19 Reacties

18 dagen geleden

Ik zou 1 laagje minder doen! Ons zoontje had dit vorige week. Normaal slaapt hij in lange mouwen romper, pyjama, sokken en slaapzak 3.0 tog. Ik had hem toen alleen romper, broekje en slaapzak 3.0 tog. Ik had geen sokken aan want via de voeten kunnen ze ook warmte kwijt dan! Het is bij ons ook 16,5 op de slaapkamer! Hopelijk heb je hier wat aan!☺️ Beterschap voor haar!🍀🩷

18 dagen geleden

Hi, ons kleintje heeft ook al regelmatig een kou gehad (hoesten en koorts). Waar ik op lette: ademhaling (checken of je gepiep hoort of evt moeite met ademhalen), bedje schuin zetten voor het wegleggen, plasluiers in de gaten houden en belangrijk: niet te warm aankleden. Kindje moet zijn warmte kwijt kunnen. Zelf even aanvoelen en blijven checken wat goed voelt. Ik zou 1 laagje weglaten.

18 dagen geleden

Reactie op Anna1312xxx

Ik zou 1 laagje minder doen! Ons zoontje had dit vorige week. Normaal slaa ...
Wel romper met lange mouw trouwens!

18 dagen geleden

Reactie op Anna1312xxx

Ik zou 1 laagje minder doen! Ons zoontje had dit vorige week. Normaal slaa ...
Bedankt voor je reactie! 💕 Ik heb nu inderdaad een slaapzak van 2,5 TOG en een lange mouwen romper aangegeven. Ik zal vannacht nog even voelen in haar nek voor de zekerheid. Zo zielig dit 😩😩

18 dagen geleden

Evt zetpil geven voor de nacht?

18 dagen geleden

Reactie op n.pts

Bedankt voor je reactie! 💕 Ik heb nu inderdaad een slaapzak van 2,5 TOG en ...
Ja is ook echt zo sneu! 😔 Je wilt het maar al te graag van ze overnemen! Gelukkig is het wel weer goed voor de weerstand! En stel ze voelt wel wat koud aan. Zou ik gewoon een dekentje overhaar heen doen! 😇

18 dagen geleden

Reactie op elisakoekkoek

Evt zetpil geven voor de nacht?
Ik twijfel of het nodig is met een temp van 38.1? Omdat er wordt gesproken over verhoging. Ik heb er zelf ook over getwijfeld…

18 dagen geleden

Reactie op n.pts

Ik twijfel of het nodig is met een temp van 38.1? Omdat er wordt gesproken ...
Nee geen zetpil geven! Laat de koorts ook maar even zijn werk doen. Koorts heeft namelijk ook een functie! Ik zou echt pas een zetpil geven als het 38,5 of hoger is.

18 dagen geleden

Reactie op Anna1312xxx

Nee geen zetpil geven! Laat de koorts ook maar even zijn werk doen. Koorts ...
Ja precies, dacht ik zelf ook haha! Nou hopen dat het gauw over is hoor. Je hoort zoveel enge dingen nu ook met het RS virus 😫

18 dagen geleden

Reactie op n.pts

Ja precies, dacht ik zelf ook haha! Nou hopen dat het gauw over is hoor. Je ...
Jaa niks aan! Hopelijk knapt ze snel op! Het heeft bij ons een week geduurd!🥹 hopelijk knapt zij wat sneller op!

18 dagen geleden

Zojuist gemeten en alweer gestegen naar 38.8 dus toch meteen een zetpil gegeven 🥺

18 dagen geleden

Reactie op n.pts

Zojuist gemeten en alweer gestegen naar 38.8 dus toch meteen een zetpil geg ...
Ach die arme schat! Dan indd maar even een zetpil! 🥹 Hopelijk kan ze vannacht wat lekker slapen!

18 dagen geleden

Reactie op Anna1312xxx

Nee geen zetpil geven! Laat de koorts ook maar even zijn werk doen. Koorts ...
Hangt wel een beetje van de reactie van het kind af. Hier soms bij 37.9 al helemaal over de rooie. Dan krijgt hij echt wel een zetpil. Maar inderdaad als je er niks aan merkt kun je nog even afwachten.

18 dagen geleden

Bij koorts proberen toch iets minder warm aan te kleden en inderdaad liever geen zetpil als je dochter er verder weinig last van heeft. Kijk later inderdaad nog eens hoe ze er onder is. En dan kan je altijd nog beslissen hoe of wat

18 dagen geleden

Reactie op Valleryvvu

Bij koorts proberen toch iets minder warm aan te kleden en inderdaad liever ...
Helaas zojuist weer gemeten en de koorts liep alweer op tot 38.8! Ik heb meteen een zetpil gegeven en inderdaad luchtig gekleed.

18 dagen geleden

Reactie op nautic

Hangt wel een beetje van de reactie van het kind af. Hier soms bij 37.9 al ...
Ja klopt. Maar bij de meeste babys valt dat gelukkig wel mee! Wel sneu dat die van jullie er dan al zo last van heeft zeg!🥹

18 dagen geleden

Onze dochter is net weer beter na een week ziek. Koorts liep op tot 39,2. Maar ik gaf alleen zetpil als ik het idee had dat ze er last van had. De koorts helpt juist het virus te bestrijden. Dus probeer het zo min mogelijk te geven. Ze drinkt normaal 840 nu met moeite 550 maar zolang ze plasluiers hebben gaat het goed. Sinds gisteren weer meer drinken. Maar het hoesten is nog niet over 🥲

18 dagen geleden

Reactie op Ietje90

Onze dochter is net weer beter na een week ziek. Koorts liep op tot 39,2. M ...
Bedankt voor je reactie! Koorts was vannacht gezakt naar 38 maar zojuist weer 38.8 gemeten en toch maar weer een zetpil gegeven. Ga het inderdaad ook maar even aankijken. Zo sneu voor de kleintjes 😔

18 dagen geleden

Bedje wat omhoog zetten, regelmatig stomen onder de douche, Luuf.. Zetpil alleen als ze er echt last van heeft. En evt huisarts contacten als ze een piepende ademhaling heeft. Belangrijkste is plasluiers en alert zijn