12 Reacties
5 dagen geleden
Hier heeft onze dochter ook altijd al een voorkeur voor mij, maar het gaat hier nu wel goed... ik breng haar wel altijd naar bed, maar verder kan mijn vriend nu wel gewoon met haar leuke dingen doen... nogsteeds kiest ze mama boven papa maar papa is nu wel ook leuk... maar er was een fase dat het echt niemand goed als alleen mama
5 dagen geleden
Hier ook wel, vooral nu met de verlatingsangst maar hier werkt t juist andersom mijn vriend moet hem daardoor naar bed brengen want als ik het doe wil hij niet naar bed en wil hij bij me zijn...
5 dagen geleden
Hier is het juist andersom - papa is de grote favoriet. Vooral voor mij soms erg vervelend, al is het gelukkig niet zo extreem dat ik niets bij haar mag. Wel merk ik dat het beter gaat als mijn man niet thuis is. Zou het helpen als je bijv rond bedtijd even gaat wandelen, zodat je man alleen met haar is?
5 dagen geleden
De middelste hier hangt heel erg aan mij. Laatste weken steeds meer. Wordt 6 jaar volgende week. Ik laat nu zoveel mogelijk papa m naar bed brengen en dan ook samen slapen. Het is best vermoeiend af en toe. Maar sinds een paar dagen mag papa steeds meer.
De andere twee zijn graag bij ons beide. Die hebben geen sterke voorkeur.
4 dagen geleden
Mijn oudste heeft echt een voorkeur voor papa. Hij is nu 3 en kan zeggen dat sinds een half jaar hij het het fijnst vindt als we er gewoon allebei zijn. Maar als er ook maar iets tegenzit is het wel gelijk papa papa. De jongste daarentegen, alleen maar mama. Ik was gister een avondje weg en mijn man is de hele avond met hem in de weer geweest. Bleef maar roepen om mama.. hij is nu 1,5 en de voorkeur wordt alleen maar sterker. Soms gaat mijn man ook eerder met hem uit bed als hij vroeg wakker is, zodat ik kan blijven liggen. Maar hij is dan de hele tijd onrustig en jammerig totdat ik ook kom. Erg lastig wel!
3 dagen geleden
Denk persoonlijk dat als je hem juist voorlopig zelf naar bed brengt dat het alleen maar erger gaat worden. Hier was ons zoontje eerst papa en mama’s kindje allebei. M’n vriend is ook 3 maanden thuis geweest na de geboorte, nu dat hij natuurlijk veel meer werkt als mij merk ik ook dat hij meer mama’s kindje word. Als m’n vriend ook vaak weg is dan is het veel lastiger met naar bed brengen en wilt hij ook alleen maar mij. Wij doen dan juist express zorgen dat m’n vriend hem een aantal dagen achter elkaar naar bed brengt. Ik moet dan wel echt mee naar boven neemt die me mee aan zn handje, dan zet ik m in bad en neemt papa het over en gaat met m spelen in bad. Dan is die soms nog wel beetje onrustig maar dat word dan met de dag minder juist. Ook merk ik bijv dat laatst m’n vriend een weekje vrij had dus veel alleen was met hem dat dat super goed is vooor hun band samen. Dus ik zou juist zeggen dat ze vaker even samen wat leuks moeten gaan doen en dan is het voor jou ook fijn om even een moment voor jezelf te hebben en voor hun leuk om de band beter op te bouwen. Het is idd wel heel verdrietig voor de minder favoriete ouder, zou er zelf heel erg verdrietig van worden als m’n zoontje mij niet zou willen.. dus zou het echt proberen op deze manier te doen! Hier helpt het echt en word echt beter!
3 dagen geleden
Fijn om herkenning te lezen, en ik denk ook wel dat het misschien zou helpen als papa meer 1 op 1 tijd met hem heeft, dus zal dat wel weer eens voorstellen. Het troosten in de nacht is wel lastig om over te nemen, omdat mijn zoontje dan echt in paniek raakt als ik er niet ben. Af en toe probeert mijn man dat wel, maar dat is voor hem dan ook heel frustrerend.
3 dagen geleden
Reactie op Irisgjansen
Fijn om herkenning te lezen, en ik denk ook wel dat het misschien zou helpe ...
Dat is ook heel frustrerend en sneu voor papa, mijn zoontje raakt ook best in paniek als ik Snachts niet kom, dus ik doe zelf ook alle nachten als m’n zoontje komt, moet zeggen neem m ook gwn mee in bed dan dus dan lig die tussen in maar echt tegen mij aan. Alleen als ik echt heel erg moe bent dan doet m’n vriend het weleens maar vaak is die dan ook uren bezig en dan zeg k weer neem m maar mee 😅Denk wel echt dat 1 op 1 tijd echt zal helpen! Of misg evt je vriend een paar dagen vrij vragen van werk als dat mogelijk is en dat je zelf gwn aan t werk bent en dat ze samen kunnen zijn, als mama niet in beeld is dan zal het denk ook een stuk beter gaan! Het is ook echt niks geks hoor vooral jongens zijn nou eenmaal gek van hun mama, dochters trekken vaak meer naar papa toe.. Veel succes ermee🥰
2 dagen geleden
Reactie op Kimberley287
Dat is ook heel frustrerend en sneu voor papa, mijn zoontje raakt ook best ...
Ja klopt wat je zegt, als ik er helemaal niet ben gaat het veel beter! Morgen hebben ze de ochtend samen, dus hopelijk hebben ze het dan fijn samen 🙂 dankjewel voor je reactie 😊
2 dagen geleden
Reactie op Kimberley287
Dat is ook heel frustrerend en sneu voor papa, mijn zoontje raakt ook best ...
Hier een dochter die echt alleen maar mama wilt.... papa is sinds kort wel oke en ook leuk... maar het blijft vooral mama