14 Reacties

vorig jaar

Ik heb een Youha en vind deze super fijn! Ik heb hem van een vriendin en mijn zus heeft hem inmiddels ook. Ik geef fulltime bv en kolf op werk en nu tijdens de vaste voedsel momenten om voorraad te hebben voor de opvang. Hij is fijn in gebruik en draadloos. Gewoon bij bol.com besteld.

vorig jaar

Ik gebruikte ook de Elvie stride, was daar zo ongelukkig mee. Ik heb nu als draadloze kolf de Eufy s1. Echt een top ding! Als je exclusief kolft lijkt het me ook goed om een vaste (niet handsfree) kolf te hebben omdat die je borsten veel beter legen.

vorig jaar

Ik heb handsfree van horigen, heel fijn zijn die. Niet handsfree heb ik van avent, maar die pak ik eigenlijk niet zo vaak meer want handsfree is makkelijker 🙈

vorig jaar

Ik heb 8 jaar geleden de maxi swing flex van Medela aangeschaft en nu gebruik ik m voor de derde keer. Deze blijft krachtig en is echt heel erg fijn in gebruik. Ik gebruik ook voor soms t gemak in de auto als ik ver moet rijden voor werk of als ik in de avond nog eens wat bij wil kolven de Evite. Maar heel eerlijk werkt de kolf met stroom echt veeeel beter. Zo'n kolf van Evite is handig. Maar lijkt mij niet de ideale kolf voor als je echt fulltime kolf. Ook zijn andere kolfapparaten met stroom waarschijnlijk vele malen beter. Maar geen idee of ze ook zo fijn zitten en werken als de Medela.

vorig jaar

De medela handsfree ben ik erg blij mee. Kolfde ik net zo veel mee als met die elektrische vanuit het ziekenhuis, dus had er al direct vertrouwen in. En gebruik m nu al 6 maanden en nog steeds heel tevreden

vorig jaar

Je kunt ook een kolfconsult doen bij een lactatiekundige om te kijken wat het beste bij jou past. Dan kunnen ze ook meekijken naar maat borstschilden en de beste kolfinstellingen.

vorig jaar

Ik heb overigens een ardo alyssa met handsfree kolfschelpen

vorig jaar

Ik gebruik alleen de Medela handkolf. Hier binnen 10/15 min volle flesjes mee. Dus duurt gelukkig niet lang want je hebt je handen niet vrij. Maar ideaal schoonmaken en de elektrische soorten werken niet goed bij mij. Duurt veel langer en veel minder opbrengst.
Medela Swing Maxi gebruikt en nu heb ik ook de Freestyle en voor ff snel heb ik de handkolf van Medela. Hier dus erg tevreden over dit merk ☺️

vorig jaar

Horigen Elody!

vorig jaar

Ik had ook de Evite en na 4,5 maand was ik hem echt zat, omdat ik met de grootste moeite alsnog te weinig kolfde. En de 3e borstontsteking lag alweer op de loer. Ik ben toen weer de Medela Symphony gaan huren en dat werkte meteen weer een stuk beter. Met 10 minuten kan kolfde ik mijn borsten volledig leeg. Dat deed de Evite niet eens in 30 minuten. Ik ben inmiddels na 6,5 maand gestopt. Toen gingen de hapjes er goed in, dus vond ik het welletjes.

vorig jaar

Medela maxi swing. 1 woord super! Ik doe wel enkelzijdig

vorig jaar

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb een afspraak staan voor een kolfconsult bij lactatsiekundige die ook kolven verkoopt, hopelijk kan zij mij goed adviezeren.

vorig jaar

Reactie op Koninginvanhetgezin

Medela Swing Maxi gebruikt en nu heb ik ook de Freestyle en voor ff snel he ...
Zelf ook een Medala (ouder model). En ik heb een voorraadje Kolf BH's. Gebruikte ze in het ziekenhuis ook. Heel fijn je handen vrij te hebben. De medela in het ziekenhuis was wel krachtiger. Maar mijn antieke kolf komt toch aardig in de buurt.