6 Reacties

11 maanden geleden

Venkelthee is echt afgeraden om te drinken. Er schijnen giftige stoffen in te zitten. Vroeger werd dit indd gedaan, maar onderzoeken raden dit echt af. Zie op de site van het voedingscentrum. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/is-borstvoedingsthee-veilig-om-te-drinken-tijdens-mijn-zwangerschap-of-als-ik-borstvoeding-geef-.aspx. Je kan beter de kleine zijn/haar buikje masseren, of op de arm nemen met zijn buikje omlaag. Over de schouder leggen met het buikje richting de schouder waardoor er druk ontstaat is ook een optie. Op een speen laten zuigen helpt ook om het te verlichten. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Hebben zelf een zoon van bijna een maand oud, dus ik snap wat je doormaakt 😉

11 maanden geleden

Reactie op Loena23

Venkelthee is echt afgeraden om te drinken. Er schijnen giftige stoffen in ...
Dankjewel voor je snelle reactie, alleen heb ik net een kopje venkel thee gedronken. Is dat erg? Ik heb nog een vraag, weet jij wat ik kan doen om mijn melkproductie te verhogen? Merk dat het minder wordt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

11 maanden geleden

Reactie op najat1988

Dankjewel voor je snelle reactie, alleen heb ik net een kopje venkel thee g ...
Kijk even op de site van la leche league. Daar zijn veel tips te vinden over borstvoeding geven en productie verhogen bijvoorbeeld.

11 maanden geleden

Reactie op najat1988

Vaker de borst legen is de beste manier om productie te verhogen. Het is een kwestie van vraag en aanbod: hoe vaker de borst (goed) geleegd wordt, hoe meer melk en wordt gemaakt. Daarnaast natuurlijk goed blijven drinken en zorgen voor rust en ontspanning

11 maanden geleden

Reactie op najat1988

Een kopje zal echt geen kwaad doen. Zoals wel meer dingen niet altijd even goed zijn, maar we toch per ongeluk eten of drinken. Ik geef zelf flesvoeding, dus geen idee. Maar zoals ik al lees, is meer aanleggen een tip. Hoe meer je denk ik de kleine laat vragen, hoe meer je lichaam hierop zal inspelen. Genoeg drinken en goed voor jezelf zorgen zijn ook tips die ik overal lees.

11 maanden geleden

Reactie op najat1988

Ik drink zelf om de dag een kopje venkelthee. Alleen in nl wordt dit afgeraden.. in frankrijk en andere landen verkopen ze zelfs zakjes voor baby’s. Venkelthee verhoogd btw de productie. Wat bij mij heeft geholpen om mn productie iets te verhogen waren de volgende dingen: Boezemvriendjes Borstvoedingsthee van voedvrouw gulgen (die vind ik echt top) Panjiri en golden milk van biomom 3 dagenlang 3 x per dag powerkolven Minimaal 3 liter water!!! Water is echt t beste wat je kan drinken om je productie te verhogen Veel aanleggen en 3 kwartier na het aanleggen 10 min afkolven