48 Reacties

één maand geleden

Ik had een bevalling van af en aan van meer dan 80 uur… uiteindelijk na 1.5 persen was er nog geen geboorte voorzien en aangezien dat baby al in vruchtwater gepoept heeft en mijn kracht echt op raakte hebben ze haar gehaald met een vacuum en een knip. Tijdens de vacuum was die losgeschoten met veel bloed. We dachten dat het baby’s hoofd was… tweede poging gedaan en ze was geboren (sterrenkijker). De knip ging wel moeilijk genezen met infectie en het ging steeds open. Momenteel geen last ervan, wel gevoelig bij de vagina en tijdens intiem zijn.

één maand geleden

Reactie op Loosha94

Ik had een bevalling van af en aan van meer dan 80 uur… uiteindelijk na 1.5 ...
Pff 80 u is niet niks, mijne duurde 44u met 2u persen :( ook met vacuümpomp geen knip maar wel ruptuur:/ ... 't komt niet vanzelf hé zo'n kleintje :o

één maand geleden

Reactie op iHeidi

Hier gaat het nu INEENS een stuk beter, hebben jullie dat ook? Minder pijn ...
Ik had een derdegraads ruptuur maar doordat ik een dubbele bevalling had (tweeling) en baby b met en keizersnede kwam heb ik nooit gevoeld dat ik zo extreem uitgescheurd was. En dat terwijl ik geen pijnstilling had 🙈 Ze hebben er zelfs na de geboorte van baby a nog twee maal een hand in gestoken om baby b er uit te proberen begeleiden. Het is dat de verloskundige nog even kwam checken op scheuren 😅 Ik heb wel het gevoel dat het down under een stuk strakker (onaangenaam) is.

13 dagen geleden

Nou, ik had afgelopen week de controle na 8x behandeling van het litteken voor een onderzoek. Ook nu bekkenbodemonderzoek gehad. 5,5 maand na de bevalling pas. Aan de buitenkant nog steeds gevoelig maar gaat steeds beter, maar ze ging nu ook aan de binnenkant ff duwen op het litteken. Man man man ik heb echt het idee dat er iets niet goed is gegaan daar beneden. Wat een pijn, echt niet normaal dit. Ik weet niet of ik nou zo gevoelig ben of dat er gewoon iets echt niet goed zit, maar het blijft zo lang zo zeer doen!

11 dagen geleden

Reactie op iHeidi

Nou, ik had afgelopen week de controle na 8x behandeling van het litteken v ...
Wat vervelend dat je nog zo'n pijn hebt. Wat voor behandeling van het litteken heb je gedaan? Ik ben 2 weken geleden langs de gynaecoloog gegaan voor controle litteken. Volgens haar ziet het er goed uit, niks dat ze kunnen aanstippen ofzo. Ik heb nog steeds last ervan, vooral net voorbij de ingang zeg maar. Ik moet t blijven masseren en aanraken om zo ook mentaal weer te 'beseffen' dat het litteken dicht is en geen pijn hoeft te doen. Over 6 weken weer controle...

11 dagen geleden

Reactie op Mattio

Wat vervelend dat je nog zo'n pijn hebt. Wat voor behandeling van het litte ...
Jeetje wat vervelend! Wat kunnen ze dan doen als het gevoelig blijft? Hoop dat het vanzelf minder wordt voor jullie.

10 dagen geleden

Reactie op Mattio

Wat vervelend dat je nog zo'n pijn hebt. Wat voor behandeling van het litte ...
Ze heeft de Indiba gebruikt. Elektrotherapie ofzo, iets met trillingen. Er was een onderzoek waaraan ik heb meegedaan en dat was dus meteen de behandeling. Ze heeft nu het uitwendige litteken behandeld en nu nog inwendig. Bij mij zat het grootste pijnpunt ook bij de ingang. Ik denk dat daar een zenuw was doorgeknipt… En ik moet ook masseren en aanraken, ik blijf het moeilijk vinden!