ik wel aan moet wennen is dat ze ook de binnenste schaamlip hebben doorgeknipt en dat deze niet meer eruit ziet zoals de andere kant. Het stukje waar geknipt is, is echt weg. Als iemand begrijpt wat ik bedoel? Het lijkt wel alsof de binnenste schaamlip nu verzonken is in de omliggende huid of daaraan vast is gegroeid. Alleen op de plek van het litteken. Ik denk niet dat dit weer terugkomt. Dat vind ik wel heel erg wennen. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent, of dat de schaamlip er weer zo uit hoort te zien als voor de bevalling?

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Hoe geneest het bij jullie? Hebben jullie nog last van het litteken? Bij mi ...
Bij mij ook door de schaamlip heen geknipt en ik heb nu dus een loshangend stukje onderaan. Ik noem het mn 5e schaamlip🙃 dit zal vanzelf niet wegtrekken helaas.. ook nog gevoelig litteken wel, gaat wel al beter dan tijd geleden, dat wel. Ben nog steeds bezig met t stukje accepteren dat dit de nieuwe situatie is. Lastig wel.

één maand geleden

Reactie op Naomi2

Hoe geneest het bij jullie? Hebben jullie nog last van het litteken? Bij mi ...
Dit komt wel overeen met hoe het bij mij is, binnenste schaamlip houdt ineens op, komt ook niet meer terug. Daardoor is het ook wat minder afgesloten ofzo? Ook de buitenste schaamlip is bij mij niet normaal terug gegroeid, ik denk doordat de hechtingen open waren gegaan. het is in ieder geval geen strak kutje merr

één maand geleden

Hier gaat het nu INEENS een stuk beter, hebben jullie dat ook? Minder pijn, het trekt ook minder en ook mijn angst neemt af. Echt fijn!

één maand geleden

Ja bij mij is het ook genezen maar voelt alleen tijdens seks nog pijnlijk alsof t strakker is ofz.. litteken weefsel is ook hard ik masseer t dagelijks