7 Reacties

4 dagen geleden

Misschien door de babyfoon praten of sussen als hij wakker is - heb je dat geprobeerd? Misschien een klein hempje (die niet zijn gezicht kan bedekken) dat je aan hebt gehad in bed leggen? ❤️

4 dagen geleden

Sinds hoe lang is dit al gaande? Want als het pas sinds een paar dagen of weken is, kan het gewoon een fase zijn. Ons zoontje had het een maand geleden ook. Ik ben wel heel concequent gebleven. Ik ging er dan even naartoe en zorgde er vooral voor dat het hem niet te gezellig werd. Even erbij zijn en duidelijk maken dat alles goed is en dat hij weer lekker verder moest slapen. Geen geklets. Geen spelen. Gewoon liggen en oogjes weer toe. En als al dat alles dan nog niet werkte, dan toch een flesje warme melk geven, voor het geval honger de boosdoener is.

4 dagen geleden

Reactie op DCEH

Sinds hoe lang is dit al gaande? Want als het pas sinds een paar dagen of w ...
Nu 3 weken, maar breekt onwijs op.. ik doe dus ook precies dit alleen hij gaat niet liggen, als ik hem rustig neerleg nadat ik hem gerust gesteld heb gaat hij direct staan en schreeuwt het uit.. maar inderdaad misschien toch ook wel honger

4 dagen geleden

Hier precies hetzelfde alles wat je opnoemt, alleen inslapen is bij hem nu ook een drama vaak half uur drie kwartier bezig.. is sinds een maand nu. Overdag kapot chagrijnig omdat hij moe is.

4 dagen geleden

Een optie is een matras naast zijn bedje leggen en dat jij daar dan gaat liggen/tijdelijk slapen. En dan iedere dag een stukje verder weg met de matras gaan. Beetje zoals de slaaptraining de stoel, maar dan met een matras. Hielp enorm bij een vriendin van mij en kind leert in eigen bed te blijven slapen.

4 dagen geleden

Misschien toch een slaapcoach inschakelen? Dat heeft hier goed geholpen ♡
Oef, wat zwaar. Ik ben een boek aan het lezen over doorslapen voor dreumessen. Ik ben nog niet heel ver, maar wat mij opviel is dat ze aangeeft dat dreumessen met 18 maanden nog 2,5 uur slaap nodig hebben overdag (sommigen zelfs twee slaapjes) en dat er een natuurlijk bedtijd is tussen 18.00h - 20.00h. En een korter window tussen dutje en middagslaapje. Met name het oververmoeid naar bed gaan en snel in slaap vallen, kan ervoor zorgen dat ze ‘s nachts niet weten wat ze moeten doen om opnieuw in slaap te vallen. En door te laat naar bed gaan, gaan ze cortisol aanmaken ipv melatonine.