10 Reacties
vorig jaar
Hey ten eerste super vervelend die ervaring
ben je genoeg ontspannen & klinkt misschien gek ben je ook nat genoeg anders kan het ook zoon zeer doen?
Als dit gewoon het geval is zou ik even aan de gynaecoloog vragen waarom het nog zoon zeer doet misschien kunnen ze je nog is checken
Bij mij is het er na nog gevoelig maar niet zoon pijn dat ik moet huilen ik hoop snel dat je een oplossing kan vinden liefs 😘
vorig jaar
Reactie op Koekie16624
Hey ten eerste super vervelend die ervaring
ben je genoeg ontspannen & ...
We gebruiken glijmiddel, dus daar kan het ook niet aan liggen 🙈
vorig jaar
Wat voor een pijn heb je precies? Ik ben 9 weken pp en ben ingeknipt . De plek waar de hechting zit is echt nog beurs en doet nog goed pijn, daarom hebben wij nog niet echt seks gehad. Als de pijn meer binnen zit kun je eens contact opnemen met een fysio want dan kan het van je bekkenbodem komen.
Voel je je er wel goed bij? Als je er mentaal problemen mee hebt kun je altijd de praktijkondersteuner eens proberen.
Ik hoop voor je dat alles goed komt ❤️
vorig jaar
Reactie op chi_chi_96
Wat voor een pijn heb je precies? Ik ben 9 weken pp en ben ingeknipt . De p ...
Het is een stekende pijn, en ik ben niet ontspannen wat misschien ook wel meespeelt.. maar ik heb het idee dat de pijn ergens anders door komt
vorig jaar
Het is een stekende pijn, en ik ben niet ontspannen wat misschien ook wel m ...
Ik weet niet precies hoe de pijn voelt als het door je bekken komt. Je zou altijd nog eens contact kunnen opnemen met je verloskundige of huisarts
vorig jaar
Bij mij doet het ook pijn, ben vandaag bij de bekkentherapeut geweest en die heeft vastgesteld dat mijn bekkenbodem juist te strak is waardoor het pijn doet en ik dus moet gaan oefenen met ontspannen... Misschien eens naar een bekkentherapeut die ook inwendig kijkt? Super vervelend iig!
vorig jaar
Hoi! Ik heb ook veel pijn tijdens de seks, ik heb vandaag een afspraak gehad bij de gynaecoloog omdat ik zeker wilde zijn dat alles hersteld is, en het blijkt dat (waarschijnlijk door spanning tijdens eerdere keren seks) er een klein plekje is ontstaan wat ligt ontstoken is. Kan ik verder niets aan doen behalve voorzichtig zijn en rust geven, maar mij lucht het erg om dat er dus iets is dat dit niet normaal is. Ik kan je ook warm aanbevelen er naar te laten kijken, dan weet je of je pijn misschien door spanning is of dat er fysiek iets zit. Sterkte 💕
vorig jaar
Hoii, wat vervelend voor je! Ik herken het van bij de eerste, de pijn. Bleek doordat ik te vroeg was gaan sporten en te fanatiek mijn bekkenbodem aan het trainen was, deze overactief was geworden. Dat betekende een te strakke bekkenbodem (ingang) en ik niet meer wist hoe ik moest ontspannen. De bekkenfysio heeft geholpen en met name ontspanningsoefeningen en jezelf leren kennen met kijken en voelen en mindfulness. Hoop dat het je helpt!
vorig jaar
Bij de eerste duurde het een tijdje, voordat het weer fijn voelde. Eerste paar keer moesten we stoppen, omdat het te zeer deed. (Toen keizersnee gehad) Na de tweede deed het ook eerst zeer (vaginaal bevallen, wel hechtingen, maar dat ging sneller voorbij. En bij de derde (vaginaal, geen hechtingen) heb ik er geen last van.
Doordat je het nu spannend vindt kan het ook nog extra aanspannen. Geef goed aan wat jij kan en durft en als therapie jou er beter bij zou helpen, ook aangezien jouw ervaringen (wat nu een trigger kan zijn) ga dat dan vooral doen. Doe waar je rust van krijgt. Het zal vast beter worden, maar het kan tijd nodig hebben en meerdere keren overheen gaan. Geef je grenzen aan en dan kan je samen met je vriend weer er naartoe groeien om het weer fijn te krijgen. Sterkte!
vorig jaar
Wat vervelend dat de seks pijn doet. Niet doorvrijen bij pijn. Dat levert uiteindelijk meer ellende op.
Glijmiddel is niet de oplossing. Want als je niet opgewonden genoeg bent, dan is je lijf gewoon nog niet klaar voor penetratie.
Je zou ook de eerste maanden seks zonder penetratie kunnen doen, zodat je lijf weer meer kan ontspannen tijdens de seks (want jij neemt de pijn serieus) en zodat jij het ook fijn hebt.