5 Reacties
12 dagen geleden
Hi!
Dit heb ik vorige week ook gehad met m’n dochter. Bij haar was het zelfs zo dat ze dan ineens niet meer wist hoe ze moest ademhalen als ze zo aan het persen was. En ze was dan helemaal aan het trillen, echt super zielig! Maar in dit geval was het een kwestie van tijd helaas…. Na 3 dagen last van verstopping te hebben met steeds hele kleine en harde ‘keuteltjes’ leken het wel, was het eindelijk voorbij. Wat ik heb gedaan is vooral fruit gegeven die de stoelgang bevordert. Zoals: pruimen, appelmoes, peer en wat slokjes water. En even gestopt met banaan hapjes, rijstebloem etc. En met groente hapjes ook geminderd. Als dit langer dan 5 dagen aanhoudt zou ik wel de huisarts bellen! Veel succes
12 dagen geleden
Ik lees mee, wanr die van mij heeft al 2 a 3 dagen geen ontlasting meer. Begin me hier ook een beetje zorgen over te maken. Gisteren pruimenhapjes gegeven maar lijkt nog niet te helpen. Hij heeft er volgens mij ook echt last van; erg huilerig ☹️ Ga morgen nog verder met de pruimen en slokjes water proberen. M'n moeder raadde lauwe kamillethee aan, dat zou een verzachtende werking hebben om maag en darmen. Dus dat misschien ook maar proberen. Anders toch maar de huisarts/hap bellen.
12 dagen geleden
Hoi, krijgt ze sinds kort hapjes? Vaak moeten de darmen de eerste dagen daar wel aan wennen. Voeg je olijfolie toe bij de hapjes? kiwi doet hier wonderen.
12 dagen geleden
Het kan mogelijk door t vaste voedsel komen. Je kunt wat olijfolie toevoegen aan t groente hapje. Dat zal zeker de boel wat beter laten glijden.
Voor het fruithapje kan je voor wat laxeer effect te geven kiwi, banaan, druiven en pruimen geven. Je kunt ook wat fruit mengen met t groente hapje.