30 Reacties

2 jaar geleden

Voor een meisje zou je mss Goofje kunnen doen? Heeft een wat lievere klank. Het is idd een wat lastige naam. Wel echt een super lief idee!

2 jaar geleden

Misschien de eerste naam gewoon doen wat je mooi vindt en dan als tweede (geboorte)naam Goof/Govert/Goverta/Goofje/Govertine oid

2 jaar geleden

Mijn dochter is naar mijn moeder vernoemd en ik wil deze kleine jongen naar mijn vader vernoemen. Helaas ook een erg lastige ouderwetse naam dus ik zit met hetzelfde probleem haha

2 jaar geleden

Onze oudste heet Jonas, vernoemd naar zijn opa Johannes. En de jongste heeft als tweede naam Helenus, vernoemd naar zijn oma en overgrootoma wiens namen weer afstammen van Helena. Misschien dat geoffrey of een variant daarop nog iets voor je is.

2 jaar geleden

Wij hebben onze zoon vernoemd naar beide opa’s. Mijn vader is ook al overleden dus ik vond het extra speciaal. We hebben de volledige namen gebruikt. Gaan we met deze spruit ook doen met de oma’s. Ligt aan het geslacht of we de namen moeten ombuigen naar jongensnamen haha

2 jaar geleden

Mijn beide ouders zijn overleden dus ons kindje word zeker vernoemd. Als het een meisje is krijgt het de officiële namen van onze moeders als 2e en 3e naam. Bij een jongen word het de officiële namen van onze vaders 😊 Zowel onze moeders als vaders hebben een andere roepnaam dan de officiële naam maar omdat wij de officiële namen leuker vinden, kiezen wij daar voor.

2 jaar geleden

Wij hebben de doopnaam van mijn vader (willem) als tweede naam gedaan bij mij zoontje. Bij deze willen we een van mijn man zijn ouders vernoemen. Dus als het een meisje wordt een van de doopmamen van zijn moeder en bij een jongetje van zijn vader.

2 jaar geleden

Onze oudste zijn tweede naam is Albertus naar mijn opa. Onze middelste is vernoemd naar mijn oma. Mijn oma heette Maartje en onze dochter haar tweede naam is March.. het is een lang verhaal waarom niet gewoon Maartje maar het idee was dus wel vanuit mijn oma haar naam. De derde is niet vernoemd haar tweede naam is May, ze is in mei geboren en dat paste dan mooi bij haar oudere zus. Voor de vierde zijn we er nog niet over uit

2 jaar geleden

Als wij een meisje mogen krijgen, dan lijkt Maevie mij een mooie tweede naam. De oma van mijn vriend heet Evie. En ik vind Mae prachtig, maar te populair op dit moment.

2 jaar geleden

Mooi! Idd bij jongen gewoon goof of Govert als tweede naam? Meisje lastiger ja.. goofje maar vind ik niet zo.. Wil zelf als we een meisje krijgen, graag vernomen naar m’n moeder als tweede naam; Maria Louisa (officieel. Dr roep naam is anders en vind ik veel minder leuk/ mooi) maar doen dan denk Marie-Louise met streepje. Anders worden zoveel namen en initialen haha. Vind sowiso mooie naam. Zelfs als eerste wel eigenlijk maar hebben nog andere mooie eerste naam. Vind alleen Miss lullig als schoonmoeder dan niet vernoem… En met jongen helemaal lastig. Weet amper jongens namen en vernomen vind ik de namen van opa’s echt niet mooi haha dus dan vernoemen we denk niet.

2 jaar geleden

Voor een meisje is Margot misschien een idee?:) Daar zitten dezelfde klanken in, Goof, Govert, Margot.

2 jaar geleden

Zeker mooi om de naam van je vader te verwerken in de naam van jullie kindje ❤️ Mijn schoonvader heet Govert en mijn man (zijn oudste zoon) heet Geoffrey. Vernoemt naar zijn vader! De naam Govert stamt namelijk af van Godfried en daar is Geoffrey ook een afgeleide van. Voor een meisje wordt Godfried > Godfrida en zou je bijvoorbeeld aan een naam als Frida kunnen denken 😊

2 jaar geleden

Onze 1e is vernoemd naar zijn opa's Paul en Peter. Hij heet Per. 🩵 Ons 2e kindje gaat ook vernoemd worden, maar dan naar de oma's. Die houden we nog even geheim 🙃 Welke namen vind je nog meer mooi verder? Om een beetje een beeld te krijgen?

2 jaar geleden

Hier kan je het lezen 😊

2 jaar geleden

In Diego zit bijvoorbeeld ook de GO, maar geen idee wat je mooi vind verder

2 jaar geleden

Mijn oudste is vernoemd. Maar niet in zijn roep naam. Voluit heet hij Daan Gerlof Hendrik. Roepnaam daan. Ik was 15 weken zwanger toen zijn opa kwam te overlijden. Het vernoemen werd mij toen eigenlijk door de strot geduwd. Hij werd gezien als de vervanger van.... daarom de keuze gemaakt de naam niet als roepnaam te gebruiken.

2 jaar geleden

Misschien een bijnaam / achternaam van je vader wat kan werken. Wij spelen nog met de gedachte Nicole voor Nico (schoonvader) En Milou want mijn moeder noemde mijn vader ook wel Miloud (deel van de achternaam) ipv Mohammedi.

2 jaar geleden

Waarom doe je niet gewoon Goof of Govert als tweede naam? Je geeft aan dat je het lastig vind om er iets van te maken dat je aanspreekt, maar als je de dubbele naam niet als roepnaam gebruikt, maakt dat misschien wat minder uit omdat het dan toch niet zo vaak hardop wordt gezegd. Dan heb je wel de mooie gedachte van het vernoemen, zonder dat je je in allerlei bochten hoeft te wringen om de naam om te buigen naar iets dat je zelf uit zou kiezen. Voor een meisje misschien Godelief?

2 jaar geleden

Misschien niet officieel gelinkt, maar misschien vind je Oof een leuke naam? Zo heet de man van Yvette van Boven.
Ik ben zelf helemaal niet zo van het gekunstelde waarbij je een naam totaal niet meer herkent. Onze kinderen zijn vernoemd naar opa en oma in hun tweede naam. Dochters tweede naam is Josephine, precies zoals oma’s tweede naam, en zoons tweede naam is Willem, terwijl opa Wilhelmus (Wim) heet, dus nagenoeg dezelfde naam. Dat vind ik zelf toch het allermooist. Succes!