16 Reacties

2 weken geleden

Gewoon proberen zou ik zeggen! Hier is ze nog erg gehecht aan haar speen om in slaap te komen. Heb gelezen dat 2,5 jaar (in de slaapgids van slaaptipsvoorbabys.nl) een goede leeftijd is om af te bouwen, dan kan je het uitleggen. Maar als de gelegenheid zich eerder voordoet, zou ik dat het wel proberen. Ga op je gevoel af 🤗

2 weken geleden

Ik zou het zeker proberen als je denkt dat ze ook zonder kan.

2 weken geleden

Ik zou het anders doen, ik ben niet zo van Cold Turkey 😬. Zodra ze zelf de speen uit haar mondje laat vallen, weg pakken en kijken of ze er nog naar vraagt. Zo ja, terug geven en later nog eens proberen en anders lekker laten. Zo krijg je geen strijd en heeft zij het idee dat ze zelf een keuze heeft. Ik zie zat kinderen die met 3 jaar nog ermee rondlopen. De ene is er snel klaar voor om geen te hebben en de ander niet. Hier was meneer er na 6 maanden al klaar mee....
Ik heb ook de wens om de speen af te bouwen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Omdat ons zoontje een slechte slaper is, heb ik er tot nu toe voor gekozen om de speen niet af te bouwen. Hij heeft hem echt nodig bij het inslapen en vraagt er ook echt om. Ik herken het wel dat de speen na het inslapen uit zijn mond valt en die ligt dan ergens in zijn bedje. Wanneer hij wakker wordt ‘s nachts, gebruikt hij de speen weer om in te slapen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat, mochten jullie het gaan proberen!

2 weken geleden

Hier bij m’n oudste gewacht tot 3 jaar omdat ik het spannend vond. Maar toen dat was gelukt dacht ik, wat een verademing zonder tut. De jongste van 17 mnd moest er daarom ook aan geloven. Even 3 dagen doorzetten voor ons en voor haar wennen maar het viel me alles mee. Echt n verademing, een speenvrij huis.

2 weken geleden

Reactie op Loena23

Ik zou het anders doen, ik ben niet zo van Cold Turkey 😬. Zodra ze zelf de ...
Maar dat er nog zat kinderen zijn met drie jaar met een speen betekent toch niet dat elke moeder dat wilt? Zelf vind ik dat niet wenselijk in ieder geval. Wat die andere moeders doen moeten zij weten uiteraard.

2 weken geleden

Reactie op November22.!

Hier bij m’n oudste gewacht tot 3 jaar omdat ik het spannend vond. Maar toe ...
Ah wat goed! Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan bij de jongste? Ik merk dat ik het ook echt spannend vind namelijk!

2 weken geleden

Mijn zoontje was er met 10 maanden klaar mee. Toen zijn kiesjes doorkwamen deed het pijn denk ik en liet hij zijn speen links liggen. Toen heb ik nadat hij hem meerdere keren geweigerd had gewoon weggehaald. Dus denk dat als jouw dochter haar speen nu niet wil zou ik daar mooi gebruik van maken

2 weken geleden

Reactie op pompedomp85

Mijn zoontje was er met 10 maanden klaar mee. Toen zijn kiesjes doorkwamen ...
En heeft hij daarna niet meer om zijn speen gevraagd? Ik merk dat ik er een beetje tegenop zie 🙈

vorige week

Reactie op Debbie1997

En heeft hij daarna niet meer om zijn speen gevraagd? Ik merk dat ik er ee ...
Je kan het proberen toch? En lukt het niet geef je de speen weer terug. Of wil je er echt heel graag vanaf ivm zijn gebit/spraak ontwikkeling?

vorige week

Reactie op Debbie1997

Ah wat goed! Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan bij de jongste? Ik merk ...
Ik vond het ook spannend maar was zo klaar met de speen dat ik daarom heb doorgepakt. Ik ben gestart met het dutje overdag, gewoon de speen weggelegd en sindsdien nooit meer teruggegeven. Als ze vroeg ‘tuttie tuttie’ dan haalde wij onze schouders op en zeiden we dat die weg was. Ze was snel gewend! Even doorzetten en dan ben je er vanaf

vorige week

Reactie op Debbie1997

En heeft hij daarna niet meer om zijn speen gevraagd? Ik merk dat ik er ee ...
Nee helemaal niet. Wel gezorgd dat ze echt goed opgeborgen waren voor het geval dat het toch terug moest, maar wel zo dat hij ze nooit zou kunnen vinden

vorige week

Reactie op DV-2

Je kan het proberen toch? En lukt het niet geef je de speen weer terug. Of ...
Dat is waar! Nee dat niet persé voor nu

vorige week

Reactie op November22.!

Ik vond het ook spannend maar was zo klaar met de speen dat ik daarom heb d ...
Ah wat goed! Dankjewel voor je reacties ☺️

vorige week

Reactie op pompedomp85

Nee helemaal niet. Wel gezorgd dat ze echt goed opgeborgen waren voor het g ...
Ah fijn! Ja goed idee. Dankjewel voor je reacties ☺️

4 dagen geleden

Ik zou proberen weg te halen. Mijn dochter ging van de speen toen ze 13 maanden was. Was eigenlijk toeval omdat ze hem doordat ze heel verkouden was niet in kon/wilde. Duurde ruim een week dus ik heb hem toen weggehaald, en ze heeft er eigenlijk nooit meer naar ‘gevraagd’