21 Reacties

vorig jaar

Ohh naar hè, ik had het ook begin de zwangerschap . Ik heb natuur azijn aangemaakt met water en toen met wattenschijfjes in laten trekken goed zorgen dat je alles meeneemt. Ik heb het twee keer gedaan toen was het weg . Succes 🥰🥰🥰

vorig jaar

Reactie op Dynah esmée

Ohh naar hè, ik had het ook begin de zwangerschap . Ik heb natuur azijn aan ...
Oh wow!! Nooit gehoord! Moet jij binnen brengen of niet?

vorig jaar

Ik heb het in het begin gehad. Je kunt gewoon van canestyn of zoiets zo’n soort pil halen die je ervoor kan gebruiken. Verloskundige zei dat ik die gewoon veilig kan gebruiken.

vorig jaar

Reactie op teti1908

Oh wow!! Nooit gehoord! Moet jij binnen brengen of niet?
Nee ik ook niet , had het gelezen op oma weet raad. Dacht kan altijd nog naar VK of HA. Ja je brengt het iets in maar haalt het er ook weer uit, ik liet het wattenschiifje even half minuutje zitten en toen er weer uit.

vorig jaar

Wat stom dat jouw huisarts niet helpt? Wat zegt die dan precies? Want hier namen/nemen ze mijn klachten echt wel serieus. Ik heb helaas best hardnekkige schimmel dus ik heb toevallig gisteren een uitstrijkje laten maken. Ik heb eerst Clotrimazol (canesten) geprobeerd maar dat deed niks en daarna Miconazol. Dat laatste hielp wel iets maar ik heb nog steeds wel last van jeuk en wat afscheiding. Mijn tip; ga meteen voor de miconazol crème. Wordt bij de drogist verkocht als crème tegen voetschimmel maar het mag ook gebruikt worden bij candida.

vorig jaar

Ik ben daar helaas zeer gevoelig aan, ik heb deze altijd in huis. In deze zwangerschap al 1 maal moeten gebruiken. Voor gebruik na gevraagd bij de apotheek en was volledig veilig

vorig jaar

Reactie op Laurax

Ik ben daar helaas zeer gevoelig aan, ik heb deze altijd in huis. In deze ...
Dan je wel voor advies!! Moet jij dit bingen met vinger brengen?? En een week of zo?

vorig jaar

Reactie op Imrhien

Wat stom dat jouw huisarts niet helpt? Wat zegt die dan precies? Want hier ...
Is het deze cream?

vorig jaar

Bij mij werkte de canysten gyno creme goed. Je moet ook als je klachten voorbij zijn nog even doorsmeren. Anders is het zo weer terug. Ik raad die 6daagse kuur aan met creme voor in rn uitwendig. Vaak is 1x een capsule inbrengen niet genoeg om het onder controle te krijgen

vorig jaar

Ik had daar vroeger veel last van. Van die medicijnen die je in moest brengen werd het alleen maar erger. Ik was daar overgevoelig voor. Dus ik nam fluconazol-pillen. Dat hielp heel goed. Maar geen idee of je dat kunt nemen tijdens de zwangerschap en moest op recept.

vorig jaar

Reactie op teti1908

Is het deze cream?
Dat is dezelfde ja, maar ik heb gewoon de merkloze variant gehaald bij de kruitvat.

vorig jaar

Reactie op teti1908

Dan je wel voor advies!! Moet jij dit bingen met vinger brengen?? En een we ...
Er zitten soort rietjes bij die je vult met crème, die breng je in zoals een tampon en sluit je leeg. Zeker 7 dagen. Best savonds voor het slapen gaan inbrengen

vorig jaar

Reactie op teti1908

Is het deze cream?
Nee moet echt gyno bijstaan.

vorig jaar

Reactie op Laurax

Er zitten soort rietjes bij die je vult met crème, die breng je in zoals ...
Die rietjes worden afgeraden om te gebruiken bij zwangerschap, dat staat ook in de bijsluiter.

vorig jaar

Ik twijfel dus.: heb wel echt meer afscheiding al vanaf begin.. heel irritant. En heel soms beetje jeuk.. ruikt verder nergens naar maar wel dikker rare substantie en m’n ondergoed vies haha Vind vervelend wel.. of hoort dit gewoon erbij? Hebben meer mensen dit? Had zo’n canesten tablet erin gedaan maar erna geen verschil ofoz (terwijl vroeger x wel echt hielp) dus denk dat gewoon erbij hoort ofzo en geen schimmel infectie is? Hebben meer meiden dit?

vorig jaar

Ik twijfel dus.: heb wel echt meer afscheiding al vanaf begin.. heel irritant. En heel soms beetje jeuk.. ruikt verder nergens naar maar wel dikker rare substantie en m’n ondergoed vies haha Vind vervelend wel.. of hoort dit gewoon erbij? Hebben meer mensen dit? Had zo’n canesten tablet erin gedaan maar erna geen verschil ofoz (terwijl vroeger x wel echt hielp) dus denk dat gewoon erbij hoort ofzo en geen schimmel infectie is? Hebben meer meiden dit?

vorig jaar

Reactie op Naomi2

Ik had daar vroeger veel last van. Van die medicijnen die je in moest breng ...
Ik slik ook al jaren fluconazol, alleen mag je deze niet tijdens je zwangerschap en borstvoeding!

vorig jaar

Meestal werkt dat tablet niet meteen dag erna. Je kunt ook de tube gebruiken voor uitwendig. Ik heb het ook gebruik en bij mij werkte het geloof ik 2/3 dagen erna of zo. Ik twijfel nu ook om het weer te gebruiken omdat ik wat meer afscheiding en jeuk heb. Je bent er wel extra gevoelig voor wanneer je zwanger bent.

vorig jaar

Ik heb ook enorme jeuk maar geen schimmelinfectie volgens de huisarts. Snap er niks van, voelt toch echt zo. Die canesten gyno pil hielp ook niet . Zit er nu wel mooi al 5 weken mee. Verga van de jeuk snachts maar huisarts zegt dat bacteriën daar beneden gewoon uit balans zijn. Geloof het zelf niet zo maargoed...

Reactie op willemijn29

Ik slik ook al jaren fluconazol, alleen mag je deze niet tijdens je zwanger ...
Ik slik normaal ook fluconazol maar helaas mag dit niet tijdens zwangerschap. Dus nu breng ik steeds canestengyno capsule in.