10 Reacties

2 weken geleden

Ah herkenbaar hoor. Op den duur wilde hij smiddags niet meer slapen hier en toen ben ik hem.gaan ophouden en nu slaapt ie vaak om 1245. En is dan vanaf 5 of 6 uur wakker. Dat gaat best goed. Het is een beetje emmeren in t begin maar ze moeten hun ritme aanpassen. Wij deden soms nog 2 slaapjes maar dat werkt nu niet meer. Je merkt het vanzelf. Wij zijn ook pas een maand geleden begonnen hoor. Succes!!

2 weken geleden

Vaak merk je dat ze slaapjes gaan weigeren, of het duurt langer eer dat ze in slaap vallen. Deze tussenfase is echt rot en kan echt heel rommelig verlopen. Die van ons wilde eerst alleen maar in de ochtend slapen en was de hele middag op. Voor lieverlee kwam er weer wwt meer ritme in. Ging als t ware vanzelf. We volgen ongeveer 5-5 ritme. Komt niet heel strak. Kan een kwartiertje/30 min ernaast zitten bij eerder moe of niet moe en langer op. Succes! Gaat goedkomen. Zowel jij als je kleine moet weer even wennen en dat kan ff duren 😉

2 weken geleden

Wij zitten nu sinds een maand echt op 1 slaapje. Daarvoor een periode van een paar maanden met soms twee slaapjes, soms 1. Hij doet vanaf dat hij 1 (juni) is op de opvang 1 slaapje en op de dagen dat ik of m’n man thuis was 2 slaapjes. Wij merkten steeds vaker dat wanneer hij 2 slaapjes deed hij lastiger in slaap viel in de avond of heel vroeg wakker werd. Toen zijn we in 1 keer overgegaan. Om 12.00 nr bed. Daarvoor een broodje. En dan slaapt hij 1,5 tot 2,5 uur. Ging eigenlijk meteen goed.

2 weken geleden

Hier wou die sochtends niet meer slapen. Dus wij zijn in een keer overgegaan. Dit was in de zomer vakantie, dus dat is inmiddels al een tijdje geleden.

2 weken geleden

Heel herkenbaar! Wij zitten ook in die overgang (ze is van juni ‘24). We zetten in op 1 slaapje, maar we merken dat ze er soms 2 slaapjes wil doen. Vooral als we niet echt plannen hebben doen we dat gewoon 🙂 Ze geeft het ook weleens aan dat ze wil slapen. Dan gaat ze naar ons zwaaien en loopt ze naar de deur 😂 Op de opvang lukt het haar overigens niet altijd om te slapen. Of heel kort. Ik denk door alle drukte en prikkels.

2 weken geleden

Tis echt een hele lastige periode, merk ook aan mezelf dat ik er in mn hoofd veel mee bezig ben. Ons zoontje is van 7 juni 24 en een paar weken terug sliep hij zo beroerd overdag dat ik dacht, ik ga maar het 5/5 ritme proberen, misschien werkt dat. Na een week ben ik er mee gestopt, hij sliep nog maar een half uur tot een uur overdag en werd dan brullend wakker, conclusie: oververmoeid. Dus nu doet hij nogsteeds op 2 slaapjes van ongeveer een uur. Afwachten hoelang dit nog zo gaat zijn. Denk ook dat hij nog in de regressie zit, want hij word wel nogsteeds huilend wakker overdag. Afwachten... Hoop dat het snel voorbij is en er weer wat meer rust komt..

2 weken geleden

Dank voor de reacties. We gaan nu een paar dagen maar weer even terug naar 2. Vandaag voor het eerst 1 geprobeerd op de opvang. Compleet mislukt. Maar een half uur geslapen 😅

2 weken geleden

Hier ging ze in de avond pas tegen 9 uur slapen dus dat was het moment dat we om zijn gegaan. Eerst was het 11:00 dat ze naar bed ging. Later werd het 11:30 en nu is het afhankelijk hoe laat ze wakker is Vroeg wakker is rond half 12 er in. Later wakker is rond 12 uur naar bed.

5 dagen geleden

Hier is het eigenlijk gewoon van eigens gegaan van 2 na 1... ze word elke dag rond 07.00 wakker en gaat rond 12/12.15 na bed en word rond 14.00 wakker maar dat is soms wisseld en dan rond 19.30 na bed