16 Reacties
13 dagen geleden
Ik heb helaas geen tip, alleen herkenning. Vind het ook erg zwaar. Merk ook dat ik daardoor steeds slechter in mn vel zit, heel emotioneel en snel geïrriteerd bijv ook richting mijn partner :(
13 dagen geleden
Reactie op floortjeg7
Ik heb helaas geen tip, alleen herkenning. Vind het ook erg zwaar. Merk ook ...
Ik heb precies hetzelfde. Ondanks dat ik m’n partner vertel hoe moe ik ben (en hij het ook wel ziet natuurlijk), denk ik toch niet dat hij volledig door heeft hoe ik me voel en wat het met me doet. Hij probeert het echt wel en is ook heel lief en begripvol, maar ik denk dat dat besef er gewoon niet is als je het zelf niet meemaakt
13 dagen geleden
Heb hier ook heel erg last van, vooral ook nog met een baldadige peuter erbij die geen middagdutje meer doet. Daarom besloten van de week een dag vrij te nemen van het werk en de kindjes lekker naar de opvang. Heeft me wel heel goed gedaan en zal ook niet de laatste keer zijn denk ik 🫢
13 dagen geleden
Reactie op Lisette180691
Heb hier ook heel erg last van, vooral ook nog met een baldadige peuter erb ...
Ah fijn dat dit voor jou werkt! Ik heb zelf op zich wel een goed vangnet, waar ik heel dankbaar voor ben en misschien niet genoeg benut. Maar het rare is dat ik het moeilijk vind om m’n kindje als het ware “weg te geven” overdag als het “niet nodig” is (voor werk of iets dergelijks). Ik heb dan zoiets van ik wil ook van haar genieten en niet alleen de lasten zeg maar, als je snapt wat ik bedoel. Dus dan vind ik het bijna oneerlijk om haar overdag “weg te geven” en men dan van haar kan genieten en dan zit ik daar weer in m’n eentje ‘s nachts de lasten te dragen. Heel gek is het, maar zo voelt dat een beetje voor mij.
13 dagen geleden
Reactie op Mistika20
Ah fijn dat dit voor jou werkt! Ik heb zelf op zich wel een goed vangnet, w ...
Zo denk ik normaal ook, maar merkte nu wel dat ik het echt even nodig had. Eerste keer in bijna 3 jaar dat de kinderen naar de opvang zijn geweest terwijl ik "gewoon" thuis was. En dit was dan wel een gewone opvangdag wat ik normaal gesproken werk. Ook belangrijk om zelf ook bij te tanken , daar hebben de kindjes uiteindelijk denk ik meer aan dan dat je op je tandvlees loopt.
13 dagen geleden
Reactie op Mistika20
Ah fijn dat dit voor jou werkt! Ik heb zelf op zich wel een goed vangnet, w ...
Herken dit helemaal... Overdag is wel gezellig met onze kleine man, maar de avonden en nachten slopen ons. Alleen die wil dan niemand overnemen haha. Afgelopen 3 weken structureel 5-7x eruit. Ik had zelf verwacht dat rond 6 maanden het wel beter zou worden.
Vanaf morgen gaan we een strak regime (schema) hanteren, in de hoop dat het beter wordt en de structuur weer terugkomt. Dat geeft ons in elk geval een beetje houvast. En verder wisselen we elkaar af snachts. En heb ik soms vrij gepland op de opvangdagen, om even tijd voor mezelf te hebben.
13 dagen geleden
Reactie op Mistika20
Precies, misschien dan dat stukje toch even loslaten vanuit mij
Heeft bij mij ook lang geduurd 😜
13 dagen geleden
Reactie op Blink182
Herken dit helemaal... Overdag is wel gezellig met onze kleine man, maar de ...
Jeetje wat pittig! Heb je ooit eerder een schema gehanteerd? Ik zie dat altijd wel voorbijkomen in het forum, maar ik heb dat zelf eigenlijk nooit gedaan. Ik doe alles gewoon een beetje op gevoel (dus voeden op verzoek, slaapjes ook wanneer ik het aanvoel etc).
Fijn dat jullie ook elkaar kunnen afwisselen! Bij mij hangt het helaas volledig van mij af. Mijn partner werkt elke dag (ik niet) en ik geef borstvoeding, dus ik denk ja dan doe ik het zelf maar gewoon 😅 maar het went maar niet haha
12 dagen geleden
Reactie op Mistika20
Jeetje wat pittig! Heb je ooit eerder een schema gehanteerd? Ik zie dat alt ...
Erg herkenbaar. Hier ook partner die alle dagen werkt en ik geef volledig borstvoeding dus komt echt wel grotendeels op mij aan. Vind ik prima maar vooral lichamelijk vind ik het erg zwaar nu. Nu met tandjes en sprong of whatever nog meer is hij echt vaak wakker in de nacht. Ik schuif hem dan toch maar weer naar de borst toe omdat hij dan gewoon snel weer slaapt. Maar je slaap wordt echt vaak onderbroken en de nachten zijn al niet mega lang (dat wij als ouders echt effectief kunnen slapen). Dus tja erg pittig. Merk nu vooral dat ik het ga merken in de zin van minder scherp zijn, licht in hoofd, beetje last van buik etc. Maar we moeten door.. ❤️
12 dagen geleden
Reactie op Mistika20
Jeetje wat pittig! Heb je ooit eerder een schema gehanteerd? Ik zie dat alt ...
We hanteerden eerst elke 3 tot 3,5 uur fles vanaf het moment dat ie wakker is (tussen half 7 en half 9). En dan snachts op verzoek. En een wakkertijd van 2 tot 2,5 uur. Merk dat ie nu sochtends vaak geen trek heeft doordat ie snachts veel drinkt, waardoor hele ritme steeds verder afdwaalt en dutjes overdag ook alle kanten op gaan... Dus vanaf morgen 7uur opstaan, grotere flessen elke 4 uur en daar tussenin een dutje. Snachts na 4 uur proberen te sussen tot z'n ontbijt... Dat zal wel ff taai worden, maar hopelijk leert hij dan beter op vaste tijden eten, waardoor de nacht uiteindelijk ook gaat volgen.
In theorie klinkt het als een goed plan, nu nog de praktijk 🙈
12 dagen geleden
Wij hebben gisteren een afspraak gehad bij een slaap oefentherapeut. Dit is denk ik vergelijkbaar met een slaapcoach maar dan wordt het vergoed vanuit de basisverzekering voor kindjes (wel even checken of ze contract hebben met je verzekering).
Vond het erg fijn om even iemand anders kijk en op te hebben die ervoor geleerd heeft . Veel tips mee gegeven technieken laten zien voor neerleggen etc.
En geen idee of het puur geluk is maar afgelopen nacht ineens maar 1x gekomen weg leggen daarna was wel onmogelijk, maar zat wel bijna 7 uur tussen die 2 flessen dus dat neem ik voor lief haha
Ons zoontje wilt vooral niet in zijn eigen bedje slapen dus veel in mijn armen slapen en dat sloopt me ook behoorlijk. Mijn moeder wilt wel af en toe oppassen snachts (tot nu toe 2x gebeurd) dat is ook echt superfijn
12 dagen geleden
Afgelopen weken ging het slapen hier steeds slechter. Toppunt was in de nacht elk half uur wakker. Heb een nunki lakentje op Vinted gekocht met het idee dat als het niet werkt ik het gewoon weer verkoop. Vannacht voor het eerst gebruikt. 3 voedingen maar ze sliep verder fantastisch. Toch het ingebakerde gevoel dat ze miste denk ik. Wie weet is dit ook voor een ander iets dat verschil kan maken. Succes!