Hoi! Mijn dochtertje van nu 6 maanden heeft koemelkeiwitallergie. Dat uit zich vooral in (verborgen) reflux. Maar doordat ik koemelkvrij eet hebben we dit onder controle en spuugt ze veel minder melk. Vanwege deze allergie was het advies van de diëtist om voor 6 maanden ei en pinda aan te bieden. We zijn dus toen ze 4,5 maand was begonnen met oefenhapjes. Dat was in het begin natuurlijk heel erg wennen voor haar, maar uiteindelijk lukt het haar wel om een ijsblokje op te krijgen. Ongeveer 2 weken geleden zijn we begonnen met het aanbieden van ei en pinda. Na ei en pinda hapjes spuugt ze soms alles heel snel daarna er weer uit. Maar wat ze spuugt is dan veel wateriger. Ik dacht eerst dat ze dit alleen na de ei en pinda hapjes deed en dacht aan allergie, maar ze doet het soms ook na hapjes zonder ei en pinda.
Herkennen jullie dit? Ik vind het zo zielig. Ze lijkt er zelf niet perse last van te hebben, want ze lacht vrolijk wanneer ik haar gezichtje weer schoon poets. Maar ik vind het zo sneu voor der en het voelt heel verkeerd om haar hapjes te geven.