10 Reacties

4 dagen geleden

Wij lezen smorgens altijd vóór en tijdens spelen pakt ze haar boekjes uit haar eigen boekenrek en lezen we ook samen wanneer ze dat wilt. De boekjes gaan ook soms kapot maar dat is niet zo erg. Het is een echte boekenwurm

4 dagen geleden

Ik lees bij het naar bed gaan altijd hetzelfde boekje voor, en dat heeft dikke pagina’s. Dus ondanks dat hij ermee rommelt blijft dat goed. En tja, overdag lezen we ook vaak uit andere mooie boekjes waar eea scheurt. Maakt mij niet zoveel (meer) uit. Eerst krampachtig mooi willen houden, toen geplakt met plakband, nu gewoon incomplete boekjes. Hij merkt er niks van, haha!

4 dagen geleden

Ik heb mijn oudste in het begin wel eens voorgelezen terwijl hij in zijn ledikant zat, en ik ervoor zat. Zo kon hij er niet bij 😅 Nu lezen we graag met zijn 3e. 1 van ons tussen in en beide kids aan ieder een kant van ons op het bed van onze oudste. Vast ritueeltje voordat beide jongens naar bed gaan

4 dagen geleden

Hier ook een boekenwurm, hij wil de hele dag door boekjes lezen. Pakt ze zelf uit de kast of wijst ze aan op de bovenste plank. Hij is er alleen altijd wel voorzichtig mee geweest, dus dat scheelt misschien per kindje. Ik betrek hem wel bij het lezen in de zin dat ik hem ook wat te doen geef: bijvoorbeeld de bladzijde aanreiken zodat hij hem kan omslaan of dingen aanwijzen enzo, misschien dat dat helpt?

3 dagen geleden

Mijn zoontje is ook een boekenwurm en we lezen de hele dag door. Ik lees juist niet voor het slapen gaan omdat jij dan juist weer alerter werd. Mijn zoontje is voorzichtig met zijn boekjes. Maar wat ik gedaan heb toen hij kleiner was, is dat ik via vinted afgelezen aan elkaar geplakte boekjes heb gekocht. Volgens mij was het 5 voor 2 euro ofzo. Dan maakt het ook niet echt meer uit. Er kwam alleen soms wat plakband bij.

3 dagen geleden

Wij lezen vooral boekjes met dikke pagina’s, zoals hieronder ook al gezegd wordt. Echt hele verhalen voorlezen interesseert hem nog steeds niet. Dan is hij te ongeduldig, gaat aan het boekje lopen trekken of staat op en gaat wat anders doen😂. Flapjes boekjes vindt hij leuk, of boekjes met foto’s van dieren of voertuigen (getekende plaatjes zijn minder in trek), de laatste 2 weken zijn tractors en bussen het echt helemaal! De boeken met verhaaltjes laat ik nog maar in de kast liggen, dat komt later hopelijk wel😅

3 dagen geleden

Boekjes vindt ze leuk, maar hier alleen nog kartonnen boekjes. Zelfs die gaan weleens kapot, maar ducktape helpt 😂 Tijdens het voorlezen interactief zijn. Gebaren bij maken, kindje kietelen etc.

3 dagen geleden

Hier al vanaf de geboorte in het avondritueel dat we savonds een boekje lezen, Nu kiest ze zelf het boekje uit komt ze op schoot zitten en slaat ze zelf de bladzijden om als ik zeg dat het mag♡ super momentje om de dag mee af te sluiten 😀

3 dagen geleden

Hier krijgt ze in de avond nog melk en door dat met beide handen vast te houden laat ze het boekje meestal met rust. Dus we doen melk drinken en boekje lezen tegelijk als ritueel.

3 dagen geleden

Hier ook nog dikke boekjes en weinig verhaal. Maar wat trots dat ie is, als ie de pagina's zelf kan omslaan en het geluid van álle dieren in het boekje na kan doen. En dan lekker slapen. ❤️ De sprookjes en jip en Janneke liggen nog veilig op de bovenste plank, onder de stoel naast het ledikantje heb ik een mand met alle boekjes waar hij zelf uit mag kiezen.