67 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou me nog niet te druk maken. Ze kunnen nu nog flink draaien en hebben nog ruimte. Ik denk dat als je na de 32 weken nog stuit ligging hebt dan moet gaan overleggen met de vk wat haar advies is om een stuit bevalling te voorkomen gezien je verleden. ❤️ succes!

2 maanden geleden

Ik had ook een stuit vorige zwangerschap. Geloof ik zijn de meeste stuit gewoon toeval. Heb je keizersnede gehad? Als ze iets opmerkelijks hadden gezien hadden zr dit natuurlijk doorgegeven. Evenals een baarmoeder met een andere vorm tijdens echo’s.

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde verhaal. Erfelijk weet ik niet (ik denk het niet?), in het ziekenhuis zeiden ze net dat het toeval kan zijn, maar bv ook een bepaalde vorm van de baarmoeder. Wat je zegt in principe nog tijd genoeg maar dat gevoel heb ik ook niet dat hij wil gaan draaien🙈, omdat ze beide nog nooit anders hebben gelegen.

2 maanden geleden

Same here! Eerste lag ik stuit en nu weer. Bij mij is er een oorzaak: ♡-vormige baarmoeder (uterus bicornis). Helaas.

2 maanden geleden

Gek hè dat sommige kindjes gewoon zo liggen🤭mijn baarmoeder schijnt wel een knikje te hebben maar dit is nooit een reden geweest voor een bepaalde ligging. Bij de KS nooit iets erover gehoord. Aankomende zaterdag met 27/28 weken 3D echo en als hij dan nog zo ligt denk ik wel genoeg te weten😂

2 maanden geleden

Je hebt nog tijd om je te verdiepen in spinning babies oefeningen om de baby te laten draaien, en in een vbac (vaginal birth after c-section). Vaginal gevallen kan ook met kindje in stuit, mocht je dat willen. Vraagt wel goede voorbereiding en het juiste zorgteam om je heen. Vooralsnog zou ik me als ik jou was dus nog geen zorgen maken maar wél de tijd nuttig besteden :)

één maand geleden

Reactie op Guestwhat

Je hebt nog tijd om je te verdiepen in spinning babies oefeningen om de bab ...
Hi Hi, Jaa dit heb ik bij de eerste al gedaan hoor een draaiing en wilde natuurlijk bevallen. Maar de draaiing is helaas mislukt op een bepaald punt en ik vind zelf de risico s te groot bij een stuitligging 😕

één maand geleden

Mijn dochter lag ook in stuit, stuitbevalling geprobeerd maar helaas geëindigd in een keizersnede. Vooralsnog ligt baby nr 2 nog prima (bijna 27 week) maar ben toch als de dood dat deze ook weer in stuit gaat liggen. Ik wil zó graag vaginaal bevallen 🙈 vond de keizersnede heel pittig. En als ik dan bedenk dat ik nu al een dochter van 3 heb rondlopen 😩 ik ga hard voor ons allen duimen ;-)

één maand geleden

Die van mij ligt dwars. Blijkt helaas wel erfelijk te zijn langs beide kanten. Mijn broer, partner en schoonbroer waren allemaal keizersnede door stuitligging. Enkel ikzelf was een vbac... Ik gaat mijn 3/4 kansen er dus vanuit dat onze kleine man wrs een keizersnede wordt. Blijf toch spinning babies oefeningen doen met de hoop dat hij toch nog draait

één maand geleden

Ik lees ook even mee in dit topic. Mijn kindje ligt ook in stuit en al hoewel er nog meer dan genoeg tijd is om te draaien is het toch iets waar ik geregeld mee bezig ben😅. Vorige kindje lag altijd op alle controles en echos met hoofd naar beneden. Ik lees graag mee naar ieders ervaringen! :-)

één maand geleden

Zou eigenlijk niet erfelijk moeten zijn als ik het op internet opzoek.. Bij mij ook met 20w echo in stuit. Afgelopen week groeiecho was hij gedraaid. Nu twijfel ik, lijkt wel alsof hij nu dwarsligt.. Idd gelukkig nog genoeg tijd!

één maand geleden

Lees ook even mee. Kleine ligt al weken in stuit afgelopen zaterdag 3D gehad en jawel nog steeds lekker in stuit. Heb ook enorm het gevoel dat dit zo gaat blijven omdat ik hem nooit anders heb gevoeld ook dan in stuit. Ben inmiddels 27wk..

één maand geleden

Ik volg ook even 3 weken op rij een echo gehad 3d 3d groei echo en mn ligt steeds in stuit. Gynaecoloog heeft er gelukkig alle vertrouwen in dat ze nog goed komt te liggen. Ik iets minder. Gelukkig de opties besproken en ook uitgesproken dat ik alleen als het echt moet een keizersnede wil

één maand geleden

Heb met 28wkn een 3d echo gehad, lag toen in stuit. Omdat het niet goed lukte mocht ik een paar dagen later terug komen. In die dagen had ik een keer 15min echt vreselijke pijn, dacht al misschien is hij wel gedraaid. En idd.. op de 2e echo lag hij goed. Hopen dat het nu zo blijft!

één maand geleden

Hi Ladies hoe gaat het nu met jullie? Hier afgelopen zaterdag een 3D echo gehad en ja hoor meneer lag nog met z’n voeten bij z’n hoofd maar 3D echo maken ging prima. Ennn ze vertelde me dat er nog voldoende ruimte is om te draaien. Ik moest ook even wiebelen en hup hij lag meteen anders dus het lijkt erop dat hij gewoon stuit lekker vind liggen? Ik hou m’n hart gewoon nog even vast tot 35 weken🫣

één maand geleden

Reactie op Olifantje-24

Hi Ladies hoe gaat het nu met jullie? Hier afgelopen zaterdag een 3D echo g ...
Oh, zo snel kan het dus gaan haha! Hier ligt ze goed (denk ik & verloskundige) maar dachten ze vorige x ook 🫠

één maand geleden

Hier ligt hij ook opnieuw in stuit zagen we vandaag bij de 3D echo. We mogen over paar weken terug in de hoop dat hij dan gedraaid is. Ik hoop het 😅😅

één maand geleden

Reactie op G4P1

Same here! Eerste lag ik stuit en nu weer. Bij mij is er een oorzaak: ♡-vor ...
Dit heb ik ook, nu 30 weken en ze ligt nog in stuit. Heb jij een kz gehad of wel natuurlijk bevallen?

één maand geleden

Reactie op Amelie21

Hier ligt hij ook opnieuw in stuit zagen we vandaag bij de 3D echo. We moge ...
Oh nou, gisteravond in stuit, nu bij de vk lag hij weer met z’n hoofd naar beneden. Zo snel kan het gaan dus 😂

één maand geleden

Reactie op Bo24

Dit heb ik ook, nu 30 weken en ze ligt nog in stuit. Heb jij een kz gehad o ...
Ik koos voor een keizersnede! Ons 2e kindje lag wel in hoofdligging dus daarna vaginaal bevallen. Ik ga vrijdag weer naar de gyn (dan 28 wk) en als ze nog in stuit ligt wil ik ene versie poging bespreken. Als ze in stuit blijft, ga ik weer voor een keizersnede helaas.