Hoi allemaal,
Ik heb een dochtertje van vandaag precies 7 weken. Zij krijgt kunstvoeding (nutrilon) en drinkt vanaf 5 weken al 150 cc + 5 (maakt 170).
Ze drinkt meestal 140/150cc op en sochtends de eerste fles wel altijd leeg. Ze weegt nu 4,4 kilo en een geboortegewicht van 2736 gr, erg klein dus wat dat betreft kan ze her hebben.
Wij voeden om de 4 uur en dit ging tot nu toe erg goed. Toch merk ik nu sinds een dag of 2 dat de 4 uur toch te lang is, ze komt nu toch weer regelmatig om de 3 uur voor een fles. Deze gaat op een dag ook 3 van de 5 keer schoonleeg. Snachts slaapt ze altijd door van 22.00 tot 06.00 maar vannacht kwam ze toch om 04.00 uur.
Nu twijfel ik of ik toch moet ophogen naar 180. Gezien dit best veel is voor zon jonge baby. Voordat zij van 120 naar 150 ging wat overigens van het CB niet ‘mocht’ heb ik Nutrilon content geprobeerd, dit was niets en ze bleef even hongerig dus toch opgehoord en terug naar de standaard voeding.
CB om advies vragen lijkt mijn dus niet het beste idee want die vinden dat zij maar flessen van 120 moet drinken en ik met een baby moet zitten die schreeuwt van de honger, daar heb ik dus nog weinig vertrouwen in.
Wat denken jullie? Zijn er meer mensen met hongerige baby’s en hoe pakken jullie dit aan? Ik wil niet dat mijn meisje honger lijdt en vind dat zij moet kunnen drinken wat zij nodig heeft. Maar volgens de ‘richtlijnen’ is 180 toch ook wel erg veel..