8 Reacties

2 jaar geleden

In principe ben je niemand verplicht om wat te vertellen over waarom jij je ziekmeld dus ook niet je collega's. Maar kan mij voorstellen dat je wel het gevoel hebt dat er iets gezegd moet worden. Misschien iets als corona? Nu dat weer veel heerst.

2 jaar geleden

Ik heb het mijn leidinggevende direct verteld omdat ik alleen maar ziek was in het begin. Ze hield het verder stil voor de rest. Dit gaf mij rust omdat ze niet vanalles gaan bedenken waarom ik er niet was. Je leiddinggevende gaat uiteindelijk over je functioneren, je collegas niet馃榿 ik vond die openheid naar de leiddinggevende erg fijn.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje2

Ik heb het mijn leidinggevende direct verteld omdat ik alleen maar ziek was ...
Mijn manager weet het uiteraard al, die leeft erg met ons mee. Het zijn echt de collega鈥檚 op de afdeling die nu vragen stellen

2 jaar geleden

Reactie op B85

Mijn manager weet het uiteraard al, die leeft erg met ons mee. Het zijn ech ...
Voedsel vergiftiging? 馃槄 en daar door ziek zijn. Of gewoon flink de griep is ook het seizoen.

2 jaar geleden

Moet het een smoes zijn? Kan je leidinggevende het niet begrenzen? Bijv. door te zeggen dat hij het aan jou overlaat om daar iets over te vertellen als jij daar aan toe bent.

2 jaar geleden

Ik heb een collega die al 6 weken ziek is van corona en de nasleep, dus als je nog een excuus zoekt 馃槄

2 jaar geleden

Een goede griep kan zo twee weken duren. Lijkt me een goede smoes in deze tijd van het jaar. Daarnaast heb ik het mijn vorige zwangerschap bij net 8 weken (net na de eerste echo) gelijk vertelt op werk doordat ik mij idd niet goed voelde. En nu bij 10 weken, omdat ik mij weer niet goed voel. (Ik doe inmiddels ander werk en kan later starten dus hier tot 10 weken kunnen uit stellen met het te vertellen).

2 jaar geleden

Je kan ook eerlijk zijn, je leidinggevende mag niks door vertellen tegen andere collega鈥檚. Maar als je het uitlegt kan het juist opluchten lijkt mij.