Hey allemaal,
Terwijl ik dit typ ben ik zojuist weer bruut uit mijn slaap getrokken door een gefrustreerde baby. Het slapen gaat echt niet goed bij onze zoon van 6,5 maand.
Toch maar een poging voor tips, herkenning, of andere inzichten… 😔
Het is een lang, dun mannetje en ik geef volledig BV, dus hij is eigenlijk altijd wel nog gekomen voor een nachtvoeding. Volledig doorslapen heeft hij nog nooit gedaan, maar wel bijvoorbeeld de nacht opgedeeld in blokjes van 5 of 6 uur.
Rondom sprong 4 (als dat klopt), hebben we 2,5 week gehad dat hij echt megaberoerd sliep. Elke 1,5-2 (hooguit 2,5) uur werd hij wakker. Hij was dan ook heel gefrustreerd en eigenlijk alleen te troosten/terug in slaap te krijgen aan de borst.
Dit terwijl hij overdag zon lief, rustig en tevreden mannetje is, die gewoon een fijn ritme heeft, eigenlijk niet/heel weinig huilt en ook heel makkelijk (of anders met weinig hulp) in slaap valt.
Daarna hebben we weer een periode wat betere slaap gehad met langere blokjes. Als ik de app mag geloven zitten we nu in sprong 5 (ik merk ook zelf dat hij veel ontwikkelingen maakt op het moment), en we zijn weer helemaal terug bij af. Ik denk dat hij nu alweer 1,5/2 weken zo slecht slaapt. Elke 1,5/2u wakker en alleen te troosten/direct terug in slaap te krijgen aan de borst. (Hij wil helaas ook echt geen speen.)
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals een fles kunstvoeding; om hem te laten mopperen in de hoop dat hij terug in slaap valt; andere manieren van troosten zoals met pink in de mond, wiegen, mn hand op zn buikje en sussen; maar bij alles heb ik in no time een hard huilende overstuur baby.
Bij aanleggen direct weer chill/in slaap vallend.
Maarrr….. ik trek het niet meer zo. Ik ben echt mega moe en loop daardoor op mijn tandvlees.
(We hebben nog een peuter die over t algemeen wel doorslaapt, maar sochtends zich wel vrij standaard meldt rond 05:15/05:30).
Ik wil slaap!!
Dus, alsjeblieft lieve meiden, tips, herkenning, ideeën, inzichten?
Of heb ik te accepteren, het is een fase, en over een week/paar weken is het vast weer beter……?
Groetjes een moeder met slaaptekort! 😔