15 Reacties
2 jaar geleden
Dat is vervelend, zeg! Echt heel naar dat je moest spugen. Dat wil je gewoon echt niet. Al helemaal niet op het einde.
Maar ze hebben wel je nuchtere waarde gemeten en de tweede waarde neem ik aan?
Op basis daarvan kunnen ze ook al een hoop zeggen.
Ik heb de suikertest ook al moeten doen, vanwege een te hoge glucosewaarde met een nuchtere vingerprik.
Het ging goed. Ik was een beetje bang voor bijwerkingen. Ik vond het drankje goed te doen. Ik had mij op erger voorbereid.
Drie keer bloedprikken in dezelfde arm is niet leuk, maar ging ook goed.
Ik ben glansrijk geslaagd. Nuchter 4.3, na 1 uur 5.6 en na 2 uur 5.1.
Toen ik thuis was voelde ik mij een beetje duizelig en flauw. Mijn darmen reageerden ook heel heftig op twee boterhammen. Dus even op de bank gelegen en de rest van de dag voelde ik mij prima.
Alleen kreeg ik in de avond wel last van maagzuur.
Maar ik zou de test zo nog een keer doen. Het is voor een goed doel en ik vind het wel heel belangrijk om te weten.
2 jaar geleden
Reactie op Kokkie94
Ik krijg m ook 2x ivm zwangerschapsdiabetes bij mijn vorige zwangerschap. 1 ...
Ja dat wou mijn gynaecoloog ook, maar ik zie dat echt niet zitten, wetende dat bij de vorige zwangerschap hij ook te hoog was. Ik heb nu met de verloskundige van dienst afgesproken om wekelijks een curve te prikken, omdat dat een beter beeld geeft in mijn ogen dan 2 keer een suikertest.
De 2e suikertest krijg ik dan met 27 weken ivm rhesus c negatief
2 jaar geleden
Reactie op MoniqueB93
Ja dat wou mijn gynaecoloog ook, maar ik zie dat echt niet zitten, wetende ...
Misschien kan ts nu ook wel zoiets regelen, zodat ze de test niet nogmaals hoeft te doen met kans op weer spugen.
Misschien kan je overleggen met je gynacoloog of vk of je ook een dagcurve kunt prikken ipv de suikertest opnieuw te doen?
Het zou ook kunnen zijn dat ze de diagnose al op basis van je nuchtere waarde kunnen stellen.
2 jaar geleden
Reactie op MoniqueB93
Mag ik vragen waarom je hem zo vroeg hebt gehad?
ik heb pcos waardoor de kans groter is hebben ze gezegd waardoor ze het 2x checken
2 jaar geleden
Reactie op Oemm馃
Hi Hi, Ik vraag mij ook af hoe jullie je achteraf voelde. Ik heb de suikert ...
Op de fiets naar huis voelde ik mij prima, maar thuis voelde ik mij alsof ik een laag bloedsuiker had. Dus heel flauw en een beetje duizelig. Na zo鈥檔 suikerpiek, kom je eigenlijk in een suikerdip. Dus ik heb daarna op de bank gelegen en na een uur voelde ik mij weer prima.
Ook viel mijn ontbijt/lunch daarna niet goed. Mijn darmen begonnen heel erg te borrelen.