4 Reacties

2 weken geleden

Dit is normaal. Ze hebben wel emoties maar kunnen die nog niet reguleren (remmen), en dat leren ze door coregulatie (samen helpen rustig te worden). In andere woorden: de emoties overspoelen je kind compleet, en zijn gigantisch groot. Ze kunnen daar niks aan doen. Jij moet ze helpen rustig te worden.

2 weken geleden

Ja ik denk ook dat het normaal is maar moet daar ook wel een beetje aan wennen en vaak lach ik hem per ongeluk uit. Hij vindt alles zo vreselijk erg 🥹 Ik probeer hem dus niet uit te lachen en te assisteren met wat er niet lukt. Als het hem zelf een keer lukt is hij helemaal trots, skattie, wij grappen dat hij mijn driftbuien heeft geërfd.

6 dagen geleden

Heel herkenbaar momenteel. Hier ook 1,5. Ik ga op de dagen dat ik alleen met hem ben heel veel de deur uit, wandelen, naar monkeytown, supermarkt etc. Thuis is het veel frustratie, huilen en boos. Mijn mantra is altijd. Alles is een fase, het wordt echt beter 🙌🏻 sterkte!

5 dagen geleden

Hier ook herkenbaar. Gaat liggen op de grond en huilen als haar iets niet aan staat. Als ze iets niet mag of even neer wordt gezet. Ik negeer het soms ook even. Vind het ook heel pittig en maakt sommige dagen ook echt niet leuk.