11 Reacties
2 jaar geleden
Nou, ik heb twee wiegmatrasjes. Dus ik zou het met eentje kunnen proberen, die ik toch al zou weggooien, omdat die het meest “vies” is.
Jullie hebben zo’n geel schuimmatrasje dus als campingbedje?
2 jaar geleden
Reactie op Ikke86
Wij gebruiken een schuimmatrasje in ons campingbedje van de peuter en die g ...
Op hoeveel graden was je het?
2 jaar geleden
Reactie op Tessa0081
Maar als je het doet vanwege de weerstand (zoals ik hieronder lees), dan ha ...
Ja, daar heb je wel een punt!
Maar het is gelukt. Het schuimmatrasje heb ik op 60 graden gewassen en op 400 toeren gecentrifugeerd. Het is nog wel erg nat, maar nog steeds heel.
Er is wel ietsje van het schuim afgegaan, dus het is niet iets dat je echt vaak kan doen op 60 graden denk ik.
Maar voor nu ben ik wel tevreden!
Het andere matrasje gooi ik
maar weg.
2 jaar geleden
Ik zou persoonlijk geen tweedehands matras overnemen, ivm de hygiëne en het wordt afgeraden om een tweedehands matras over te nemen. Uiteindelijk zelf weten natuurlijk, maar het schuimmatras zelf (dus niet de hoezen) kun je niet op 60 graden wassen en alles daaronder dood de bacteriën niet. 😅
2 jaar geleden
Reactie op Ikwordmamavan2
Ik zou persoonlijk geen tweedehands matras overnemen, ivm de hygiëne en het ...
Het wassen op 60 graden is gelukt! Maar het werd niet droog. Het is het een spons die nat blijft, dus daar kan de baby niet op
slapen.
Dus ik heb toch een nieuw matras gekocht!
Op zich durf ik het tweedehands wel aan, omdat het van vrienden is en ik dus de kinderen die erop hebben geslapen ken. Maar het moet natuurlijk wel schoon zijn! Vandaar toch een nieuwe gekocht.