34 Reacties

2 jaar geleden

Mijn baby is nu gedraaid en ligt met het hoofdje nu wel maar beneden, maar kan ook nog steeds alle kranten opgaan. 🫣 Met hoofdje bij je ribben is niet prettig. Ik heb me wekenlang ongemakkelijk gevoeld erdoor. Zolang ik lag of liep was het wel te doen, maar zitten was echt een ramp 😅. Begrijpelijk dat je liever natuurlijk wilt bevallen en het laten draaien van de baby wilt voorkomen. Ik heb al vaak gehoord dat het zeer onprettig voelt. Maar voetreflex is ook nog een optie 😊.

2 jaar geleden

Haf ik van 24 tot 32 lag hij in stuit en had zo'n pijn dk niks kon nu ligt hij mt hooft na benede inmiddels komende zondag 35 en geen last meer van.

2 jaar geleden

Kijk even op de site van spinning babies. Geen idee of het gaat werken sinds 3 dagen hier ook een stuitligging en doet idd meer pijn met bewegen. Hij heeft nog ruim 2 weken om zelf te draaien

2 jaar geleden

Mijn dochter lag in stuit en heb echt nog tot een week na de bevalling het gevoel van beurse ribben gehad. Ze was niet ingedaald dus erg pijnlijk. Je kunt je eens inlezen op moxa therapie of inderdaad hierboven genoemd spinning babies. Anders kun je altijd nog een versie overwegen.

2 jaar geleden

Vorige zwangerschap ook stuit en zitten was zooo rot. Merk nu pas het verschil nu mijn dochter wel goed ligt

2 jaar geleden

Op handen en voeten oefeningen doen En vooral veel warmte betreft haar hoofdje. Je hebt nu als waaren een blauwe plek binnen in je buik. Ik heb het door de kont van me dochter !!! Die steeds duwt daar precies waar je omschrijft. Het doet idd veel zeer.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, inmiddels bijna 34 weken en de kleine man heeft nog niet 1x in hoofdligging gelegen… zitten is inmiddels pijnlijk en met m’n benen over elkaar hoef ik al helemaal niet meer te proberen😅 hopelijk draait die nog. Tips heb ik helaas niet

2 jaar geleden

Ik sluit me graag aan hier.. Kwamen er met 34+6 achter dat ze ineens in stuit lag, daarvoor altijd goed gelegen dus voor mij totaal onverwachts. Direct dezelfde avond naar de acupunctuur geweest (Moxa) en dat doen we nu braaf iedere avond. Hopelijk draait ze daardoor uit zichzelf. Met 35+6 (aanstaande woensdag) gaan ze haar anders proberen te draaien in het ziekenhuis, hopelijk lukt dat maar vind het wel erg spannend merk ik. 🤞🏼🍀 Voor nu heb ik het idee dat ze nog exact hetzelfde ligt. 🙄

2 jaar geleden

Hier heeft hij nog niet 1x goed gelegen! Dinsdag gaan we een versie proberen omdat ik het toch eng vindt als zijn hoofdje zou blijven hangen ofzo. Waarom krijg je een keizersnede als hij in stuit blijft liggen?? Ik heb al 3 kinderen gebaard en de gyn zegt dat ik me dus niet zoveel zorgen hoef te maken maar zie de mogelijkheid op een keizersnede wel aanwezig als hij zo blijft liggen, waarom weet ik niet. En ja die buikpijn!! Ik dacht dat ik de enige was! Vandaag is hij weer veel wakker, ben flink misselijk en heb zo'n pijn in m'n buik en ribben en rugpijn. Hij blijft maar lekker rond bewegen :-( Ik hoop echt dat ze hem Dinsdag kunnen draaien! Heb al zo'n gevoelige baarmoeder vanaf begin van de zwangerschap en zo bang voor nog meer pijn! De bovenkant voelt als 1 grote blauwe plek :-( Ik kan echt genieten van de bewegingen maar dat genieten is een stuk minder als hij de hele dag bewegelijk is. Sterkte mama! Hopelijk draait jou kleintje nog!!

2 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ik sluit me graag aan hier.. Kwamen er met 34+6 achter dat ze ineens in st ...
hier hetzelfde bij min gaan ze ook a.s. woensdag haar proberen te draaien in het ziekenhuis, en als het niet lukt dan een keizersnede in week 39

2 jaar geleden

Reactie op Daantje199

hier hetzelfde bij min gaan ze ook a.s. woensdag haar proberen te draaien i ...
Spannend he.. Ik merk dat ik er erg mee zit. Hoop zo dat het lukt. Want wil echt proberen een keizersnede te voorkomen ivm het lange herstel aangezien ik al een kindje heb rondlopen. Hou je me op de hoogte? Ik mag woensdag om 9:00 meteen.

2 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Spannend he.. Ik merk dat ik er erg mee zit. Hoop zo dat het lukt. Want wil ...
heel spannend ja, ik hoop ook echt dat ze draait. het is voor mij mijnn1e kindje. en wil ook graag een keizersnede voorkomen. ik moet woensdag om 14.15 ik hou je op de hoogte! jij ook ?

2 jaar geleden

Reactie op Daantje199

heel spannend ja, ik hoop ook echt dat ze draait. het is voor mij mijnn1e k ...
Doe ik! 🍀

2 jaar geleden

Ooo ik weet dit nog zo goed van mijn vorige zwangerschap. Het hoofdje lag net onder m’n rechterribben en dat was zó vervelend. Aan tafel zitten eten was een opgave. Kon niet meer goed naar voren bukken, was continu het hoofd naar beneden aan het drukken 😅 Heel vervelend! Ik heb toen nog een versie geprobeerd, omdat ik het liefst normaal wilde bevallen (als het echt niet hoeft zou ik een keizersnede niet aanraden 😅) Maar helaas wilde ze toen niet draaien. Stuitbevalling nog geprobeerd, maar helaas. Al die shit die je leest om je baby te draaien is niet echt bewezen dat het werkt. Mensen proberen het, maar het kan ook zijn dat de baby zonder die behandelingen ook wel ging draaien. Dit kan gewoon tot bijna einde zwangerschap, dus ik zou echt voor de versie kiezen hierin. 50% kans dat je baby draait.

2 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat jullie je allemaal herkennen in de pijnlijke buik…. Mijn zoon in de vorige zwangerschap lag wel goed en was ook een stuk drukker in mijn buik. De bewegingen zijn zo anders. Dat maakt soms ook wel onzeker. Herkennen jullie dat ook?

2 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Doe ik! 🍀
Ik ben heel benieuwd! Spannend. Succes beiden

2 jaar geleden

Reactie op Anien

Wat fijn om te lezen dat jullie je allemaal herkennen in de pijnlijke buik… ...
Onze dochter heeft hele vorige zwangerschap in stuit gelegen en een placenta aan de voorkant. Ik herken de pijn bij de ribben. De pijn van de huid bij het hoofd had ik toen niet, maar juist nu wel bij onze zoon. En die ligt met zijn hoofd beneden, de huid waar het pijn doet is bij zijn billen. Qua gevoel van bewegen van de baby's twee hele verschillende zwangerschappen. Onze dochter voelde ik weinig en moest ik echt opletten of ik haar gevoeld had op een dag. Terwijl nu voel ik hem heel vaak bewegen, maar ligt de placenta wel ook anders en baby dus niet in stuit.

2 jaar geleden

Reactie op Daantje199

heel spannend ja, ik hoop ook echt dat ze draait. het is voor mij mijnn1e k ...
Zoals beloofd een update! Ons meisje is zelf weer teruggedraaid dus de versie was niet nodig! Zo fijn!! Maaar ze ligt nog wel vrij boven mijn bekken dus kan echt nog alle kanten op bewegen vanwege mijn ruime vruchtwater. Volgende week controle. Hoop zo dat ze zo blijft liggen 🍀🤞🏼.

2 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Zoals beloofd een update! Ons meisje is zelf weer teruggedraaid dus de v ...
wat fijn voor je!! ik heb het gevoel dat ze bij mij nog nier gedraaid is... vanmiddag hoor ik het

2 jaar geleden

Reactie op Daantje199

wat fijn voor je!! ik heb het gevoel dat ze bij mij nog nier gedraaid is... ...
Ik twijfelde ook enorm, vind het sowieso lastig te voelen. Hopelijk verrast ze jullie ook en anders hoop ik dat de versie goed verloopt! Heel veel succes vanmiddag! 🍀