17 Reacties

7 maanden geleden
Ik vond het toch wel heel fijn om onze kinderwagen bij ons te hebben toen onze dochter nog in de bak lag. Ik heb toen zo’n transportkoffer gehuurd en vond dat eigenlijk wel ideaal. Het mag officieel niet maar ik had er bv ook een pak luiers, slaapzak, reserve beddengoed etc in. Die tas check je in dus vond het juist handiger dan veel handbagage wat je de hele tijd bij je moet houden. Voor op het vliegveld is een draagzak dan wel handig.
En met 10 maanden kies je misschien eerder voor een buggy? Hangt ook een beetje van jullie vakantie af en hoeveel je ermee gaat rijden, want een bugaboo rijdt natuurlijk wel veel fijner dan de gemiddelde buggy, maar een buggy kan veel gemakkelijker mee.

7 maanden geleden
Reactie op LMdK
Ik vond het toch wel heel fijn om onze kinderwagen bij ons te hebben toen o ...
Ah oké ja dus jij had de kinderwagen meteen al ingecheckt en niet meegenomen naar de gate, ja dat is natuurlijk ook een optie.
En dan bij aankomst? Ik twijfel nog of we de trein en metro nemen of een taxi, maar als we een taxi nemen moet ook het autostoeltje weer mee.

7 maanden geleden
Reactie op Irisgjansen
Ah oké ja dus jij had de kinderwagen meteen al ingecheckt en niet meegenome ...
Ik weet eigenlijk niet of je een kinderwagen in die tas ook mee mag nemen tot de gate? Met buggy’s mag dat wel. Bij de vakantie waar we de bugaboo mee hadden, gingen we met bus en trein dus hadden we geen autostoeltje mee. Op andere vakanties heb ik ook het autostoeltje soms wel meegenomen. Ze had toen een eigen stoel en we hadden een autostoel gekocht die ook in het vliegtuig als stoel mocht. Daar zat ze wel heel fijn in maar dat was wel een heel gezeul met dat stoeltje over het vliegveld..
We hebben nu een tweeling, dus komende winter gaan we maar met de auto op vakantie 🤭

7 maanden geleden
Ik zou het laten afhangen van het risico dat je wil nemen, icm kosten en sjouwen.
Wij zijn net terug uit Menorca en hebben onze buggy (Hamilton met wieg) en reserve maxicosi meegenomen in een stokke prampack. Deze combi was zwaarder dan 10kg, dus we moesten wel bijbetalen . De prampack is vanwege afmeting en gewicht sowieso ruimbagage en odd luggage. Voor de peuter hadden we een buggy mee die mee mocht tot aan de gate. We hebben getwijfeld een Stokke Yoyo buggy te kopen die als handbagage mee het vliegtuig in mag, maar we hadden al heel veel handbagage, dus toch maar niet gedaan.
We hebben de buggy meegenomen ipv de bugaboo, omdat onze buggy beschadigd was toen we de 1e keer vlogen met onze peuter toen ze een baby was, dus we wilden geen risico nemen met onze bugaboo. Ook hebben we de maxicosi meegenomen, omdat in Menorca de huur belachelijk duur is (180E voor een week) en de vorige keer een heel raar stoeltje kregen. Transavia raad het trouwens af om je maxicosi mee te nemen, ivm kans op beschadigingen wat de stoel niet meer veilig zou maken.
Toen onze peuter 10 maanden was zijn we naar Australië toe geweest en daar hebben we wel gewoon een prima autostoeltje tegen schappelijk tarief gehuurd. Je hebt daar vrij weinig aan een buggy op veel locaties, dus toen hadden we zo’n rugzak mee waar ze in kon zitten voor de wat meer remote locaties. In de stad zat ze in de buggy (was mee tot aan de gate)
Ik zou dus even Googlen wat waar mogelijk is op je locatie en bedenken wat je zelf fijn vindt qua risico en kosten

7 maanden geleden
Reactie op Ikke86
Ik zou het laten afhangen van het risico dat je wil nemen, icm kosten en sj ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Wij hebben net besloten dat we voor de korte vakantie geen maxi Cosi meenemen en het toch met de trein en metro gaan doen. Op locatie hebben we verder geen auto nodig.
Wel een goeie tip om te kijken voor een tweedehands maxi Cosi voor de lange vakantie volgend jaar. Land is niet erg toeristisch, dus betwijfel of we makkelijk iets zouden kunnen huren daar.
Ik had ook naar die Stokke Yoyo zitten kijken, maar toch wel een beetje te gek om nog een kinderwagen te kopen vind ik. Dus denk toch maar gewoon de bugaboo meenemen en dan hopen dat het goed zal gaan met de transporttas.
Wel spannend vind ik het allemaal 😬

7 maanden geleden
Ik ben 3x wezen vliegen met de fox 5.
De eerste keer heb ik alleen het onderstel en de maxi Cosi meegenomen als zitje deze had ik laten sealen op het vliegveld en ingecheckt als bagage.
De tweede keer had ik de wieg mee en dus gekozen om ook de bugaboo reis tas te huren. Ik zelf vond de tas veels te groot en onhandig.
De derde keer wou had ik de wieg ook mee en wou ik ook alles weer in laten sealen op het vliegveld. De verkoper zei dat ze een tas hebben die veel handiger is. Ik heb die tas gehaald en deze tas is van een stof die je makkelijker kan bewegen waardoor hij minder plek inneemt een handiger is. De tas beschermt de kinderwagen niet heel goed maar ik heb niet gemerkt dat er na het reizen veel beschadigingen te zien zijn.

7 maanden geleden
Reactie op naomil1997
Ik ben 3x wezen vliegen met de fox 5.
De eerste keer heb ik alleen het ond ...
Ohhh weet je nog welke tas dat precies was? Wij hebben dus ook de transporttas van bugaboo zelf, en vermoedde dus al dat ie wat lomp is.

7 maanden geleden
Reactie op Irisgjansen
Ohhh weet je nog welke tas dat precies was? Wij hebben dus ook de transport ...
Ik heb de tas bij een seal and go standje gekocht op Schiphol.

7 maanden geleden
Nou het is me alles mee gevallen! Fox 5 in de transporttas meteen ingecheckt en de rest met de draagzak gedaan. Bij aankomst bugaboo weer uitgepakt en onze handbagage in de transporttas gedaan, zodat we minder dingen hoefden te dragen. Er was heel netjes met de tas omgegaan, dus geen schade.

7 maanden geleden
Wij zijn gister met stokke prampack gegaan. Helmaal vol gestouwd met luiers , tentjes, schoenen en andere zooi hahaha echt top. Wel extra kilo’s bijgekocht vooraf dus (baby mag 10 kg bij Transavia en als het dus 17 is zoals bij ons, wordt 7 afgetrokken van jouw koffer gewicht. Dus wij hebben maar 30kg genomen zodat 23 kg dus overbleef ) maar vond wel handig. Ingecheckt meteen afgegeven bij Odd Size bagage.
Hebben de Joolz geo3 met wieg dus mee hier en dan nog een maxi Cosi gehuurd op Malaga airport. Echt top hier in Spanje trouwens. tot store heet het. Kan je alles huren voor babys en kindjes. Van speelgoed tot kinderstoel tot kinderwagens en boxen en bedjes. Ideaal.
Was 60€ voor 10 dagen maxi Cosi. Vond toch wel fijn idee met taxi vervoer enz ookal zitten we dichtbij airport.
Ben blij m’n Joolz bij me heb. Hij slaapt er nog lekker in bij zwembad en uiteten enz ook.

7 maanden geleden
Reactie op zeepbel
Ben even benieuwd, als je een bugaboo onderstel meeneemt + maxi cosi....
k ...
Je mag zowel het onderstel als de maxi Cosi gratis inchecken, maar als je ze bij elkaar wil hebben dan zal je zelf een grotere hoes oid moeten vinden. Of misschien samen laten sealen?

7 maanden geleden
Terugweg ging ook goed! We hadden wel even moeite om de fox 5 in de transporttas te krijgen, heb haast het gevoel dat ie er officieel niet in past 🤔 weet iemand dat?
maar met een beetje duwen ging het toch. Volgende keer vliegen we niet meer met reiswieg gelukkig.

7 maanden geleden
Reactie op zeepbel
Ben even benieuwd, als je een bugaboo onderstel meeneemt + maxi cosi....
k ...
In de tas die ik heb, past het onderstel en de maxi Cosi samen in.